Gå til innhold

Mat til mange

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bee_*
Skrevet

Skal lage middag til rund 35 mennesker. Noen som har noen gode oppskrifter på noe som ikke er altfor komplisert? Gjerne en gryterett eller liknende.

Ferdigposer går ikke pga allergier. (Hvetemel og melk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte litt på lapskaus, jeg. Den er fri for gluten (hvis du tilsetter pølse bør du lese hva den inneholder, men det er jo mulig å kutte ut pølsen..

Ellers så har TORO litt forskjellig glutenfritt.

Bare pass på at du ser etter om det er melk i.

På søndag lagde jeg tikka masalaen til toro til middagsbesøk. Den er glutenfri også tilsatte jeg kokusmelk. Vil tro det kunne gå :) Den ble kjempegod! :)

Skrevet

Hvis du velger å gå bort fra gryterettideen kunne kanskje grønnsaker og kyllingbiter i ovnen vært en ide? Kutt opp grønnsaker, stek kylling i biter og bland med grønnsaker. Tilsett urter og krydder og stek i ovn til alt er gjennomstekt.

Ellers er f.eks. fersk suppe med kjøtt veldig godt!

Skrevet

Her har jeg to oppskrifter på "stoup" (tynnere enn stew, tykkere enn soup)

http://homemaker.blogg.no/1223993675_ugand...llinggryte.html

http://homemaker.blogg.no/1221151773_mexikansk_torsdag.html

Den siste der er en gjenganger hjemme hos oss. Elsker den. Kaller den suppe, men av og til blir den veldig tykk og mer som en gryterett (pga risen). Den tacosuppa kan dessuten ha kjøttdeig i om det er ønskelig. Da stekes den i bunnen av gryta før du har i gulrøttene og purren.

Jeg må innrømme at jeg aldri har laget noen av disse oppskriftene til så mange folk, men det burde jo gå an. Jeg vet forresten ikke så veldig mye om hva som inneholder gluten og hva som ikke gjør, så du må vel sjekke det tacokrydderet først.

Det er en fordel å servere brød til når det er snakk om så mange folk. Ha gjerne litt glutenfritt brød til den eller de som trenger det. Salat også, men det er kanskje ikke ultimat til de rettene jeg foreslo? Hehe. Du finner nok ut av noe! Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...