Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 I går byttet jeg fra Loette (kombinasjonspille) til Cerazette. I og med at jeg hadde ett brett med Loette hjemme og ett på jobb, visste jeg ikke når den siste aktive pillen på Loette var. Alle pillene har likt innhold og jeg hopper alltid over mensen. På felleskatalogen.no står det at man skal vente til siste aktive pille (rett før sukkerpillene) før man hopper over på Cerazette. I mitt tilfelle har jeg mest sannsynlig hoppet over til Cerazette midt i Loette-brettet. Når jeg er beskyttet? Må jeg vente en ukes tid? I følge ei apotektekniker var beskyttet fra første dag, men vet ikke helt hva jeg skal tro?
Veronica88 Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Det kan høres ut som det tryggeste er at du venter i 8 dager (det er ikke ei uke, det er 8 dager, jeg har ihvertfall aldri noe annet). Det du kan gjøre er jo å telle antall piller på brettet på jobb, og piller hjemme, og se hvor langt du ville vært på et helt brett? Du er vel kun beskyttet fra første dag når du starter når du får mensen, men du har jo ikke mens, så da sier jeg 8 dager. Bedre å være på den sikre siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå