PopTart Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har nylig slutta på p-piller etter veldig kort bruk. Jeg begynte å blø dagen etter og har blødd noen dager nå. Hvor lenge er det vanlig å blø etter sånt? Blir dette liksom den nye menstruasjonen?
Jane F. Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Kan jo ha litt å si om du har utsatt mensen den forrige måneden eller evt om du var på en av de siste ukene på brettet når du sluttet.. Og den første blødningen er somregel ikke som en vanlig mensenperiode. Ofte lenger og for meg var den mer smertefull ettersom p-pillene mine hjalp på menssmertene... Endret 16. februar 2009 av Jane F.
PopTart Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2009 Kan jo ha litt å si om du har utsatt mensen den forrige måneden eller evt om du var på en av de siste ukene på brettet når du sluttet.. Jeg hadde mensen for litt over en uke siden og begynte midt i med pillene. Så jeg tok pillene kanskje i fem dager.
Jane F. Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Legen min sa at det ikke var noe farlig og at dette ofte skjer når man slutter, men det kan jo være litt lurt å ta jerntilskudd på grunn av at man mister litt blod. Nå ha jeg generellt litt lavt jerninnhold(ligger ikke helt nederst på normalen men det er for lavt for meg) men tror ikke det skulle være noe farlig å ta det bare i en kort periode. Hos meg hjelper det i hvertfall på humøret og formen. For når jeg har mensen over lengre tid blir jeg fortere sliten og orker genrellt mindre.
PopTart Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 Legen min sa at det ikke var noe farlig og at dette ofte skjer når man slutter, men det kan jo være litt lurt å ta jerntilskudd på grunn av at man mister litt blod. Nå ha jeg generellt litt lavt jerninnhold(ligger ikke helt nederst på normalen men det er for lavt for meg) men tror ikke det skulle være noe farlig å ta det bare i en kort periode. Hos meg hjelper det i hvertfall på humøret og formen. For når jeg har mensen over lengre tid blir jeg fortere sliten og orker genrellt mindre. Takk for svar. Dette kan forklare en hel del... Jeg har "unormalt" lite jern og jeg har vært helt utslitt den siste tiden. Og at man blør når man slutter på pillen er nok vanlig, men blir den nye blødningen den nye mensenuka, om du skjønner? Eller skal jeg gå etter forrige gang jeg blødde?
Jane F. Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Tror nok kroppen trenger litt tid på seg til å komme seg på tur. Men du kan jo gå ut i fra det, men du må ikke bli redd om syklusen fram til neste mens blir ekstra lang. Leste inne på frumet her at det ikke er uvanlig at den første blir mellom 40 og 50 dager, men alt slikt er veldig individuellt. Tror det beste du kan gjøre er å vente og se. Jeg hadde nok passet på slik at jeg hadde bind/tampong/menskopp i veska uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå