Gå til innhold

Din drømmesommerferie


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Hvis du skulle reist hvor som helst for en ultimat sommerferie, hvor hadde du satt kursen da?

Jeg er litt fastlåst med tanke på faste steder å reise på ferie og er på jakt etter inspirasjon.

Jeg er på jakt etter en flott strand (så hvit som mulig. Har vært på mange fine strender, både rød, svart og brun sand, men har enda ikke opplevd en slik hvit drømmestrand som man ser på postkort). Jeg vil også ha litt liv rundt meg. Ikke i form av utesteder, men aktiviteter, serverdigheter koselige restauranter og puber/barer. Jeg er av den rastløse typen, så å ligge strak på stranden hver dag er ikke noe for meg. Jeg må ha litt å gjøre i tillegg til strandlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skulle reist hvor som helst for en ultimat sommerferie, hvor hadde du satt kursen da?

Jeg er litt fastlåst med tanke på faste steder å reise på ferie og er på jakt etter inspirasjon.

Jeg er på jakt etter en flott strand (så hvit som mulig. Har vært på mange fine strender, både rød, svart og brun sand, men har enda ikke opplevd en slik hvit drømmestrand som man ser på postkort). Jeg vil også ha litt liv rundt meg. Ikke i form av utesteder, men aktiviteter, serverdigheter koselige restauranter og puber/barer. Jeg er av den rastløse typen, så å ligge strak på stranden hver dag er ikke noe for meg. Jeg må ha litt å gjøre i tillegg til strandlivet.

Den flotteste stranden jeg har sett noen gang...er Tulum i Mexico. Da borte ved trehyttene ikke så langt unna ruinene. Det er så fint der at det gjør vondt i øynene. MEN det er ikke en haug med puber og restauranter der.

Forresten....hva med Goa? Der er det veldig fint og veldig stygt...alt ettersom hvor man reiser. Og der er det både puber, restauranter og masse annet du kan oppleve. Men aldri om strendene i Goa slår Tulum...aldri.

I Goa anbefaler jeg strendene fra Anjuna og nordover....aller helst fra Mojim og nordover. Baga, Calangute og Candolim litt lenger syd er helt "kanariøyene".

I syd-Goa er det visstnok også veldig fine strender, men der er det stille og rolig og visstnok ikke et sted å anbefale til en rastløs sjel.

Så svaret blir:

Jeg ville reist til både Tulum og Goa.

Du burde bare reise til Goa. :ler: (Neida, reis hvor du vil du :) )

Edit: Og stranden i Tulum er hvit....kritthvit...aldri opplevd maken noe sted.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg antar at du skal reise i juni/juli/august? Den eneste plassen som jeg har vært på som har vært "picture perfect" var Maldivene. Du kan se bildene i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm , Men jeg er ikke sikker på om dette er destinasjonen for deg ettersom det ikke er så mye annet å gjøre der enn å slappe av, bade, lese en bok etc. Det skal bli spennende å høre hvilke andre forslag du får :-) Noen av øyene i Karibien ser jo flotte ut så kanskje dette er stedet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere to.

Tulum ser helt fantastisk ut. Helt klart noe sånn jeg drømmer om.

Såvidt jeg har funnet på nett så tror jeg det vil være et alternativ for oss, det er jo endel i området rundt som kan være verd en utflukt til. Jeg trenger ikke mye liv og røre, masse restauranter osv, men det må være mer enn en øde strand med et hotellkompleks og en restaurant. Vi må kunne dra et sted og oppleve natur, kultur osv.

Goa bør jeg kanskje sjekke ut nærmere. Har alltid tenkt på det som litt masete og skittent. Men jeg tar gjerne feil.

Maldivene er nok helt sikkert også et hett tips. Jeg planlegger ferie for 2010 og tidspunkt er ikke satt enda. Det er ingenting i veien for å legge turen utenom norsk fellesferie.

Jeg er litt redd for at vi vil kjede oss der, men det er jo endel av øyene/hotellkompleksene der som har masse tilbud i forhold til dykking, snorkling osv. så kanskje det hadde vært noe likevel.

Igjen, takk for tips.

Noen flere som vil dele en flott destinasjon med oss andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere to.

Tulum ser helt fantastisk ut.

Ja, vakrere er det vanskelig å få det.

Såvidt jeg har funnet på nett så tror jeg det vil være et alternativ for oss, det er jo endel i området rundt som kan være verd en utflukt til. Jeg trenger ikke mye liv og røre, masse restauranter osv, men det må være mer enn en øde strand med et hotellkompleks og en restaurant. Vi må kunne dra et sted og oppleve natur, kultur osv.

Vi reiste bl.a. rundt i Chiapas og tok oss til slutt ei uke i andreetasjen på ei trehytte på stranda i Tulum, med hengekøya på verandaen med flott utsikt utover havet. Chitzen Itza og Palenque er interessante ruinområder. Også er det jo også interessant å reise langs grensen mot Guatemala.

Tror også det finnes noen plastic-fantastic-utflukter i nærheten av Playa del Carmen.

Goa bør jeg kanskje sjekke ut nærmere. Har alltid tenkt på det som litt masete og skittent. Men jeg tar gjerne feil.

Du tar feil og du har rett. Det kommer veldig an på hvor i Goa dere velger å tilbringe tiden. Goa er paradis og Goa er "kanariøyene". Også er inderne utrolig hyggelige, hjelpsomme og vennlige mennesker da. Går jo an å kombinere dette med litt forskjellig også...bl.a. en tur til Mumbai.

Maldivene er nok helt sikkert også et hett tips.

Maldivene er utvilsomt vakkert når det gjelder strendene, men jeg har til gode å oppleve å høre folk si annet ann de har kjedet seg der.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hei!

Jeg har en stor drøm om å reise til Borneo! Det er både orangutang og havskilpadde reservat der, dessuten er det fantastisk dykke/ snorkle muligheter! De arrangerer visstnok mange trekking turer også.

Det er vel neppe noe særlig med uteliv/ restauranger, men det har jeg ikke sjekka ut.

Ser ihvertfall for meg at det er den ultimate opplevelse turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sozopol i Bulgaria. Var på én uke der i fjor sommer, og det var helt fantastisk nydelig der. En ganske liten fiskelandsby som forvandles til et sted hvor turister og lokale kan slappe av og nyte solen. Ikke preget av turisme i den forstand, veldig uberørt, nydelige strender, utrolig god mat, og ikke minst: billig. Om jeg får sjansen igjen, reiser jeg gjerne tilbake!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maldivene! en liten øy hvor min kjære og jeg kan slappe av uten stress=) full luksus=) tenkte meg der som mamma og pappa var i sommer, men det får blir til bryllupsreisen om noen år, kostet i overkant av 50 000 for to personer i ti dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maldivene er superflott, men...kjedelig. Du er stuck på en liten øy sammen med en haug andre turister, uten veldig mange andre muligheter enn å snorkle / dykke, lese bøker, telle eremittkreps, lukte på blomstene, sove... Vi var der bare en drøy uke, og jeg tror jeg hadde kjedet meg ihjel om vi skulle vært der særlig mye lenger.

Hoved"problemet" med Maldivene er at hotellene ligger på egne "turistøyer", og lokalbefolkningen bor på andre øyer - dermed kan du ikke rusle på det lokale markedet en tur, eller spise på andre kaféer enn den på hotellet, eller handle i andre butikker enn den lille sjappen på hotellet... osv ;) Man føler seg litt fanget etterhvert (riktignok i et veldig flott fengsel, men likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gili øyene som ligger i Indonesia. Ikke så langt fra Bali.

De strendene er perfekte. Gili består av 3 øyer som ikke ligger langt fra hverandre. På de to minste øyene bor det så vidt mennesker og man kan svømme mellom øyene. På den største øyen er det en del turister, men langt fra så mange som andre steder. Det finnes heller ikke en eneste bil på øya og man kan gå rundt øya på ca en time!!

Å tilbringe en uke der er helt fantastisk! Ligger også flere andre fantastiske strender/øyer i nærheten. Slik som Nusa Lembongan og Lembongan!!! Anbefalles...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gili øyene som ligger i Indonesia. Ikke så langt fra Bali.

De strendene er perfekte. Gili består av 3 øyer som ikke ligger langt fra hverandre. På de to minste øyene bor det så vidt mennesker og man kan svømme mellom øyene. På den største øyen er det en del turister, men langt fra så mange som andre steder. Det finnes heller ikke en eneste bil på øya og man kan gå rundt øya på ca en time!!

Å tilbringe en uke der er helt fantastisk! Ligger også flere andre fantastiske strender/øyer i nærheten. Slik som Nusa Lembongan og Lembongan!!! Anbefalles...!

Anbefaler INGEN å svømme mellom øyene der!!! Sterk strøm har ført folk til havs, så det gjør man ikke. Har selv dykket der, og det er gode strømdykk på enkelte plasser. Når du dykker, har du både båt og buddy, men du svømmer IKKE mellom øyene....

Men er veldig enig i at Gili er noe av det nærmeste du kommer paradis. Nesten alene, ingen biler eller motorsykler på øyene, skal du frem kan du velge mellom aposlenes hester eller hest og vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...