Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Noen som har en oppskrift på en goood parmesansaus?
Veronica88 Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Jeg tenker ostesaus? Da lager du en hvit saus (finner hundrevis av oppskrifter på nett), og så tilsetter du masse parmesan istedenfor annen ost. Eller tenkte du på en annen type saus?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Til Pasta a la Alfredo bruker jeg denne oppskriften: 100g smør 150g nyrevet parmesan 3 dl fløte 1-2 fedd finhakket hvitløk 3 ss finhakket persille Smelt smør i en kasserolle og ha i hvitløk. Tilsett kremfløte og revet parmasan (spar litt av osten til servering) når smøret er på kokepunktet. La det putre til parmesanen er oppløst. Smak til med persille, salt og pepper + evt. basilikum. Bland med pasta, og server gjerne med kylling (vi foretrekker å bruke stekt kyllingfilet som skjæres opp i strimler etter steking) Lenge siden jeg har laget denne nå, men såvidt jeg husker så tror jeg vi pleier å bruker mindre smør enn det som står i oppskriften.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Nei, parmesansaus er ikke en ostesaus:) altså bechamelsaus med ost. Tips mottas med takk:)
Pingting Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Hvis du skal lage alfredo sånn italienerne gjør det, består det av parmesan, smør og litt kokevann fra pastaen. Og masse nykvernet svart pepper :gjeiper: Men da er man nødt til å ha grønnsaker, salat eller noe sånt ved siden av, ellers blir det for kjedelig
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Jeg innbiller meg at den jeg lagde for leenge siden og ikke finner oppskriften til, ikke er den dere snakker om..hm. Jeg husker bare at den var nyydelig:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå