Gå til innhold

Veien ut av sofaen


Inwe

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen dagbøker på kg, men nå trenger jeg all den motivasjon jeg kan få, og rømmer inn i en treningsdagbok.

Det har seg nemlig sånn at jeg har blitt en skikkelig sofagris, og det kan jeg da ikke ha noe av. Energi nivået er på bunn for tiden (noe som sikkert har noe med vinter og gjøre i tillegg) og nåla på vekta har bare gått oppover. Dette startet da jeg og min kjære flyttet sammen i sommer. Etter dette har jeg bare blitt lat og sitter i sofaen nesten hele dagen.

Nå skal jeg forandre livet mitt, og jeg begynner med svømming. I tillegg til å gå hvor enn jeg skal (så lenge det ikke tar mer enn en time eller noe). Og jeg begynner i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

---

I dag svømte jeg 600m, ble ikke så mye selvom jeg var i bassenget i 2-3 timer. Siden kjæresten min var med meg, ble det endel leking og småflørting i vannet også.

Skal bli med på konkuransen å prøve å svømme 10.000m.

I dag har jeg:

Svømt 600m

Gått i 30 min i oppoverbakker.

tilsammen trent ca 1 time..

Synes det er greit til første treningsøkt på alt for mange år.

Skal prøve å komme meg tilbake å svømme på torsdag, tror ikke jeg har tid før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Og bare sånn til informasjon så er det jeg som skal vinne den konkurransen i år. Men du kan jo bare delta allikevel da. For det er tross alt det viktigste, har jeg hørt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Vi får se, får den beste mann.. ehm kvinne vinne! (og det er jo selsagt meg :fnise: )

---

Må legge meg opp en treningsplan:

  • Gå hvor enn jeg skal, forholdsvis i et rakst tempo
  • Svømme hver torsdag og søndag (med forbehold, men minimum 2 dager i uka)
  • Kjøpe inn hoppetau til trening hjemme
  • 50 situps hver dag (om mulig)

Dette skal jeg klare. Så får kostholde komme senere, skal prøve så godt jeg kan å endre det så mye som mulig. Vanene her har sklidd litt lengre enn de trenger, men maten er jo så god da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og svømte i dag. 1200 meter. Altså dobbelt så langt som første gang, dette går virkelig riktig veien.

Så til konkuransen, som jeg enda ikke er helt sikker på om jeg rekker er jeg nå på

600+

1200

= 1800

8200m igjen.

Dessuten så er jeg skikkelig motivert. Har nesten lyst til å dra tilbake nå. Men skal vente til lørdag. I morgen er det rydding og vasking av leiligheten, og det er nesten trening i seg selv.

Har også blitt skikkelig flink med middagen. I går var det magre kjøttpølser i en gryte med hermetiske tomater, paprika, løk, sjampinjong med pasta til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg nesten sikker på at jeg klarer konkuransen.

Svømte 2000m i dag. Og var i bassenget i 2 timer + 15 min i badstue. Føler meg veldig flink!

Nå har det å svømmte 10.000 m innen 30 mars blitt et lite delmål i treninga.

SÅ:

600

+1200

+2000

= 3800

6200m igjen.

Fordelt på 2 ganger i uka i 5 uker:

6200/10=620

Og målet er å svømme 1500m per gang så det vil si at jeg ender opp på 18.800 om jeg holder det.

To ganger i uka skal jeg svømme minimum 1500m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsplan uke 9:

  • Svømme mandag
  • Svømme torsdag
  • (kanskje) svømme søndag

Minimum 1500m, gjerne mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ingen problemer med det :) Blir nesten bedre i nakken av det :) Takktakk :)

---

I dag svømte jeg 1600m :) Hadde tenkt å svømme mer, men var så sliten i armene, så fant eller ut at jeg skulle droppe å ta banen hjem og gå istedet.

Så i dag har jeg svømt i en halvannen time og gått i ca 40 min (kan ikke helt veien, så rota meg heftig bort en stund). Tilsammen litt over 2 timer trening. Stolt jeg :)

Så til konkuransen

600

+ 1200

+ 2000

+ 1600

= 5400 m

4600m igjen!

Delmålet er nok nådd lenge før 31 mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ingen problemer med det :) Blir nesten bedre i nakken av det :) Takktakk :)

---

I dag svømte jeg 1600m :) Hadde tenkt å svømme mer, men var så sliten i armene, så fant eller ut at jeg skulle droppe å ta banen hjem og gå istedet.

Så i dag har jeg svømt i en halvannen time og gått i ca 40 min (kan ikke helt veien, så rota meg heftig bort en stund). Tilsammen litt over 2 timer trening. Stolt jeg :)

Så til konkuransen

600

+ 1200

+ 2000

+ 1600

= 5400 m

4600m igjen!

Delmålet er nok nådd lenge før 31 mars!

utrolig flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!!

Er ny her i treningsdagboknabolaget og titter innom deg:) Artig bok du har og for en stå på vilje!!! Må si du er flink! Synes du er flink som har satt deg mål også er du over halvveis allerede, du klarer mer enn målet skal du se!

Som andre også sier, man blir fristet til å svømme når man leser dagboken din! Kan man spørre om hvor du svømmer? Er det ikke veldig dyrt i grunnen?

gøy å lese når man har sånn stå på vilje som deg, dette fikser du lett!! :)

Hilsen snuppis som også har egen treningsdagbok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen til "nabolaget" :) Jeg svømmer på tøyenbadet. Koster 870 for 25klipp. Men det er studentpris da! :) Synes det funker fint. Bruker nok 3 mnd på å bruke det uansett, så da blir det billigere enn treningstudioer. Du kan forresten google tøyenbadet for å finne prisliste :)

Takktakk for skryt! Er veldig stolt av meg selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk;)

Kanskje ikke så ille allikevel..skal ta å google det og lese litt på prisene ja og se hva en fattigslig student kan få til.;) Er jo så deilig med svømming da..Men jeg blir alltid så sinnsykt trøtt etterpå..Men det går seg kanskje til etterhvert. Her er det også badstu og det er jo bare deilig! Nei nå fristet du meg gitt...

Noen tåpelige spørsmål for en som ikke har satt føttene sine i en svømmehall på år og dager:

Er det badedrakt eller bikini som gjelder? Har nemlig ikke badedrakt *flaut*

Og når på døgnet svømmer du?Er det ikke mye unger og skrik og skrål her??? Når anbefales det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel egentlig badedrakt som gjelder når man skal trene, men jeg har eller ikke det. Hadde ikke råd til noe nytt, så bruker bikini. Er jo nede i vannet hele tiden allikevel.

Det er best å svømme i "skoletiden" på hverdager. Da slipper du ungdommer og barn som leker i bassenget. Også er hverken stupetårn eller sklie åpen. Og tilnerma alle som er der er der for treningens skyld. Men ellers, dra så tidlig som mulig. Gjerne før 12. For da er det ikke så mange der enda :) Men tøyenbadet er iallefall delt opp i deler, der den ene er bare for de som skal svømme frem og tilbake. Så det funker uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey den er grei å ta med seg:) skal notere det bak øret et sted og se hva jeg får til..Tenkte å se om jeg fikk til noe på søndagen eventuelt, men da blir jeg kanskje ikke den eneste som drar på slike steder??

Takk skal du ha:O) Ja det må nesten bli bikini her gitt, dårlig med badedrakt! Men som du sier, man er jo under vann, og jeg som ikke har svømt på årevis, er hvertfall under vann..Sånn halvveis drukna og pustebesvær tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den eneste i bassenget på en søndag nei. Men som sagt, det er en egen bane for de som trener, litt trangt, men det går fint. Var der forrige lørdag, mye bråk, men fikk svømt mye da :)

Hehe, da kommer du til å se ut som meg i bassenget. Som en slags drukna katt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe du?drukna katt? Hva er jeg da som ikke har satt bena mine i et offentlig basseng på flere år? Bare se etter den mest kritthvite kroppen og en som halvveis druker av pustebesvær rimelig kjapt fordi hun nettopp tok to svømmetak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...