Gå til innhold

Kollega tar blader fra lunsjrommet med på do...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På lunsjrommet på jobben har vi litt blader og aviser liggende. En kollega tar ofte med seg avisen eller et blad på toalettet og blir borte i evigheter. Etter dobesøket returneres bladene til lunsjrommet.

Resultatet er at jeg er sluttet å lese blader og aviser i lunsjen, men mindre jeg vet at han ikke har vært på jobb eller at han ikke har hatt lunsj.

Jeg syntes dette er skikkelig motbydelig og har faktisk tenkt å si i fra til fyren, men en annen kollega av meg syntes jeg var hysterisk som bemerket det. (...dere kvinnfolk asså, er nå alltid så hysterisk. Bakterier finnes overalt uansett..)

Vel, folkens. Hjelp meg. Hva syntes dere? Ok eller motbydelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er veldig ekkelt. Du kan jo prøve å få inn en regel om at blader/aviser ikke skal tas med ut av lunsjrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig ekkelt. Du kan jo prøve å få inn en regel om at blader/aviser ikke skal tas med ut av lunsjrommet.

Nja, jeg bestemmer jo ikke mer over de bladene enn kollegaen min gjør, jeg er ikke leder.

Tenkte mer på å si i fra om at det er ekkelt, rett og slett, men jeg syntes det er litt ubehagelig, i hvert fall hvis andre syntes det er hysterisk å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes litt sært og ekkelt ut. Hvertfall med tanke på at han tar i avisene før han vasker hender (hvis han gjør det). En gjør ikke det i det offentlige rom. Noe annet hvis det var hjemme hos seg selv og en trengte lesestoff. He he.. litt vanskelig å konfronetere han da. "Hei du, ikke ta med deg bladene inn på do når du skal drite".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg bestemmer jo ikke mer over de bladene enn kollegaen min gjør, jeg er ikke leder.

Tenkte mer på å si i fra om at det er ekkelt, rett og slett, men jeg syntes det er litt ubehagelig, i hvert fall hvis andre syntes det er hysterisk å reagere.

Det var derfor jeg skrev "prøve å få inn en regel". ;) Du kan foreslå en slik regel for den som har autoritet til å lage regler for fellesområdene. Vi har det slik her på huset. Blader og aviser skal ikke taes med ut av pauserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes litt sært og ekkelt ut. Hvertfall med tanke på at han tar i avisene før han vasker hender (hvis han gjør det). En gjør ikke det i det offentlige rom. Noe annet hvis det var hjemme hos seg selv og en trengte lesestoff. He he.. litt vanskelig å konfronetere han da. "Hei du, ikke ta med deg bladene inn på do når du skal drite".

Nei, jeg aner jo ikke akkurat hva han gjør. Om han står på do og bare leser, eller om han bæsjer eller whatever. Vil egentlig ikke vite det heller - apetitten min på lunsjrommet forsvant i det jeg registrerte at avisen hadde vært med noen på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bitte_*

Det får da være måte på til hysteri. Du vet ikke om han tar bæsjefingre på avisen på do, men du vet da heller ikke om folk kommer fra do uten å ha vasket fingrene og deretter leser avisen. Same, same... Ideelt sett skulle man vel kanskje gjerne kontrollert det, men man får kontakt med usannsynlig mye bakterier i løpet av en dag, og jaggu lever ikke vi fremdeles likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....dette minner meg om en parodi på radioen for en tid tilbake, hvor det var en dame som lurte på om plommene var håndplukket.

Og når ekspeditøren svarte at det var de sannsynligvis, så var reaksjonen; "Æææææææææsj, tenk om de har plukket seg i rompa da?"

Tenk på hvor mange hender som potensielt har vært borti den avisen eller bladet før du får det i hånden?

Jeg tror ikke jeg ville vært så bekymret for at min kollega tok det med på do..om det er en nogenlunde hygienisk person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...