Gå til innhold

Oppbevaring av strikketøy, garn og pinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å strikke, men begynner allerede nå å bli lei av å se strikketøyet ligge på sofaen. :rodme: Jeg tenkte på å legge strikketøyet, garn og pinner i en kurv som jeg kan sette under et lite bord ved sofaen, men jeg er redd strikketøyet og garnet kommer til å sette seg i kurven.

Hvordan oppbevarer dere strikketøy, garn, pinner og nåler? Jeg trenger et par ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vesker. Ikke finvesker, men sånne bagger eller handlenett som har god plass oppi seg. I disse samler jeg alt som hører til ett prosjekt, både pinner, garn og oppskrift.

Mindre prosjekter havner i en plastpose oppi en stor ikea-kasse. Bittesmå garnrester som skal brukes til å sy sammen saker med havner i en liten eske fra Ikea. Og i en tilsvarende eske ligger strikkepinner og andre småtterier.

Vi bor på liten plass, så jeg sliter med å finne plass til alt. Blir bedre når vi flytter, for da skal jeg ha en egen kommode til tingene.

Skrevet

Jeg har en liten håndarbeidskurv med lokk hvor jeg oppbevarer nåler, tråd, saks og denslags, og også strikketøy hvis det ikke er for stort. Til strikkepinnene har jeg faktisk et eget etui, det ser ut som et litt stort penal, og har strikker inni som pinnene kan festes i. Veldig praktisk. (Fikk det i gave, men tipper det er kjøpt i en eller annen håndarbeidsbutikk.)

Gjest Krynkel
Skrevet

Jeg har sydd en liten hybel til alle strikkepinner, nåler, heklekroker osv, kan rulles sammen, og tar liten plass. Garn jeg bruker har jeg i ulike vesker, i en kurv forbeholdt håndarbeid. Garn jeg ikke bruker ligger i poser og esker ute av syne (= i skap).

Skrevet

Pringlesbokser (tomme sådan;) funker fint til oppbevaring av strikkepinner i hjørnet av en kurv med garn!! Klipp til et fint papir, og lim det utenpå boksen om du ikke vil ha pringlesmannen kikkende over kanten;) hehe

Skrevet

du får jo kjøpt lekre kurver på jysk ol. som er trukket med stoff inni. da unngår du problemet.

Skrevet

Her har jeg noen sånne strikkepinnevesker, en hjemmestrikka vekse til garnet, og flere "smarte" løsninger. Allikevel bare flyter mye av stashet rundt! Jeg har mange ufo-er og mange prosjekter i gang samtidig, så får ikke til å unngå det...stakkar sambo.. tjihi!

Skrevet

Jeg har faktisk en hel liten kommode til garnet mitt... oppå den har jeg to store oppbevaringsesker til mønsterpermer og hefter. I tillegg har jeg en kurv som jeg har strikkepinner, heklnåler og nåler, knapper, bånd og småtterier i.

Prosjekter som jeg holder på med, oppbevarer jeg også i vesker, type handlebag, evt. plastposer stuet ute av synet en plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...