Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mine "klarsynte" evner eller hva man skal kalle det da jeg var 13, samme år som jeg fikk mens merkelig nok. Lurte på om andre som er i samme båt?

Mine "evner": Sanndrømt om fortid og framtid, Telepati, "sannhørt", syner osv....Mest sanndrømt da.

Hadde ingenting av dette før da jeg var yngre, og kan være ganske ekstremt til tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mest sannsynlig finnes det ikke noe sånt som klarsynte evner og den slags, det er nok bare noe du overfokuserer på og dermed feiltolker resultatene av. Dette kan selvsagt behandles om ønskelig.

Lykke til! :)

Skrevet

Det er nok ikke bare henne nei..det er mange...da er du plutselig ikke så lett å si at alle må under behandling for det.

Dessuten mening du reflekterer er jo ganske typisk for de moderne skeptikerne, kanskje man skal sende deg til behandling.

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Jeg syns du skal oppsøke en prest i sognet du tilhører og få hjelp.

Denne type "krefter", eller heksekraft, kommer fra djelven, og selv om du bruker det i beste mening så dømmer det deg til helvete.

Det er mange som tror de kan kontrollere det og bruke det til godt, men hver gang du bruker det, med vilje eller ikke, så stjeler det fra sjelen din.

Få hjelp nå! Før du tilhører djevelen for godt!

Skrevet

Ja, men var ikke så ung som deg da jeg fant det ut.

Skjønte det når jeg var rundt 16. Drev mye med kort og lignende, men så ga jeg meg, og blokkerte det hele. Trodde liksom ikke på det. hehe

Men så kom det tilbake til meg, og den gangen kunne jeg virkelig ikke overse det. ;)

Det er herlig hvis du lærer å bruke evnene dine "riktig".

Skrevet
Det er nok ikke bare henne nei..det er mange...da er du plutselig ikke så lett å si at alle må under behandling for det.

Dessuten mening du reflekterer er jo ganske typisk for de moderne skeptikerne, kanskje man skal sende deg til behandling.

Jeg sa ikke at det bare var henne? Hva har det å si hvor mange det er som innbiller seg at de har supermann-krefter? Blir det sant av den grunn?

Ha ha, og i motsatt fall blir skeptikerens mening usann om den stiller seg i mindretall.

Sannhet er ikke et demokrati, ditt irrasjonelle bortkast av bevissthet. Gjenta til du sovner og anse leksen som første steg på veien til mental bedring.

Du får ha lykke til du også! :) Ønsker også en god bedring til Rita, enn hvor fjern den måtte være.

Skrevet
Hei!

Mest sannsynlig finnes det ikke noe sånt som klarsynte evner og den slags, det er nok bare noe du overfokuserer på og dermed feiltolker resultatene av. Dette kan selvsagt behandles om ønskelig.

Lykke til! :)

Kan godt forstå du er skeptisk! Er jo bare ren kritisk tenkning. Samme tenkte jeg om kristendom, fordi jeg ikke kan "ta og føle" på det, så virker det ganske utenfor min verden.

Men i denne sammenheng er jeg midt oppi, og tro meg jeg har tvilt før og føyet det vekk med innbilning. Men mange av mine nærmeste har klart å bekrefte at jeg er litt "spesiell" som de sier:-P

Og som sagt, da jeg var yngre enn 13-14 så trodde jeg heller ikke det var mulig....

Skrevet
Jeg syns du skal oppsøke en prest i sognet du tilhører og få hjelp.

Denne type "krefter", eller heksekraft, kommer fra djelven, og selv om du bruker det i beste mening så dømmer det deg til helvete.

Det er mange som tror de kan kontrollere det og bruke det til godt, men hver gang du bruker det, med vilje eller ikke, så stjeler det fra sjelen din.

Få hjelp nå! Før du tilhører djevelen for godt!

Jeg tror ikke på djevelen, så han fins nok ikke i mitt hode nei:-)

Skrevet
Mine "evner": Sanndrømt om fortid

Det skal vel ikke så mye til?

Når man drømmer så er det jo hodet som sorterer inntrykk og tanker.

Skrevet

Mente: fortid som ting som har skjedd som jeg ikke visste på forhånd, men som blitt fortalt etter drømmen. Beklager, ikke så flink å uttrykke meg alltid med riktige ord:)

Skrevet
Kan godt forstå du er skeptisk! Er jo bare ren kritisk tenkning. Samme tenkte jeg om kristendom, fordi jeg ikke kan "ta og føle" på det, så virker det ganske utenfor min verden.

Men i denne sammenheng er jeg midt oppi, og tro meg jeg har tvilt før og føyet det vekk med innbilning. Men mange av mine nærmeste har klart å bekrefte at jeg er litt "spesiell" som de sier:-P

Det er ikke bare at det ikke kan tas og føles på, det er fullstendig umulig å ense eksistensen av det utenfor fantasiens grenser. På lik linje med sinnsforvirrelser.

Hvordan kan dine nærmeste bekrefte at du har overnaturlige evner?

Og som sagt, da jeg var yngre enn 13-14 så trodde jeg heller ikke det var mulig....

Sinnsforvirrelser er da ikke nødvendigvis medfødt, de kan like gjerne oppstå når du er 13-14 år som når du er 5 eller 80 år.

Skrevet
Det er ikke bare at det ikke kan tas og føles på, det er fullstendig umulig å ense eksistensen av det utenfor fantasiens grenser. På lik linje med sinnsforvirrelser.

Hvordan kan dine nærmeste bekrefte at du har overnaturlige evner?

Sinnsforvirrelser er da ikke nødvendigvis medfødt, de kan like gjerne oppstå når du er 13-14 år som når du er 5 eller 80 år.

Fordi jeg har "lest" tankene: gjettet riktige navn feks uten å kunne vite d før, eller drømt det samme som dem samme natt, eller drømt noe som hendte med dem som de har fortalt meg. Drømt noe om meg selv som jeg har fortalt dem som så har hendt. Listen er lang, og kanskje litt personlig å nevne nøyaktige detaljer....

Om jeg er gal, er så de også gale:)

Om jeg er sinnsforvirret, så har jeg utrolig kontroll på det. Fordi jeg fungerer greit ellers, og tar en tøff utdannelse, har mange venner, og ellers grei funksjon i samfunnet. Har egentlig høy toleranse før jeg blir sint i forhold til mange andre har jeg hørt, om det er bra eller dårlig.

Hva er egentlig symptomer på galskap egentlig?

Tror alle "religiøse" mennesker ses på som "sinnsforvirret", eller mennesker generelt sett har en form for psykopat trekk. Men det er så lite at det ikke fører til problemer. Sånn sett er jeg ikke noe forskjellig fra andre "vanlige" mennesker.

Noen tåler vel det, og andre ikke?

Tror ikke vitenskapen har kommet langt nok for å determinere hva som gjør at folk "leser tanker" eller "sanndrømmer", men tror det er et vanlig menneske trekk, som kanskje kan undertrykkes hos de som er superskeptiske. Ellers så har enkelte det i større grad enn andre av ulike årsaker.

Men en dag kommer det nok.

Skrevet
Fordi jeg har "lest" tankene: gjettet riktige navn feks uten å kunne vite d før, eller drømt det samme som dem samme natt, eller drømt noe som hendte med dem som de har fortalt meg. Drømt noe om meg selv som jeg har fortalt dem som så har hendt. Listen er lang, og kanskje litt personlig å nevne nøyaktige detaljer....

Har du egentlig det? Er det ikke mulig at du overfokuserer på disse evnene dine og dermed glemmer alle gangene du har lest feil, glemmer de gangene det ikke stemte, endrer på det du har opplevd for å få det til å stemme med andres opplevelser, osv. Dette kan faktisk skje ubevisst, og det er ikke akkurat ukjente fenomener innen psykologien.

Om jeg er sinnsforvirret, så har jeg utrolig kontroll på det. Fordi jeg fungerer greit ellers, og tar en tøff utdannelse, har mange venner, og ellers grei funksjon i samfunnet. Har egentlig høy toleranse før jeg blir sint i forhold til mange andre har jeg hørt, om det er bra eller dårlig.

Sinnforvirrelser medfører vanligvis ikke funksjonstap.

Tror alle "religiøse" mennesker ses på som "sinnsforvirret", eller mennesker generelt sett har en form for psykopat trekk. Men det er så lite at det ikke fører til problemer. Sånn sett er jeg ikke noe forskjellig fra andre "vanlige" mennesker.

Noen tåler vel det, og andre ikke?

Men det er ikke virkelighet.

Tror ikke vitenskapen har kommet langt nok for å determinere hva som gjør at folk "leser tanker" eller "sanndrømmer", men tror det er et vanlig menneske trekk, som kanskje kan undertrykkes hos de som er superskeptiske. Ellers så har enkelte det i større grad enn andre av ulike årsaker.

Det har blitt testet mange ganger, og testes stadig, og det har ikke gitt overbevisende utslag. Man har kommet fram til at det ikke eksisterer.

Skrevet

"Sanndrømthet" og "tankelesning" er vel heller god gjetning basert på strålende evne til å forutse handlinger etter lang erfaring. Hjernen er flink til slikt. Og hvis man har et hull i hukommelsen, tettes det gjerne uten at du skjønner noe selv.

Skrevet

Hvordan i huleste skal jeg vite hva en person kommer til å si før personen har sagt det? Det er et navn en person tenker på du gjetter helt rett, og hvor mange navn fins i verden? Og du VET 100% sikkert at du ikke visste, ikke at man trodde man ikke visste, det var bare helt uaktuelt å vite det.

Greit å bortføye det når det har skjedd få ganger disse tilfeldighetene, men når tallet øker og øker, så er det jo ikke noe plass under teppet for det støvet. Det er nok mer mellom himmel og jord, men folk er folk så.

Men ingen nytte å diskutere med folk som ikke har erfaring, er liksom bare "dead end" i visse tilfeller.

Skrevet
Hvordan i huleste skal jeg vite hva en person kommer til å si før personen har sagt det? Det er et navn en person tenker på du gjetter helt rett, og hvor mange navn fins i verden? Og du VET 100% sikkert at du ikke visste, ikke at man trodde man ikke visste, det var bare helt uaktuelt å vite det.

Greit å bortføye det når det har skjedd få ganger disse tilfeldighetene, men når tallet øker og øker, så er det jo ikke noe plass under teppet for det støvet. Det er nok mer mellom himmel og jord, men folk er folk så.

Men ingen nytte å diskutere med folk som ikke har erfaring, er liksom bare "dead end" i visse tilfeller.

Ikke sant. Mange er jo sanndrømte, og den dagen jeg begynte bevisst og forsterke mine sanser, da drømte jeg og mye mer og mer intenst. '

Masse av det er bearbeidelser fra dagen som gikk, eller en hendelse, men mange drømmer også sanndrømt.

Så du han på kanal Fem her om dagen på STUDIO FEM?

Han er jo "ekspert" på drømmetydning, så dette var interessant!

Ikke hør på de som kaller deg tullete, osv.

Selv trengte jeg ingen traumatisk opplevelse for at dette skulle inntre i mitt liv, det skjedde bare. Tror man, så er det (for meg riktig nok - og ikke ta med alt, eller ta alt bokstavelig, hehe).

Skrevet
Du gjetter - får riktig noen ganger, og glemmer de gangene du tar feil. Så enkelt er det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Ikke kjenner du henne. Ikke har du vært tilstede eller kjenner omstendighetene rundt hennes sanndrømthet, men allikevel påstår du at "så enkelt er det".

Hvordan føles det å være allvitende? Jeg er sikker på at slike høye tanker om egen fortreffelighet har et navn og at det kan behandles. I hvert fall medisineres.

Skrevet

Jeg velger å stole på psykologien, ettersom den ikke er NOE som tyder på at hun virkelig er synsk. Hun må overbevise bedre. :)

Skrevet
Du gjetter - får riktig noen ganger, og glemmer de gangene du tar feil. Så enkelt er det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

De gangene jeg har bomma på å gjette riktige navn har jeg ikke gjettet.... Da holder jeg kjeft:-P

Men det er ikke alle det går med, lettere med dem man har nær kontakt med som gode venner og familiemedlemmer.

Det var noe krøll med flyene for ikke så lenge siden og jeg drømte det natten før, eller samme natt som det var sånn kaos og mange flyplass i Norden var stengt for dagen. Jeg trodde det var mitt fly som skulle bli kjempe forsinket og at jeg måtte vente i mange mange timer. Jeg sa det til min kjære da jeg våkna, at jeg måtte sjekke avisen. Og der stod det på førstesiden, at flyplassene var stengt og forsinkelser samme dagen. Mitt fly skjedde det ingenting med, men flere på skolen min hadde opplevd flere timers forsinkelser, opptil 20 timer enkelte. En av dem var bestevenninnen min...Som var helt fortvilet og hadde prøvd å få tak i meg hele dagen.

Flere slike ting. Noen sanndrømmer skiller seg ut med veldig sterke følelser og annerledes bilder i drømmen. Så vil si det var standard sanndrøm på innholdet før jeg fant sammenhengen.

Men jeg kan virkelig ikke stå her og forklare, for dere tror vel jeg lyger uansett. Det må bare oppleves for å forstås.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...