Gå til innhold

Holdbarhet konditorfarger Wilton eller Cacas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et sett med farger fra Wilton eller Cacas til bruk i kakepynting. Saken er bare den at jeg har ikke anledning til å bake og pynte kaker spesielt ofte, og jeg synes kanskje disse fargesettene er litt dyre om fargene ikke varer særlig lenge og må kastes etter at jeg bare har rukket å bruke dem noen få ganger. Er det noen som vet holdbarheten på disse? Er de like bra å bruke etter noen år?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har noen av de konditorfargetusjene og et par gelefarger derfra som er ca to år gamle nå. I følge datostemplingen er de gått ut, men det tar jeg ikke så tungt. Tror ikke noen bakterier kan overleve i de supersyntetiske greiene og de ser fine ut enda så jeg bruker dem jeg :)

Skrevet

Sier som Strykebrett: Syntetiske stoffer har ikke for vane å samle bakterier nei :).

Er jo ikke verre enn å lukte og smake litt på dem, er det direkte uggen smak (smak på dem nå og prøv å gjør deg kjent med smaken), så kaster du dem.

Men du trenger jo ikke å lage store kaker for å bruke dem da :)? Hva med små muffins i blant med glasur og farger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...