Gå til innhold

Irriterende skjermleser!

Fremhevede innlegg

Gjest Sandbekken
Skrevet

Hei, For en stund siden satt jeg og sambo og dilla litt med pcen min (med vista operativsystem) og bare for tull satt vi på kjermleseren, det skulle vi ikke ha gjort..

Nå får jeg den ikke vekk! :murvegg::murvegg::murvegg::murvegg::murvegg:

Hver gang jeg skrur på pcen kommer det opp en beskjed om av jeg instalerer skjermleser, samt en idiotisk norskengelsk damestemme leser opp beskjeden. Jeg må da velge ok og avslutt for å få henne til å holde kjeft!

Har prøvd alt: logget av og fjernet avmerkningen fpr skjermleser, prøvd å finne programmet på pcen for å slette osv..

noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ihvertfall ikke drive og lete opp for å slette programmet om dette hører til windows! Jeg prøver å å bli kvitt noen filer jeg VET jeg ikke bruker sånn, og iblant så har de dukket opp av seg selv igjen, pga pcen bestemt mener at de er nødvendige programfiler (vi snakker videoredigering og sånne ting jeg aldri bruker, ikke noe VIKTIG!).

Kan være derfor den maser på deg hele tida at den innstallerer seg også? For du har slettet den, systemet vet at den egentlig skal være installer og være påslått, så derfor kommer den igjen.

Fjerne anmerkningen for skjermleser? Har du altså vært inne i oppstartet og fjernet? Det burde jo gå an..

Isåfall så skriver du msconfig i "kjør/søk" feltet, og der skal du finne Oppstart.

Sjekk i programmet før du lukker det, om det ikke er noe som heter alternativer/verktøy/innstillinger. Jeg vil tro du kan slå det av fra "innsiden" av programmet også.

Hvor slo dere på? Gå der og sjekk!

Gjest Sandbekken
Skrevet
Du må ihvertfall ikke drive og lete opp for å slette programmet om dette hører til windows! Jeg prøver å å bli kvitt noen filer jeg VET jeg ikke bruker sånn, og iblant så har de dukket opp av seg selv igjen, pga pcen bestemt mener at de er nødvendige programfiler (vi snakker videoredigering og sånne ting jeg aldri bruker, ikke noe VIKTIG!).

Kan være derfor den maser på deg hele tida at den innstallerer seg også? For du har slettet den, systemet vet at den egentlig skal være installer og være påslått, så derfor kommer den igjen.

Fjerne anmerkningen for skjermleser? Har du altså vært inne i oppstartet og fjernet? Det burde jo gå an..

Isåfall så skriver du msconfig i "kjør/søk" feltet, og der skal du finne Oppstart.

Sjekk i programmet før du lukker det, om det ikke er noe som heter alternativer/verktøy/innstillinger. Jeg vil tro du kan slå det av fra "innsiden" av programmet også.

Hvor slo dere på? Gå der og sjekk!

Takk for svar :) skal prøve nå :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Funka ikke!! :(

Nå har jeg prøvd alt! DRITTPC!!! :sur:

Skrevet (endret)

Jeg har engelsk Vista, så jeg vet ikke hva disse heter på norsk, men skal prøve å forklare alikevel.

1) Trykk windowstasten + u

Du får da opp vinduet til "skjermleseren din"

(Denne han også nås gjennom å trykke på Start --> Alle programmer --> Tilbehør --> Hjelpemiddel og deretter Skjermleser.)

2) Trykk på "Bruk datamaskinen uten skjerm"

3) Her burde det stå noe som "Start skjermleser" eller noe liknende. Trykk vekk de instillingene du ikke vil ha. Trykk BRUK og deretter LAGRE.

Håper dette fikser problemet ditt.

Endret av Phaedra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...