Gå til innhold

cipralex


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

hei har godt på capralex i ca 1,5 år.

jeg fikk tilbud om å gå opp til 20 mg,men jeg ville at kroppen skulle klare litt og jeg.så gikk på 15 mg lenge,jeg har avtalt med legen at jeg skal kontakte han når jeg vil trappe mer ned.

jeg går på 10 mg nå og har lyst til å trappe mer ned og etter en god stund slutte (med snakk med legen)

Men problemet er at jeg hadde panikkangst og fikk disse og har jobbet en god del med meg selv og har klart og komme meg i full jobb igjen. Kjenner litt av og til men kan mestre det.

Jeg gruer meg til å trappe ned og til slutt slutte,er redd for at det skal komme tilbake.jeg vurderer og snakke med psykolog om dette også.Er redd for at jeg må være lenge vekk fra jobb osv.Det er veldig slitsomt og ha angst,jeg har vært veldig åpen om det.det hjelper også.

Hva følte dere når dere trappet ned og sluttet kom det tilbake eller er dere like bra etterpå som da dere gikk på de.?jeg vet også at det kan komme bivirkninger.

(drmmen er å slutte og med tiden få barn,men hvis jeg ikke blir bra så setter jeg helsen foran)

noen gode tips svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nok ikke så mange gode råd, annet enn å gjøre som du sier snakk både med lege og psykolog om dette. Det er veldig viktig at nedtrappingen skjer riktig, for ikke å fororsake tilbakefall. Det er ogaå gangke viktig med gjentakende samtaler med lege under nedtrappingen for å vurdere om du må trappe ned senere. Psykologen er viktig i denne prosessen for å vurdere psymptomene dine.

Hensikten med medisinering er at kroppen skal klare å produsere de samme hormonene selv etter at man slutter å medisin, så tanken er nok at man ikke skal få de samme symptomene i etterkant. Dette gjelder serlig om man har mottat psykologisk hjelp underveis slik at man har lært en del om hvorfor man hadde angsten i utgangpsunktet. Kombinasjonen av medikamenter og terapi har vist veldig god effekt på at det ikke skal komme tilbakefall etter at man slutter på medisin.

Med den rette oppfølgingen tror jeg dette skal gå veldig bra for deg, og det er veldig bra at du har fått del hjelpen du behøver. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...