EmmaW Skrevet 19. mars 2009 #21 Skrevet 19. mars 2009 jenter med hunter er schmøøøøøø ! ;D HVA er schmøøø?? Hunter på vinteren ser feil ut, med mindre det er skikkelig slapseføre. Personlig elsker jeg Hunter-støvlene mine, men ville aldri brukt dem "på gaten" om det ikke regnet hunder og katter. Mine støvler bor i bilen og er til bruk når jeg vader i ankeldyp gjørme i stallen.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #22 Skrevet 19. mars 2009 Syns det er helt greit å bruke dem når det er snø og slaps, men blir sikkert kalde når det blir skikkelig kaldt ute da... Tar forresten lang tid å tørke dem om de blir våte inni... jeg skulle komme meg over en stor brøytekant på vei til jobb, tok god sats - og sank ned lenger enn beregnet. Støvelen satt fast, jeg fortsatte fremover og sto plutselig på sokkelesten støvlen ble naturligvis full av snø og selv etter en arbeidsdag ved siden av ovnen på jobben og med papir nedi var den våt inni da jeg gikk hjem. Gikk forresten rundt brøytekanten da
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #23 Skrevet 20. mars 2009 Utrolig upraktiske siden de ikke skal stå på gulv med varmekabler i!! Det tåler de nemlig ikke siden de er laget av rågummi..
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #24 Skrevet 20. mars 2009 Utrolig upraktiske siden de ikke skal stå på gulv med varmekabler i!! Det tåler de nemlig ikke siden de er laget av rågummi.. Å? Hva er det som kan skje med dem da??
Gjest .. Skrevet 19. november 2009 #25 Skrevet 19. november 2009 En venninne av meg anbefalte å bruke vaselin på hunter for å få bort de blasse flekkene, det er ikke langvarig, men det funker.
Shinana Skrevet 19. november 2009 #26 Skrevet 19. november 2009 Huff, huff NEI! IKKE vaselin på naturgummi! Det er et petroleumsprodukt og ødelegger materialet. Over tid løses det opp, tørker ut og sprekker. Bruk silikonspray eller de svampene som Ilse Jacobsen og sikkert også Hunter har.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #27 Skrevet 21. november 2009 Men shinana, silikon er da like ille som petroleum? Dette er ikke slemt ment mot deg, men silikon er jo i likhet med petroleum (vaselin) et produkt som bare vil legge seg oppå og som aldri kan trenge seg inn og dermed pleie! Det må da finnes en smartere løsning?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #28 Skrevet 30. desember 2009 Huff, huff NEI! IKKE vaselin på naturgummi! Det er et petroleumsprodukt og ødelegger materialet. Over tid løses det opp, tørker ut og sprekker. Bruk silikonspray eller de svampene som Ilse Jacobsen og sikkert også Hunter har. Noen som vet hvor lenge Hunter-støvlene driver å skiller ut det hvite voks-belegget? Synes jeg har rengjort støvlene ca annenhver uke siden jeg kjøpte dem i høst, det må da snart ta slutt???? Kan jo ikke være en "voks-fabrikk" i støvleskaftene ;-) Er Hunter de eneste støvlene dette skjer med?
Shinana Skrevet 30. desember 2009 #29 Skrevet 30. desember 2009 Men shinana, silikon er da like ille som petroleum? Dette er ikke slemt ment mot deg, men silikon er jo i likhet med petroleum (vaselin) et produkt som bare vil legge seg oppå og som aldri kan trenge seg inn og dermed pleie! Det må da finnes en smartere løsning? Silikon er IKKE petroleumsbasert (slik som vaselin er) og dermed har det heller ingen skadelig virkning på naturgummi. Jeg har laaaang erfaring Har brukt silikon på mine IJ støvler i mere enn 4 år, og de er akkurat like myke og fine som om de er nye. Den svampen som selges til IJ er også satt inn med silikonstoff. Silikon holder både naturgummi og syntetisk gummi mykt. Det er f.eks. det man bruker på gummilister og pakninger på biler. Så silikon er tingen. Vaselin er det IKKE!
Sissan Skrevet 30. desember 2009 #30 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har en sånn IJ-svamp som holder de støvlene helt fine. Satt på cafe og tittet ut på folk her om dagen, og stusset veldig over å se flere som labbet rundt i støvler. I ti kuldegrader syns jeg det ser rart ut, men folk får jo gjøre som de selv syns er best. Selv ville jeg foretrukket å kjøpe meg noen billige vinterstøvler på salget - mye fint og varmt til 500-lappen i butikkene nå.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #31 Skrevet 31. desember 2009 Jeg har en sånn IJ-svamp som holder de støvlene helt fine. Satt på cafe og tittet ut på folk her om dagen, og stusset veldig over å se flere som labbet rundt i støvler. I ti kuldegrader syns jeg det ser rart ut, men folk får jo gjøre som de selv syns er best. Selv ville jeg foretrukket å kjøpe meg noen billige vinterstøvler på salget - mye fint og varmt til 500-lappen i butikkene nå. Jeg er nok en av de "rare" , men min erfaring er at tynne ullsokker + Hunter med fleecesokker inni holder meg varm stort sett uansett hvor kaldt det er. Og så slipper jeg å få ødelagt de vanlige støvlettene mine av alt veisaltet i tillegg. Men selvfølgelig, hver sin smak. Og Hunter kan jo bli litt klamt om man skal trakke rundt innendørs på kjøpesentre i flere timer...
deepskin Skrevet 15. juni 2011 #32 Skrevet 15. juni 2011 Jeg har brukt zalo og varmt vann på mine, det funker, men det varer ikke så lenge før jeg må til igjen. Har hørt noen bruker matolje for å få dem blanke, men det har jeg ikke testet.... Det er nok effektivt de blir sikkert fine å blanke.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #33 Skrevet 15. juni 2011 Jeg tar alltid på meg sokkene før jeg tar på meg støvlene. Blir bare krøll å ta begge på samtidig. Dessuten følger alltid sokkene med opp når jeg tar av meg støvlene Her jeg bor er snøen som oftes veldig våt så jeg bruker mine hele året
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå