Gå til innhold

Hunter-støvler om vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt ekstremt glad i Hunter-støvlene mine, men jeg lurer på en ting. Ser det teit ut å bruke dem som vinterstøvler, altså når det er kaldt og snø? Og er de glatte på snø/is?

Har ikke hatt ork til å kjøpe meg et par ordentlige vinterstøvletter, og nå går det jo snart mot vår - så vet ikke om jeg gidder nå...

Skrevet

Jeg har dog ikke Hunter, men Viking, og jeg syns ikke de er ideelle å bruke om vinteren. De blir utrolig kalde, så da må du isåfall kjøpe deg slike fleecesokker man kan ha nedi. Jeg har bare gått med mine når det har vært slaps, og da er det ikke så glatt, men det har ikke vært skummelt å gå med de.

Skrevet

Ja, generelt sett ser det teit ut å gå med gummistøvler når det ikke er regn eller slaps. De er da virkelig ikke noe fine heller, for å være ærlig. Men hvis du ikke har andre, og orker å bruke penger på nye sko, for all del.

At enkelte presterer å gå med disse støvlene i solskinn og bar asfalt kommer jeg aldri til å begripe, men det er en annen diskusjon :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hehe - er helt enig i at det ser teit ut med støvler når det er sol og bart ute, men tenkte at vinteren kanskje er litt anderledes.

Lånte et par fleecesokker av en venninne og de var super-deilige! Eneste problemet var at de forsvant over støvlekanten og nedi støvlene med jevne mellomrom, slik at jeg måtte trekke dem opp hele tiden. Tror gode gamle ullsokker gjør samme nytten, og de kryper ikke nedover heller :-)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har hunter støvler, og synes de er fantastiske å bruke nå når det er mye snø/slaps ute:)

problemet mitt er at støvlene er blitt litt blasse, det er et slags hvitt belegg på de(dere andre som har de samme støvlene vet sikkert hva jeg snakker om).

Noen som vet hvordan de skal behandles slik at fargen holder seg fin? jeg har den hunter-skokremen, og smører støvlene regelmessig, men det hjelpe ikke så mye:P har lest at grønnsåpe kan hjelpe, noen som har prøvd det?

Skrevet

Jeg har brukt zalo og varmt vann på mine, det funker, men det varer ikke så lenge før jeg må til igjen. Har hørt noen bruker matolje for å få dem blanke, men det har jeg ikke testet....

Skrevet

Sko laget av gummi kan da aldri bli varme nok til å brukes i skikkelig kuldegrader?!

Skrevet

Det er vel bare om å gjøre å ha tykke sokker og såler nedi støvlene det, så blir de vel varme nok :-)

Skrevet
Det er vel bare om å gjøre å ha tykke sokker og såler nedi støvlene det, så blir de vel varme nok :-)

Selv med tykke ullsokker vil de jo aldri bli like varme som vintersko er..?

Skrevet

Nå er det vel ikke akkurat snakk om å gå til Nordpolen i gummistøvler, snarere om de lar seg bruke til/fra jobb o.l. selv om det er kaldt ute.

Tror nok jeg ville brukt mine, men med tykke sokker i - hater å fryse på tærne :-)

Mulig de kan være innmari glatte da....

Gjest Gjest_Hunter_*
Skrevet

Når det blir mer enn 3-4 minus så synes jeg de er skikkelig kalde. De holder ikke på varmen, og siden de er gummi blir de heller klamme og nedkjølte.

Kan ikke bruke de ute i snøen lenge av gangen (selv med ullsokker).

Skrevet
jeg har hunter støvler, og synes de er fantastiske å bruke nå når det er mye snø/slaps ute:)

problemet mitt er at støvlene er blitt litt blasse, det er et slags hvitt belegg på de(dere andre som har de samme støvlene vet sikkert hva jeg snakker om).

Noen som vet hvordan de skal behandles slik at fargen holder seg fin? jeg har den hunter-skokremen, og smører støvlene regelmessig, men det hjelpe ikke så mye:P har lest at grønnsåpe kan hjelpe, noen som har prøvd det?

Hei,

For å holde støvlene blanke og gummien elastisk og uten sprekker så skal du bruke en silicone spray (bensinstasjon, Biltema etc.) Gjør støvlene rene og tørk dem. Deretter sprayer du på silicone spray og gnir den inn med en tørr klut. Kjempebra måte å holde naturgummi ved like. Støvlenes verste fiende er å bli stående skitne og fæle frem til neste bruk. Da morkner gummien og der blir sprekker og lekkasje.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei,

For å holde støvlene blanke og gummien elastisk og uten sprekker så skal du bruke en silicone spray (bensinstasjon, Biltema etc.) Gjør støvlene rene og tørk dem. Deretter sprayer du på silicone spray og gnir den inn med en tørr klut. Kjempebra måte å holde naturgummi ved like. Støvlenes verste fiende er å bli stående skitne og fæle frem til neste bruk. Da morkner gummien og der blir sprekker og lekkasje.

tusen takk for svar:) vet du hvordan en kan få støvlene helt rene først?

Skrevet
Har blitt ekstremt glad i Hunter-støvlene mine, men jeg lurer på en ting. Ser det teit ut å bruke dem som vinterstøvler, altså når det er kaldt og snø? Og er de glatte på snø/is?

Har ikke hatt ork til å kjøpe meg et par ordentlige vinterstøvletter, og nå går det jo snart mot vår - så vet ikke om jeg gidder nå...

Du kan kjøpe hunter- fleece sokker til bruk i støvlene !! av kr- 350..

Skrevet
Du kan kjøpe hunter- fleece sokker til bruk i støvlene !! av kr- 350..

Har prøvd fleece-sokkene og de var kjempedeilige, men av en eller annen grunn forsvinner de hele tiden over støvlekanten og nedi støvlene når jeg går. Kan jo ikke stoppe for å trekke dem opp hele tiden heller.

Tar du sokkene på før du tar på støvlene, eller har du dem nedi støvlene og tar på både støvel og sokk samtidig??

Skrevet
tusen takk for svar:) vet du hvordan en kan få støvlene helt rene først?

Jeg bruker lunkent og ganske mildt zalovann samen med en ikke for hard børste. Skyll og tørk støvlene etterpå. Funker som f! :-)

• 4 uker senere...
Gjest Peiskos
Skrevet

jenter med hunter er schmøøøøøø ! ;D

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt mine i hele vinter jeg. Ikke kaldt for mine bein, men nå går jeg til jobb da, og i relativt raske tempo. Synes gummistøvler er perfekt til å vasse rundt i snøen med!

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet
Selv med tykke ullsokker vil de jo aldri bli like varme som vintersko er..?

Ullsokker og fleecesokker oppi Hunter- så varmt så. Akkurat som å ha tjukke vintersko. ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...