Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #1 Del Skrevet 15. februar 2009 Batteriet i bilen min ble helt utladet tidligere i vinter fordi bilen sto ubrukt i et par uker- det har siden det blitt ladet natta over på et verksted én gang. Men hver dag nå så må jeg til med startkabler, og det er skikkelig frustrerende. Da batteriet ble helt flatt tidligere i vinter, var det bare noen få måneder gammelt, så det er ikke fordi at det er gammelt at det er dårlig. Bør jeg kjøpe nytt likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 15. februar 2009 #2 Del Skrevet 15. februar 2009 Batteriet i bilen min ble helt utladet tidligere i vinter fordi bilen sto ubrukt i et par uker- det har siden det blitt ladet natta over på et verksted én gang. Men hver dag nå så må jeg til med startkabler, og det er skikkelig frustrerende. Da batteriet ble helt flatt tidligere i vinter, var det bare noen få måneder gammelt, så det er ikke fordi at det er gammelt at det er dårlig. Bør jeg kjøpe nytt likevel? Hvis dette er et ganske nytt batteri ville jeg sjekket om du kunne reklamert på det, det skal jo ikke være sånn! Snakk med verkstedet eller der du kjøpte det du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. februar 2009 #3 Del Skrevet 15. februar 2009 Når du først får bilen igang må du passe på at du kjører såpass langt at batteriet lader seg helt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann Skrevet 16. februar 2009 #4 Del Skrevet 16. februar 2009 Det kan også være dynamoen som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica88 Skrevet 16. februar 2009 #5 Del Skrevet 16. februar 2009 Samboeren min hadde også en ustabil bil lenge nå, som enten startet uten problemer, eller så var det helt dødt. Vi koblet ut basskassa hans, det fungerte i noen uker, trodde vi hadde funnet en årsak, men neida, det stoppa bilen igjen. Han har skiftet batteri og diverse andre duppeditter nedi der. Det de nå endelig har funnet, er at noe rundt en ledning et sted var rustet, slik at det gjorde at batteriet ble tappet. De fikset dette, og nå har bilen startet hver dag i godt over en måned. Så nå virker det som de fant rett duppeditt:). Få noen til å se over alle tenkelige og utenkelige steder i bilen din, dette ble tilfeldigvis oppdaget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mekanikern Skrevet 18. februar 2009 #6 Del Skrevet 18. februar 2009 Batteriet i bilen min ble helt utladet tidligere i vinter fordi bilen sto ubrukt i et par uker- det har siden det blitt ladet natta over på et verksted én gang. Men hver dag nå så må jeg til med startkabler, og det er skikkelig frustrerende. Da batteriet ble helt flatt tidligere i vinter, var det bare noen få måneder gammelt, så det er ikke fordi at det er gammelt at det er dårlig. Bør jeg kjøpe nytt likevel? Batteriet ditt er nok ødelagt er jeg 99.99% sikker på.Batterier tåler ikke frost hvis de er tomme. Par tips til deg og "nybatteriet":kjører du korte turer,bruk minst mulig strøm.(der er varmebakrute og setevarmer en stor synder).Bilen klarer ikke å lade opp strømmen den brukte på å starte i løpet et øyeblikk,det tar gjerne en halvtime minst.Lad opp batt et par ganger i løpet av året med lader. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 22. februar 2009 #7 Del Skrevet 22. februar 2009 Batteriet i bilen min ble helt utladet tidligere i vinter fordi bilen sto ubrukt i et par uker- det har siden det blitt ladet natta over på et verksted én gang. Men hver dag nå så må jeg til med startkabler, og det er skikkelig frustrerende. Da batteriet ble helt flatt tidligere i vinter, var det bare noen få måneder gammelt, så det er ikke fordi at det er gammelt at det er dårlig. Bør jeg kjøpe nytt likevel? *** Batteriet er nok ferdig, lades det ut reduseres kapasiteten vesentlig. På vinteren reduseres kapasiteten gjerne ytterligere. Om batteriet lada seg ut bare fordi bilen sto stille, spørs det om du har en "strømtjuv" noe sted, dvs en ledning eller en kobling fra plusspolen som er i kontakt med karosseriet. Det vil tappe batteriet til det er ferdig. En slik feil må du selvsagt få fikset før du setter i nytt batteri, ellers blir det samme visa om igjen. Når du kjøper nytt batteri kan det være greit å kjøpe et vedlikeholdsfritt et, hvis ikke er det viktig å sjekke vannstand i cellene og evt irring på polene (reduserer kontaktflaten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 22. februar 2009 #8 Del Skrevet 22. februar 2009 Det kan også være dynamoen som er gåen. *** Om dynamoen er gåen, vil ikke hjelpestart ha effekt lenge; bilen vil starte på den andre bilens batteri og kanskje gå en liten stund på evt overskuddsstrøm som har gått inn på batteriet, men det vil relativt fort behøves strøm fra dynamoen. Om den er gåen, vil motoren slutte å tenne på sylindrene og dø ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå