Gå til innhold

Skrevet feil!

Neytiri

Anbefalte innlegg

Har ei venninna som har fått seg en tatovering.....så er eg ganske grei på engelsk og har sett den er skrevd FEIL! Har ikke sagt det til ´a for eg vet ikke kosn ho reagerer siden dette er jo TATOVERT!

"Always remember that the future comes one day at the time" :lete:

Skal ikke THE være A?

Endret av icechick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Jeg tror du har rett, ja.

Det faste uttrykket som til norsk kan oversettes med "en dag av gangen" er "one day at a time".

Jeg tror ikke jeg ville konfrontert henne med det.

Endret av antigartner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....ja tusen takk for svar....eg syns det er tragisk at folk TATOVERER seg og så ikke undersøker på forhånd kosn det er skrevd...men syns også det var rart at tatovøren ikke reagerte på det heller da.

Er en svær tatovering så dette syns ganske godt også! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Har ei venninna som har fått seg en tatovering.....så er eg ganske grei på engelsk og har sett den er skrevd FEIL! Har ikke sagt det til ´a for eg vet ikke kosn ho reagerer siden dette er jo TATOVERT!

"Always remember that the future comes one day at the time" :lete:

Skal ikke THE være A?

Det kan godt hende du er flink i engelsk, men jeg er ikke imponert over din skriftlige norsk :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt hende du er flink i engelsk, men jeg er ikke imponert over din skriftlige norsk :fnise: .

Men hun tatoverte det i alle fall ikke stort på ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun tatoverte det i alle fall ikke stort på ryggen :)

hehe....ja NEMLIG! :fnise: Ja reklamen som går på TV er ganske morsom den....thiiihiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg, bra du tok det humoristisk :) .

Ja ja, er mange som ler når eg blander masse islandske ord inn i norsken min. Er kjent som ho islandske :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Ja ja, er mange som ler når eg blander masse islandske ord inn i norsken min. Er kjent som ho islandske :fnise:

Islandsk er et fint språk! Det tror jeg skal bli mitt neste prosjekt. Jeg lærte gammelnorsk på skolen, og islandsk stammer vel fra det, eller? Men det er "hundre" år siden jeg gikk på skolen.

Dette ble en avsporing, men det går vel bra ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....ja tusen takk for svar....eg syns det er tragisk at folk TATOVERER seg og så ikke undersøker på forhånd kosn det er skrevd...men syns også det var rart at tatovøren ikke reagerte på det heller da.

Er en svær tatovering så dette syns ganske godt også! :tristbla:

Synes egentlig ikke det var rart at tatovøren ikke reagerte. Når folk kommer med ønske til tatovering, så antar man jo at kunden vet hva hun snakker om. Og for folk som ikke er SÅ gode i engelsk høres det nok helt riktig ut, jeg.

Men jeg er så utrolig enig med deg i at det er TRAGISK at folk tatoverer seg uten å gjøre research først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islandsk er et fint språk! Det tror jeg skal bli mitt neste prosjekt. Jeg lærte gammelnorsk på skolen, og islandsk stammer vel fra det, eller? Men det er "hundre" år siden jeg gikk på skolen.

Dette ble en avsporing, men det går vel bra ;-).

Takk, jo gammelnorsk er ikke så langt fra islandsk det! Har lest en del gammel norsk og forstår ganske mye!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig ikke det var rart at tatovøren ikke reagerte. Når folk kommer med ønske til tatovering, så antar man jo at kunden vet hva hun snakker om. Og for folk som ikke er SÅ gode i engelsk høres det nok helt riktig ut, jeg.

Men jeg er så utrolig enig med deg i at det er TRAGISK at folk tatoverer seg uten å gjøre research først.

Ja det er vel sant det, men for å si det sånt...så hadde eg kanskje sagt noe hvis eg var tatovøren....men men kanskje han ikke viste noe bedre han/hun da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...