Gå til innhold

hjelp meg å lage reiserute


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg og kjæresten min planlegger å reise til thailand men å sitte å planlegge det er jo klin umulig. Er jo så ufattelig mye å velge blandt.

Vi har 3 uker, og har lyst å resise litt rundt, men ikke så mye at de 3 ukene går opp i reising.

Vi er i slutten av 20-årene og ønsker en opplevelses tur før vi slår oss til ro med barn osv.

Så, hvor skal jeg bestille flyet til?

Jeg har tidligere vært på koh phan nagn, krabi, koh samui, koh tao, phi phi og bagkok. Dette var en type ryggsekk tur med en venninne i 2004 og jeg ønsker ikke å havne på typiske back packer steder denne gangen.

Bør jeg bestille hoteller på forhånd eller e det lett (og rimiligere) å finne på forhånd? jeg ser for meg en uke på ett litt luksus hotell(men rimelig da...) og 2 uker hvor vi kan oppleve litt mer..Jeg ønsker å bo på hoteller....

Hvordan er Koh Lanta og Koh loak? jeg vil ikke til phuket eller patong for å ha det klart...

og siden jeg har vært på stedene, kommer ikke det til å være noen hindring for at jeg kan reise der å oppleve nye minner med kjææresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør jeg bestille hoteller på forhånd eller e det lett (og rimiligere) å finne på forhånd? jeg ser for meg en uke på ett litt luksus hotell(men rimelig da...) og 2 uker hvor vi kan oppleve litt mer..Jeg ønsker å bo på hoteller....

Vi bestiller aldri på forhånd, fordi vi trives med den friheten det gir å kunne planlegge sånt på kort sikt. Kommer vi et sted det er ok, så kan det hende vi ønsker å bli lenger...og motsatt. Vi opplever også ofte at det er info underveis som avgjør hvor reiseruta vår går. Vi har aldri opplevd å ikke få et sted å sove (selv om det har holdt hardt noen ganger).

Har dere vurdert Nord-Thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vell egentlig ikke tenkt på nord thailand nei...

men er redd vi må legge hele turen på is. har sett på fly billetter fra sola til 11500 pr pers i beg av juli og det er det billigste jeg finner. Å så må vi jo ha penger til å lve for også så jeg tenker ca 10.000 per pers på 3 uke ri lomme penger, og mulig det er for lite.

Ble litt dyrt... :(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vell egentlig ikke tenkt på nord thailand nei...

men er redd vi må legge hele turen på is. har sett på fly billetter fra sola til 11500 pr pers i beg av juli og det er det billigste jeg finner. Å så må vi jo ha penger til å lve for også så jeg tenker ca 10.000 per pers på 3 uke ri lomme penger, og mulig det er for lite.

Ble litt dyrt... :(:(:(

Har du sjekket å reise fra London eller Frankfurt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Linn_*
har vell egentlig ikke tenkt på nord thailand nei...

men er redd vi må legge hele turen på is. har sett på fly billetter fra sola til 11500 pr pers i beg av juli og det er det billigste jeg finner. Å så må vi jo ha penger til å lve for også så jeg tenker ca 10.000 per pers på 3 uke ri lomme penger, og mulig det er for lite.

Ble litt dyrt... :(:(:(

Har du sjekket charterselskapenes restplasser? Vi reiser til Thailand om 2 uker, det kostet bare 6200,- per person. Vi reiser med Star Tour, men har kjøpt kun flybilletter. Jeg syns det er like greit, da går flyet direkte (kanskje med en mellomlanding) og du slipper å booke flere fly som må passe i tid osv. Dessuten er det ofte mye billigere, og flere av selskapene (Star Tour, Ving, Apollo osv.) har gjort det lettere å skaffe seg et sete med ekstra benplass, for de av oss som trenger dét :)

Solfaktor.no er en fin side å søke etter charter-flybilletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har fått tips om at Similan- øyene er veldig bra. Likeledes Ko Chang.

I og med at du har opplevd ganske mye i Thailand allerede...Hvorfor ikke prøve Malaysia? Eller Kambodsja??

...hm, fant fly Sola-Kuala Lumpur for 7100,- i juni.

Søk på http://www.momondo.com

Buss opp til nordøst-kysten koster ingenting. Derfra kan du dra ut til paradis på jord: Perhentian Islands.... :rødme:

Man bor omtrent gratis. ingen shopping, intet uteliv men fantastisk natur, himmelseke strender, øde, stille, total avslapping...og stjernehimmelen er utrolig pga nul lysforurensing!.Anbefales!!

:)

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorThai
jeg og kjæresten min planlegger å reise til thailand men å sitte å planlegge det er jo klin umulig. Er jo så ufattelig mye å velge blandt.

Vi har 3 uker, og har lyst å resise litt rundt, men ikke så mye at de 3 ukene går opp i reising.

Vi er i slutten av 20-årene og ønsker en opplevelses tur før vi slår oss til ro med barn osv.

Så, hvor skal jeg bestille flyet til?

Jeg har tidligere vært på koh phan nagn, krabi, koh samui, koh tao, phi phi og bagkok. Dette var en type ryggsekk tur med en venninne i 2004 og jeg ønsker ikke å havne på typiske back packer steder denne gangen.

Bør jeg bestille hoteller på forhånd eller e det lett (og rimiligere) å finne på forhånd? jeg ser for meg en uke på ett litt luksus hotell(men rimelig da...) og 2 uker hvor vi kan oppleve litt mer..Jeg ønsker å bo på hoteller....

Hvordan er Koh Lanta og Koh loak? jeg vil ikke til phuket eller patong for å ha det klart...

og siden jeg har vært på stedene, kommer ikke det til å være noen hindring for at jeg kan reise der å oppleve nye minner med kjææresten min.

Ta turen innom www.thaiportalen.no der får du hjelp til det aller meste.

Ta gjerne turen innom min nettside om Thailand.

www.northai.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...