Gå til innhold

Min date gratulerte ikke med Valentines Day!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er man notorisk datoglemmer, er det sikkert mulig å gå til en blomsterforretning å betale en rosebukett, og be om at den blir levert på en gitt dato. Så den som i dag går duknakket med dårlig samvittighet, og vet det blir minst en måned til neste forplantning, drar med fordel innom blomstersjappa, og sikrer seg mot samme miséren, neste år... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valentine er en dag som noen liker å gjøre noe uttav, andre ikke.

Selv om man selv syns dette er en fin dag og ønsker å gi den ekstra oppmerksomhet, kan man ikke regne med at aldre føler det likedan.

jeg syns sånne dager er koselige, mens mannen min syns dette bare er tull. Derfor ga jeg han en rose og laget en bedre middag, mens jeg ikke regnet med å få noe tilbake fra han. Jeg godtar at han ikke gjør noe uttav denne dagen, men det hindrer ikke meg i å gjøre noe for han..

Skrevet

Er jo uansett litt søtt når man ser krampeaktige ateister, være helt fra seg hyperivrige, på å feire katolske helgendager ;)

Skrevet

Til TS

Visste ikke at noen gratulerte noen som helst med denne dagen jeg. Jeg synes det er noe stort tull. Har aldi markert denne dagen, og kommer aldri til å gjøre det.

P.g.a. alderen til denne mannen så kan du virkelig ikke forvente at han bryr seg om denne dagen, men han er sikkert glad i deg for det.

Skrevet
Er jo uansett litt søtt når man ser krampeaktige ateister, være helt fra seg hyperivrige, på å feire katolske helgendager ;)

:ler:

Gjest 40 åring
Skrevet
Men jeg registrerer at dere her på KG ikke feirer Valentines Day, at dere ikke har sett "Sleepless in Seattle" og at dere synes slikt er fjolleri. Ja ja...dere om det.

Jeg har sett "sleepless in Seattle" flere ganger , og har fam i England som har markert dagen i alle år. Likevel bryr jeg meg ikke om Valentinesday. Det er noe nytt som noen fant på at vi plutselig måtte feire her i Norge, slik at butikkene får selge mer. Har til og med halvvoksne barn, men har aldri hørt dem nevne denne dagen i det hele tatt.

Skrevet
Er godt over 30. Mulig jeg er kravstor men trodde menn var ekstra oppmerksomme på denne dagen. Synes mannen skal være ekstra romantisk overfor kvinnen, men det er tydeligvis gammeldags på dette forumet.

Kjærligheten er som en bank, des mer du setter inn des mer får du igjen. Og valentinsdag betyr å vise den/de du er glad i en spesiell oppmerksomhet. Enten det er frokost på sengen til din mann/kone eller en blomst/kort, en romantinsk middag hjeme med masse tente stearinlys. Hvorfor skal ikke mannen også bli vist at han er elsket den dagen? Likestilling vil noen ha men å praktisere det er noe de ikke vil hvis det går ut over gaver eller no.

Mannen har ikke vondt av å bli vist at han settes pris på en gang i året. Skjønt her i huset og i flere andre hjem vises dette mer en en dag i året heldigvis.

Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet
Man gratulerer da vel ikke med Valentines Day? Våkner folk om morgenen og sier "Gratulerer med dagen, kjære?".

Man kan jo gjerne gi hverandre kort, gaver, gå ut og spise og gjøre romantiske ting, men å gratulere noen med Valentines Day? Aldri hørt om.

My thoughts exactly.

Hele innlegget tyder forøvrig på dårlig kommunikasjon mellom ts og kjæresten, samt ganske ustabil selvtillit fra ts sin side når hun er så desp etter bekreftelse at hun flyr av hengslene for noe slikt. Ikke akkurat forutsetninger for et langt og lykkelig samliv.

Skrevet

Likestilling vil noen ha men å praktisere det er noe de ikke vil hvis det går ut over gaver eller no.

/quote]

Hvorfor blander du ikk likestilling her?!

Likestilling har med like muløigheter og rettigheter i samfunnet/arbeidslivet å gjøre. Og du trekker inn privatsfæren og naturen mellom mann og kvinner i dette?!

Ærlig talt..

Men er selvsagt enig i at begge to i forholdet må vise hverandre oppmerksomhet og omtanke! Og: det har ingenting med likestilling å gjøre!!

Gjest Gjest_Jente18_*
Skrevet
:fnise:

Når han glemmer bursdagen din, da har du lov til å være skuffet.:D

Signerer denne :)

Skrevet

Min date gratulerte ikke med Valentines Day!, Han er 40...hvordan kan han?!

Ja giid, hvordan kan han? :dåne:

Skrevet

Jeg er diabetiker, og min forlovede gratulerte meg ikke med diabetesdagen den 14 november... Jeg er svært såret og skuffet!

Jeg synes han burde gitt meg en stor bukett av kanyler og et spesialdesignet smykke formet som en insulinpenn.

Hvordan kunne han? :(

Skrevet
Jeg er diabetiker, og min forlovede gratulerte meg ikke med diabetesdagen den 14 november... Jeg er svært såret og skuffet!

Jeg synes han burde gitt meg en stor bukett av kanyler og et spesialdesignet smykke formet som en insulinpenn.

Mitt råd er å dumpe ham snarest! Du fortjener bedre enn det her :kjefte:

Skrevet

:hoho:

Skrevet

Vi som er 40+ synes Valentine er noe fjortis-greier som vi overhodet ikke bryr oss om. Høre på disse frieriene på radio osv. er bare pinlig. En kompis på langt over 40 turde ikke gå ut med gutta denne kvelden pga at det var valentine og skulle visst være såå romantisk på hjemmebane. Gjett om han ble mobba!!

Nei, dersom typen din er 40 må du enten tåle at han ikke har noe forhold til valentine - eller så bør du finne en på din egen alder!!

Skrevet

Bryr meg ikke om valentine dag.. og ikke halloween heller. Er bare noe tull handelsindustrien prøver å innføre fra USA for å få penger fra folk ov. Har aldri feiret det og kommer ikke til å gjøre det heller.

Mye viktigere at man blir behandlet med respekt og kjærlighet året rundt... og hva pokker er vitsen å feire den dagen da? Nope ikke for meg.

I år var jeg i Spania der de også prøver å innføre valentine... hadde det ikke vært for at vi tilfeldig så et skilt på en butikk så hadde vi glemt det både jeg og mannen. Han tok meg med ut den dagen på en bedre middag og han kjøpte en fin parfyme og en dyr ansiktskrem til meg. Men vi tok det ikke som en feiring på valentine - det var rett og slett en avslutning på den deilig kjærlighetsferie for oss. Vi nevnte ikke ordet valentine - men snakket heller om hvor fin ferie vi hadde hatt.

Hadde han kommet med noe kliss som de prøvde å selge på butikkene - sånne "i love you" ting eller noe sånt så hadde jeg nesten blitt sur tror jeg. De tingene de skal selge er jo bare håpløst og unyttig.

Skrevet
Min kjæreste husker ingen datoer, ikke engang bursdagen min. Litt leit det da. Har noen et tips på hvordan man tipser om bursdagen sin uten å være for masete liksom? Man vil jo gjerne bli litt overrasket da.

Skriv "Husk at jeg har bursdag på torsdag! (:" på en lapp og fest den til rattet på bilen hans noen dager før. Personlig husker jeg ikke min egen bursdag hvis Facebook ikke sier ifra.

Skrevet
Skriv "Husk at jeg har bursdag på torsdag! (:" på en lapp og fest den til rattet på bilen hans noen dager før. Personlig husker jeg ikke min egen bursdag hvis Facebook ikke sier ifra.

Javel, skal ta seriøst svar fra seriøs mann i betraktning :nigo: . Og slutte å bli skuffet :enig: .

Det som er litt synd bare er at selv om jeg får en OK gave "for sent", så blir det ikke det samme. Det blir altfor lettvint for ham liksom. Da hadde jeg foretrukket en annen greie, surprise happening av noe slag som han inviterer meg ut på. Men nå er jeg vel kravstor sikkert :ler: Jeg må vel være fornøyd med at han er sånn jevnt grei og snill hele tiden, selv om han aldri overrasker meg med noe spesielt.

Skrevet

Jeg tror nok også som alle andre, at han rett og slett ikke bryr seg om valentines! Synes du skal fortalt han på forhånd at du likte å ferie denne dagen, siden det er en dag ikke mange feirer på hans alder. Jeg er sev 19 år og synes valentines er noe skikkelig tull.. Hvorfor trenger man denne ene dagen for å få blomster eller sjokolade? Har venninner som er så opptatt av valentines, og jeg har aldri skjønt greia. Så når en jente på 19 år synes det er oppskrytt, hva synes en mann på 40 da? Er selvfølgelig sikkert noen over 40 som ferier dagen, men ikke veldig mange tror jeg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...