Gå til innhold

Priser i japan


Ponine

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til Japan snart og i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som kan fortelle litt om hvordan prisene er der borte? Jeg har hørt at det generelt er ganske dyrt der, og at det kan sammenlignes med i norge, men gjelder det alt fra klær til elektronikk?

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er opptil 10-15% dyrere enn normalt i disse finanskrisedager, eller tar jeg skrekkelig feil? Yen er mye sterkere enn krona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gunnar_*

Prisene har økt ganske mye og det meste er nok dyrere enn i Norge nå. Elektronikk er omtrent like billig eller litt billigere enn i Norge. Generelt vil jeg tippe det er norske priser på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Det var vel det jeg hadde regnet med desverre...

Da er det vel ikke noen vits i å utsette diverse innkjøp til Japanturen for å se om jeg finner det billigere der ;)

Takk for link Gard! :) Arti å lese reisebrev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var i Tokyo i april i fjor, da var kursen en god del bedre enn nå (vi tok vekk en null og delte på to...). Sko var veldig billig, ca. 1/3 av prisen. F.eks. kostet Vans og Converse sko under 200 NOK. Når vi dro ut og spiste var det veldig varierende, men stort sett en god del billigere enn i Norge. Spiste f.eks. full lunsj til 25 NOK. De billigste stedene er selvfølgelig de uten engelsk meny og hvor ingen snakker engelsk...men er jo litt artig å prøve sånne steder også. Det er ofte plastikk mat i vinduene utenfor resturanter så man kan se litt hva slags mat de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...