Gå til innhold

Godt sminketips


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dra til en hudpleiesalong og la de farge vipper og bryn før den store dagen! Vannfast mascara vil bli veldig tørr og drysse etter hvert, ikke vannfast mascara vil renne av dersom du blir varm eller gråter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Det var smart. Hvor mye koster det å få dette gjort da? Sånn ca? Og hvor lenge holder det? Altså hvor mye før bryllupet bør/må jeg få dette gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er litt forskjellig fra sted til sted...men fra ca 150-250 kr. og på meg sitter det i ca 4 uker...Veldig ålreit og gjøre dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med farging av vipper og jeg gjør dette mye selv til hverdags.

Vil legge til her at jeg vet at mange frisører o.l. som pynter bruder liger å bruke mascara allikevel... Mascaraen gjør at man får fyldigere vipper og de blir mer markert enn om man f.eks "bare" farger dem. Man bestemmer selvsagt selv hvordan man skal ha det, men det er altså en viss forskjell på å farge dem og å bruke mascara.

Det finnes forresten en mascara som er vannfast og ikke drysser da! :D Dette er Kanebo 38°. brukte den i vårt bryllup og den satt som bare det hele dagen. Tas av med vann over 38° og det er innmari praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanebo 38 vil også drysse... - det er i alle fall min erfaring. JEg har snart prøvd alle vannfaste mascara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite word of warning til dere som ikke har prøvd ut farging av vipper og bryn før:

Jeg gjorde dette før 30-årsdagen min, og fikk en kjempeallergisk reaksjon. Øynene hovnet opp helt ned til kinnet, de ble knallrøde og rant av verk ustanselig. En grusom opplevelse, jeg måtte gå med solbriller innendørs hele bursdagsfesten min - i oktober! Ta en test først... :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Takk for advarselen Kalas. Det er kjekt å vite, kjipt med en skikkelig allergisk reaksjon på bryllupsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra meg også:

Det er lite utvalg av vannfaste mascaraer, men i Elizabeth Arden finnes det en slags concealer som man kan bruke utenpå vanlige mascaraer. Den er uten farge og legger seg som en hinne utenpå de ferdig sminkede vippene. På denne måten kan man bruke akkurat den mascaraen man vil, og likevel vil den sitte. Har prøvd den noen ganger nå, og den sitter virkelig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite word of warning til dere som ikke har prøvd ut farging av vipper og bryn før:

Jeg gjorde dette før 30-årsdagen min, og fikk en kjempeallergisk reaksjon. Øynene hovnet opp helt ned til kinnet, de ble knallrøde og rant av verk ustanselig. En grusom opplevelse, jeg måtte gå med solbriller innendørs hele bursdagsfesten min - i oktober! Ta en test først...  :sminkedokke:

Skal gifte meg om en måned. Er det for seint å prøve nå? Hvor lenge varte reaksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanebo 38 vil også drysse... - det er i alle fall min erfaring. JEg har snart prøvd alle vannfaste mascara.

:forvirra:

Rart, for jeg har aldri opplevd dette, selvom jeg har brukt denne ved mange anledninger det siste året. Men den kan kanskje drysse om man har på for mye av den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever også at kanebo 38 drysser :-? selvom jeg bruker kun et strøk. Håper å finne vannfast mascara jeg er fornøyd med før 8 aug... Er enig i at å permanentfarge vipper og bryn er fint, særlig fordi vipperøttene også blir mørke. Men,jeg vil bruke mascara over i tillegg,for som noen nevnte, på en slik dag er det lekkert med litt ekstra fylde og det får man ikke med farging. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd at mascara drysser? Ikke hørt om det heller. Og jeg holder meg til rimelige merker som Rimmel og Nivea og sånt... bruker ikke vannfast selv for tiden og toss mye trening og svette og jada, av og til tårer, så synes jeg faktisk dette med mascara som renner er lett overdrevet også. Men dette er min mening.

Og helt enig med Augustbrud i dette med farging. Jeg har helt svarte vipper jeg, lange og flotte og tykke. Men bruker likevel mascara for mer fylde. Så farging er fint så man ikke alltid har morratryne selv om man har lyse vipper, men når man skal sminke seg pent på en spesiell dag, ville jeg gått for noe mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: jeg er usedvanlig lettrørt. Snufser bare jeg ser andres brudebilder, bilde av Maud Angelica i dåpskjolen sin og sånn... jeg felt ikke en tåre på bryllupsdagen min. Ikke i kirken, under talene eller noe.

Jeg hadde klump i halsen da jeg skulle begynne med å ønske velkommen, da jeg skulle holde talen min - men gråt - det gjorde jeg overraskende nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke alle som kan være med på farging av vipper.. prøvde en gang, damen tok på sånn smørje på vippene mine og sa "ikke blunk, hvis du gjør det kan du bli blind, sitt heeelt stille i fem minutter"!! Det er jo det samme som når tannlegen sier at akkurat nåå må du holde tungen stille... tungen forvandler seg automatisk til en propell. Jeg klarte ikke å holde øyelokkene stille når det er noe på vippene, hun måtte bare ta vekk smørja igjen, og så gikk jeg... :roll: Hun ville ikke ta betaling heller, når hun ikke fikk gjort jobben, og det var jo ok av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farver vipper og bryn selv, men synes ikke at dette erstatter maskara i det hele tatt. Men det er fint om sommeren osv når man ikke bruker sminke. Jeg ville ha brukt mascara på en dag som denne, og synes det ville være rart å bruke annen sminke på øynene uten mascara.

Uansett: Sminke må man da "freshe" opp litt etterhvert uansett? Q-tips er min beste venn, drar den under øynene når jeg er på do likevel, og VIPS er damen like flott igjen. Har ikke tro på at noen som helst sminke som holder hele dagen, den må få litt påskjønning utpå dagen.

Takk for tips om concealer til mascara - det skal jeg teste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...