Gå til innhold

Lage babygrøt selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne prøve å lage babygrøt selv. Vesla er 8 mndr. og glad i de man får kjøpt ferdig (som pulver) i butikken. Men de er så dyre, så jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve å lage selv.

Jeg er ingen stor kokk, og aner ikke hvor jeg skal begynne. Eller, jeg begynte med å koke havregrøt, men den brekker hun seg av. Tror det ble for stor overgang fra de helt glatte fra Nestlé, så må nok vente litt med den.

Er det noen som har erfaring med å lage babygrøt selv? Hva lager man det av, mel? Da må man kanskje koke grøten? *grønn*

Takknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vil gjerne prøve å lage babygrøt selv. Vesla er 8 mndr. og glad i de man får kjøpt ferdig (som pulver) i butikken. Men de er så dyre, så jeg tenkte jeg kanskje skulle prøve å lage selv.

Jeg er ingen stor kokk, og aner ikke hvor jeg skal begynne. Eller, jeg begynte med å koke havregrøt, men den brekker hun seg av. Tror det ble for stor overgang fra de helt glatte fra Nestlé, så må nok vente litt med den.

Er det noen som har erfaring med å lage babygrøt selv? Hva lager man det av, mel? Da må man kanskje koke grøten? *grønn*

Takknemlig for svar! :)

Jeg lagde all maten til dattern vår selv, orket ikke de ferdigpakkene med tilsetningsstoffer. Kjøpte maismel (ikke maizena som bare er stivelse), rismel og boghvete som jeg kokte grøt av. Etterhvert blandet jeg havregryn i for å gjøre konsistensen grovere.

Skrevet

Jeg lager det meste selv, unttatt grøten. Fordi den ikke er så dyr og har de vitaminer og mineraler (jern) som babyen trenger. Hun er også 8mnd.

Jeg har hatt nytte av denne siden:

http://www.barnemat.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...