Gå til innhold

Mammasmykke?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Signe_*
Skrevet

Jeg har så lyst på et mamma-smykke, men jeg liker ikke de englebarn smykkene. Synes de ser ut som roboter og navnet høres ut som døde barn.. Sær? :fnise:

Jeg vet jeg har sett flere typer.. men finner de selvsagt ikke igjen.. Noen med tips?

Har du mammasmykke selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Signe_*
Skrevet

Nå fant jeg de jeg har lett etter i dagesvis! Måtte inn på dinbaby siden å rote litt i gamle innlegg.

Er HER jeg har sett så mange fine :)

Men kun symbol.. eller navn.. æsj det er ikke lett å skulle velge. Jeg liker veldig godt det håp&kjærlighet.. Men vil kanskje bytte ut korset? Ikke helt meg. Da får jeg gravert navnet mitt selv, pappaens og babyens.. eller kanskje bare nurkets og datoer..

Murf. Den bloggen legger jeg kjapt i blogglisten min!

Skrevet (endret)

her !!!!

lifestone

utrolig flotte !!!

jeg har ikke smykke derfra. men jeg har krystall avtrykkene du ser der.

Endret av NoAngel
Skrevet

Jeg har et sånt med forbokstavene til mine to:

Initialsmykke

Fikk det laget av gifteringene etter mine foreldre.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
her !!!!

lifestone

utrolig flotte !!!

Syns disse minner meg alt for mye døden jeg.

Tok alltid fot/hånd-avtrykk av de små som desverre ikke fikk leve lenger da jeg jobbet på nyfødt intensiv.

Gjest Gjest_Signe_*
Skrevet
Syns disse minner meg alt for mye døden jeg.

Tok alltid fot/hånd-avtrykk av de små som desverre ikke fikk leve lenger da jeg jobbet på nyfødt intensiv.

Huff så trist.

Men i usa f.eks er det vanlig å ta hånd og fotavtrykk av alle barn som bli født. Så trenden kommer sikkert derfra.

Gjest Gjest_Foxy_*
Skrevet

Dette ville jeg hatt!

Vente til jeg får presset ut den siste kanskje :ler:

Skrevet

Men disse smykkene man kan åpne, så er det bilde av barnet inni, kalles ikke dette mammasmykker? Og hvor får man tak i disse?

Liker de godt jeg...

Ikke meninga å kuppe tråden altså.

Gjest Gjest_Signe_*
Skrevet
Men disse smykkene man kan åpne, så er det bilde av barnet inni, kalles ikke dette mammasmykker? Og hvor får man tak i disse?

Liker de godt jeg...

Ikke meninga å kuppe tråden altså.

Ikke noe kupp det vel :-)

Jeg har sett slike anheng på finn.no Veldig søte.

Skrevet

Mammasmykker? Aldri hørt om før jeg, hva er det? Finnes det pappasmykker og?

Gjest Gjest_Signe_*
Skrevet
Mammasmykker? Aldri hørt om før jeg, hva er det? Finnes det pappasmykker og?

De finnes i mange varianter. Det er et symbol på barn, mor& barn, morskjærlighet etc.

Noen anheng symboliserer barna, f.eks englebarnsmykkene. Da henger folk på antall englebarn-anheng etter hvor mange barn de har og kjønn. (anhengene ser ut som gutt og jente)

Andre anheng kan være formet som en mor som holder sin baby. Kjærlig familie smykkene er formet som en eller to voksne som holder sine barn i hendene. Her går det også på antall som er i familien.

Så har man smykker man graverer på. F.eks små medajonger, dogtags, hjerter osv som man graverer barnas navn på. Er også populært å henge sharms på de smykkene. Hjerter, babysko osv. osv.

Har også sett mødre bruke navnesmykker med barnas navn på. Slik som hun i sex og singelliv har.

Har ikke sett slike til fedre. Vil tro det blir litt for feminint. Men det har jo blitt veldig populært at fedre tattoerer barnas navn på kroppen. enten som vanlig tekst, kinategn, på arabisk eller alvespråk.

Så det er en en trend i tiden. Å smykke seg med sine barns navn eller andre symbol på at man har barn.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om mamma-smykker før jeg leste i denne tråden og kommer nok ikke til å skaffe meg det heller, men jeg synes disse var ganske fine:

Jeg har sett et vakkert på bloggen Den gode feen

Sånt som dette synes jeg er gresselig stygt:

her !!!!

lifestone

utrolig flotte !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...