Gjest TS Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Har en jobb der jeg er borte ca. 10 timer om dagen, me transport frem og tilbake, og resten av dagen er jeg konstant trøtt... Sovner av hvis jeg ikkje blir underholdt, og har øynene igjen halvparten av tia jeg er våken... Greier ikkje å engasjere meg i noe bortsett fra ting som tvspill og diverse slikt.... Sliter sånn på forholdet, dette gjør samboeren min utrolig sliten. Noen som har noen teori om hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Du burde prøve en powernap..når du kommer fra jobb.. Hvis du ikke kjører selv..så kan du prøve å sove litt på turen. Ellers...trening..gir mer energi..sunt kosthold..gir mer energi..mindre stress..( mentalt) gir mer energi. Frisk luft innendørs, godt lys, og godt humør= mer energi..+ noe å se fram til. Tvspill gir ikke mer energi.. Når man blir så slapp..så kan det koste forholdet ja..
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Nei, jeg kan ikke svare deg på hva som er galt. Har selv en veldig trøtthet og sover mye, uten at jeg kan finne noen klok forklaring på det. MEN jeg kan tipse deg om at det finnes folk i dette landet som er eksperter på søvn og kan hjelpe deg med en utredning. Nå vet ikke jeg hvor du bor? Per Egil Hesla f.eks. holder til i Oslo, han er dyktig, og tok i hvert fall meg på alvor. Sendte meg til en del undersøkelser for å finne ut hva som kunne være galt. Kanskje har du narkolepsi? Kanskje nærmer du deg utbrenthet? Kanskje mangler du jern eller B12, kanskje har du hypothyreose.. Kanskje noe helt annet som jeg ikke har hørt om en gang? Uansett; få profesjonell hjelp. Internettnisser som meg kan ikke fortelle deg hva som er galt. ;-) Hvor lenge har problemet vart, forresten? Har du tenkt tanken på delvis sykmelding en liten stund?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 1. gå til legen og få tatt blodprøver som kan si noe om du mangler enkelte stoffer eller om det er mulig du feiler noe. Unormal trøtthet kan skyldes alt fra psykiske ting eller vitaminmanel til stoffskifteproblemer og alvorlig sykdom, så jeg synes dette er riktig ende å begynne i. Dersom prøvene er fine kan du begynne å ta tak i problemet i andre ender, som trening, kosthold, søvnmønster osv.
Chanel.No5 Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 For det første er det ikke rart du er sliten etter 10 timers dager hver dag med jobb og transport. Det er en god grunn til å være trøtt, men ikke SÅ sliten som du er og hver dag. Ville tatt meg en tur som nevnt over til legen, sjekk også jerninnholdet ditt.. Skal ikke være nødvendig å gå rundt som dette om det kan gjøres noe med det...
Veronica88 Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Jeg tenker vinterdeprimert? Har det vært så lenge eller kun nå etter mørketida? Isåfall er det verken farlig eller veldig unormalt. Men du kan endre det, det kan også hjelpe å prate med legen. Så start der med blodprøver og nevn om dette startet når det ble mørkere eller om du har hatt det sånn lenge. Min kjæreste var vel ute av huset rundt 10 timer selv i en jobb han hadde, og da han kjørte, var det mørkt. Da han kom hjem, så var sola enten på vei ned her, eller gått ned allerede. Så her "hjemme" så han aldri sola, kun på jobb (om han var ute da..). Kan det være noe sånt med deg og?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå