Gå til innhold

hvilken saus til sitronstekt kyllingfile?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei, skal lage sitronmarinert kyllingfile, stekegrønnsaker(paprika,løk,grønne bønner) og naturis til kjæresten på valentine, spørsmålet mitt er hvilken saus passer inn til, er ingen mesterkokk akkurat har en pose fløtesaus og en barnesaus med ekstra krydder liggende å slenge, samt en tandorikyllingsaus, event hvilken annen saus hadde passa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sitronmarinert blir jo en sterk smak i seg selv, jeg ville faktisk ikke hatt saus på den selv. Både fløtesaus, bernaise, og tandoori er jo sterke smaker.

En saus tar jo uansett ikke lang tid å lage, og kyllingen trenger vel å avkjøles litt før du serverer den. Smak på kyllingen selv (del opp en liten bit og la den avkjøle seg litt først :)). Smaker det mye? Da trenger du ikke saus. Er bare sitronmarinaden et "hint" i smaken? Vurder selv hva du syntes ville smaket godt.

Fløte og sitron krasjer litt hos meg.. bernaise er nå godt til alt, men ekstra krydret? (har sett den, men aner ikke hva den smaker i forhold til vanlig), vil vel drepe en liten smak av sitron?

Til ris så er det godt med saus, det blir fort tørt uten.. Jeg bruker dressing (vanlig thousand island) på ris.

Vanskelig spørsmål, jeg tror du bare må smake deg litt fram jeg :) Etter hvor mye kyllingen din smaker og hva du mener kan bli godt til.

Endret av Trampe
Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...