Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er egentlig en novise hva gjelder hjemmelaget pasta, men det er jo mye mindre klin enn jeg har sett for meg. Nå er det ravioli som står for tur. Er det noen som sitter på verdens beste oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Ravioli er kjempegodt! :hoppe:

Man trenger egentlig ikke oppskrift når man skal lage ravioli. Man kan bare fylle dem med hva man ønsker. Jeg har blant annet brukt det følgende:

- En bit villaks, sitron, salt og pepper

- Krabbe eller hakkede reker, urter, crème fraîche eller ricotta, chili, hvitløk og sitron

- Kokt grønnkål, peccorino romano og pancetta

- Soppstuing med trøffelolje

Vi skal muligens lage ravioli i helgen, og da kommer vi i såfall kanskje til å fylle dem med chèvre, spinat og pinjekjerner.

Det er altså bare å kombinere ting man vet passer sammen og smake til underveis. :) Det er ofte lurt å kjøre fyllet litt i foodprocessor, for hvis det har for ujevn konsistens blir det gjerne luftbobler inni, og det kan føre til at de sprekker under koking. Man bør derfor klemme deigen godt rundt fyllet, og det blir jo selvfølgelig lettere hvis det ikke har for store "klumper".

Skrevet

Takk for tips. Jeg har tørket steinsopp, og tenkte kanskje jeg skulle lage en variant med det. Kanskje trøffelolje også? Reke/krabbevarianten høres også nydelig ut.

Veldig mett nå, men begynner å glede meg til middagen i morgen allerede :)

Gjest Ludovie
Skrevet
Takk for tips. Jeg har tørket steinsopp, og tenkte kanskje jeg skulle lage en variant med det. Kanskje trøffelolje også? Reke/krabbevarianten høres også nydelig ut.

Veldig mett nå, men begynner å glede meg til middagen i morgen allerede :)

:)

Du kan jo f.eks. steke frisk chamipgnon og tilsette tørket steinsopp med kokevann (kanskje også litt tørket timian), la det koke inn til steinsoppen er elt mør, tilsette fløte, crème fraîche eller ricotta og kjøre det litt i hurtigmikser for så å tilsette trøffelolje. :):spise: Hvtløk vil selvfølgelig ikke være særlig dumt heller. :) Og selvfølgelig nymalt pepper.

Skrevet

Namnam. Trenger ikke mange svar så lenge det man får er så godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...