Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan en flaske baylies stå etter åpning, uten å bli dårlig? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor lenge kan en flaske baylies stå etter åpning, uten å bli dårlig? :)

Slenger meg på dette spørsmålet! Bør den stå i kjøleskap etter åpning?

Skrevet

selvom det ikke er det du spør om; jeg vil ikke anbefale å åpne en bailysflaske som har stått åpnet ( i romtemperatur) i 3-4 år over utløpsdato :spy: klumper seg fint i løpet av den tida :dåne:

Skrevet

hentet fra aperitif sine sider:

" For selv om Baileys ikke inneholder noen holdbarhetsfremmende stoffer utover de to ingrediensene, tåler en åpnet flaske inntil seks måneders oppbevaring, og en uåpnet flaske halvannet år. Best-innen-dato trykkes på flaskens etikett."

og vinmonopolet sier dette:

"Bailey's er holdbar i 18 måneder fra produksjonstidspunkt. Holbarhetsdato er trykket på etiketten på flaskens bakside. Bailey's oppbevares best ved jevn temperatur (5-22 grader C)."

Desuten er det ingen tilsettningssoffer i baileys og det er ekte fløte i ....så etter åpning så skader det vel iallefall ikke om du putter den i kjøleskapet eller kjeller.

Skrevet

Hei

Jeg har også hørt 6 måneder etter at den er åpnet. Jeg pleier å kjøpe halvflasker for å unngå dette problemet :-) Jeg kan ellers anbefale Amarula dersom du vil smake noe nytt som ligner på Baileys. Jeg foretrekker selv Amarula i disse dager ;-)

Skrevet
hentet fra aperitif sine sider:

" For selv om Baileys ikke inneholder noen holdbarhetsfremmende stoffer utover de to ingrediensene, tåler en åpnet flaske inntil seks måneders oppbevaring, og en uåpnet flaske halvannet år. Best-innen-dato trykkes på flaskens etikett."

og vinmonopolet sier dette:

"Bailey's er holdbar i 18 måneder fra produksjonstidspunkt. Holbarhetsdato er trykket på etiketten på flaskens bakside. Bailey's oppbevares best ved jevn temperatur (5-22 grader C)."

Desuten er det ingen tilsettningssoffer i baileys og det er ekte fløte i ....så etter åpning så skader det vel iallefall ikke om du putter den i kjøleskapet eller kjeller.

Noe sier meg at vi har flasker som har gått ut på dato i skapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...