Pjukset Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har lyst til å etterhvert utdanne meg til å bli coach, og har valgt meg ut CTI hvor man blir sertifisert på 1 år. Har noen utdannet seg hos CTI, evnt utdannet seg til å bli coach i andre steder? Hva slags jobber fikk dere etter utdannelsen?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har lyst til å etterhvert utdanne meg til å bli coach, og har valgt meg ut CTI hvor man blir sertifisert på 1 år. Har noen utdannet seg hos CTI, evnt utdannet seg til å bli coach i andre steder? Hva slags jobber fikk dere etter utdannelsen? hvorfor har du lyst til å bli coach? hva får deg til å tr du har egenskapene til å hjelpe folk?
Pjukset Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2009 hvorfor har du lyst til å bli coach? hva får deg til å tr du har egenskapene til å hjelpe folk? Hvorfor er du oppe så sent? Hva får deg til å tro at du er gammel nok til lå være oppe etter 21-nyhetene?
Dubbedingsen Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Hvorfor er du oppe så sent? Hva får deg til å tro at du er gammel nok til lå være oppe etter 21-nyhetene?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Hvorfor er du oppe så sent? Hva får deg til å tro at du er gammel nok til lå være oppe etter 21-nyhetene? Er en voksen mann. Interesserer meg bare over alle der ute som tror de har kompetansen til å hjelpe folk. Coaching er forresten bare svindel. Svindler.
Dubbedingsen Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Er en voksen mann. Interesserer meg bare over alle der ute som tror de har kompetansen til å hjelpe folk. Coaching er forresten bare svindel. Svindler. Vel svindler, da burde du slutte å coache da vet du. Og TS tror ikke hun har kompetanse, derfor vil hun ha det. Og for å få det må hun gå på skole og det er hvilken skole det er spørsmål om her. Hvis du ikke kan svare henne seriøst på det foreslår je gat du starter en egen tråd som kan hete "pass dere for svindleren " tråd for de som hater utdanning og kompetanseøkning.
Gjest kaffedama Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har tatt grunnkurs og videregående kurs i coaching hos CTI. Det er et par år siden nå og har ikke jobbet med coaching utover noen klienter jeg har hatt i enkeltpersonforetaket mitt på siden av annen jobb. På sikt ønsker jeg å jobbe mer med coaching og også ta sertifisering. Kursene til CTI var UTROLIG bra, jeg tenkte allerede etter én kurshelg at det var verd pengene. Send gjerne en PM hvis du har flere spørsmål!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Vel svindler, da burde du slutte å coache da vet du. Og TS tror ikke hun har kompetanse, derfor vil hun ha det. Og for å få det må hun gå på skole og det er hvilken skole det er spørsmål om her. Hvis du ikke kan svare henne seriøst på det foreslår je gat du starter en egen tråd som kan hete "pass dere for svindleren " tråd for de som hater utdanning og kompetanseøkning. Tror du virkelig at en ett-årig utdannelse ved et 17 år gammelt institutt er nok til å hjelpe folk med problemer i livet?
Gjest kaffedama Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Tror du virkelig at en ett-årig utdannelse ved et 17 år gammelt institutt er nok til å hjelpe folk med problemer i livet? Det er stor forskjell på problemer og problemer. Hverdagsproblemer, ting som må sorteres i hodet eller man trenger nye perspektiver på, et rungende JA til at coaching kan hjelpe. Alvorlige psykiske problemer eller helseplager: Ta heller kontakt med lege eller psykolog. I coachutdanningen snakker man også om etikk, hvilke problemer kan man hjelpe til med og hvilke kan man holde seg unna. Selv fikk jeg forøvrig bedre hjelp av coachen min enn psykologen da jeg hadde en middels depresjon.
Pjukset Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2009 Er en voksen mann. Interesserer meg bare over alle der ute som tror de har kompetansen til å hjelpe folk. Coaching er forresten bare svindel. Svindler. Det er derfor det også finnes utdanning for å nettopp få kompetansen man trenger. Coach er forøvrig et bredt felt som strekker seg langt utover den coachingen du tydeligvis tenker på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå