Gå til innhold

Jeg tok en p-pille for mye!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen dager er jeg sløvere enn andre. I dag har jeg altså klart å ta morgendagens p-pill i tillegg til dagens. Ikke spør hvordan jeg klarte dette mesterstykket..

Hvilke konsekvenser kan dette få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det har aldri skjedd noe med meg... Fort gjort...

Skrevet

Jeg presterte også å ta 2 p-piller på en dag en gang, så det er ikke bare du som er litt sløv. :blunke: Det hadde ikke andre konsekvenser for meg annet enn at jeg fortsatte å ta p-pillene som normalt, dvs 1 pr dag og dermed var ferdig med brettet 1 dag før jeg pleier og dermed også fikk menstrasjon 1 dag før normalen. Sørg for å få en p-pille pr dag i dagene fremover, så tror jeg alt går bra.

Jennifer

Skrevet

Jeg hadde alltid et brett med "reserve ppiller" til situasjoner som denne, og har mistet pillen i vasken noen ganger. Da tok jeg en pille fra dette brettet slik at jeg fikk fortsette syklusen min som før. Jeg hadde ikke lyst til å skiple på dagen jeg fikk mensen som var mandags morgen når jeg sto opp. Passet meg perfekt å ha mensfri helg.

Skrevet

Det skjer ingen verdens ting. Fortsett å ta pillene som normalt, men forskyv litt på tidspunktet hver dag slik at du tar igjen "det tapte". (I stedet for 24 timer mellom pillene, kan du f.eks. øke til 28 timer i seks dager. P-piller er sikre så lenge de tas med max. 36 timers mellomrom).

Skrevet

Takk for svar. Jeg var innom apoteket og forhørte meg. Jeg kommer til å ta pillene de nærmeste dagene med ca 30-35 timers mellomrom, og på at par dager har jeg tatt igjen det tapte.

Søsteren min mente imidlertid at jeg plutselig hadde altfor mange hormoner innabords og at jeg var altfor energisk... :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...