Gå til innhold

Langrenn


Gjest skiguri

Anbefalte innlegg

Gjest skiguri

Hei!

Har lyst til å gå på langrenn, men er ikke så innmari flink. Hadde derfor vært fint med litt flatt terreng. I tillegg er jeg litt pysete (må nok gå alene) så hadde vært greit om det var litt folk/lys i løypene. Noen som har noen tips til hvor jeg kan gå?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå fra Sognsvann til Ullevålseter, ca 5 km, ganske flatt og fint.

Ellers synes jeg det er fint å gå fra Sørkedalen.

Jeg ville gått inn på skiforeningens nettsider, der finner du masse info;)

www.skiforeningen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gå fra Sognsvann til Ullevålseter, ca 5 km, ganske flatt og fint.

Ellers synes jeg det er fint å gå fra Sørkedalen.

Jeg ville gått inn på skiforeningens nettsider, der finner du masse info;)

www.skiforeningen.no

Jeg gikk den løypa i dag. Grei løype med svak stigning oppover til Ullevålseter, og nedover hjem igjen, men å gå den på søndager anbefaler ikke jeg gikk i kø hele veien.. Skal ta en litt roligere løype neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr du meg vil jeg vel neppe si at Sognsvann-Ullevålsseter er veldig flatt...

Det som derimot er å anbefale, er turen innover Maridalen. Du kan starte på flere steder, for eksempel Grinda (Kjør opp ved Rimi på Korsvoll), Brekkekrysset, eller Låkeberget.

Et alternativ som også har mindre bakker, er å starte på Kjelsås og gå mot Sandermosen Stasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg synes Rikshospitalet/Gaustad og opp til Sognsvann er veldig fint og flatt, og går på åpne sletter. Ta T-banen til Gaustad og gå opp mot riksen, så treffer du på løypa. Noen hundre meter med skog før du kommer ut på jordene. Fra Sognsvann kan du gå til Ullevålseter, som er en av de flateste lysløypene i marka.

Nordmarka og spesielt lillomarka er veldig kupert, vanskelig å finne flate løyper, men Maridalen som noen nevnte er et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...