Gå til innhold

Frukt og grønnsaker i butikken..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dere klar over hvor mye bakterier og møkk som egentlig er på frukten og grønnsakene dere kjøper i butikkene? Tenker dere over at de ansatte tar på det meste av dette før dere kjøper det? Tenk dere de skitne hendene. Sitter i kassa og tar imot penger, rydder ølflasker på lageret.. Og så tar de i frukten dere spiser. Jeg kan love at denne møkka ikke går av i rennende vann. Og mange bare tar et eple, legger det ikke i pose en gang, så må det enkelte eple veies på den skitne vekta og så spiser dere det rett etterpå.. Yummi! NOT. Jeg spiser ikke lenger noe uten å skrelle det. Helst foretrekker jeg frukt med skall som må fjernes. Blir kvalm av å tenke på all skitten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av den grunn, "vasker" jeg alltid frukten med sprit.

Skrevet
Av den grunn, "vasker" jeg alltid frukten med sprit.

Det hørtes dyrt ut...

Skrevet

Da er det ganske mye man kan begynne å tenke over..

Tenk på alle dørhåndtak du tar i?

På hvor mye bakterier det er på mobiltelefonen din?

etc etc..

Skrevet

Og ennå er det vel ingen som har blitt syke av å spise frukt fra butikken!! Litt bakterier skader ikke, alle skal ha en normalflora med bakterier slik at de kan bekjempe de farlige.

Vanlig vask i springen og god håndhygiene på seg selv holder.

Skrevet
Da er det ganske mye man kan begynne å tenke over..

Tenk på alle dørhåndtak du tar i?

På hvor mye bakterier det er på mobiltelefonen din?

etc etc..

Klart jeg har tenkt på dette. Og av den grunn vasker jeg meg alltid på hendene før jeg putter noe i munn.

Skrevet
Er dere klar over hvor mye bakterier og møkk som egentlig er på frukten og grønnsakene dere kjøper i butikkene? Tenker dere over at de ansatte tar på det meste av dette før dere kjøper det? Tenk dere de skitne hendene. Sitter i kassa og tar imot penger, rydder ølflasker på lageret.. Og så tar de i frukten dere spiser. Jeg kan love at denne møkka ikke går av i rennende vann. Og mange bare tar et eple, legger det ikke i pose en gang, så må det enkelte eple veies på den skitne vekta og så spiser dere det rett etterpå.. Yummi! NOT. Jeg spiser ikke lenger noe uten å skrelle det. Helst foretrekker jeg frukt med skall som må fjernes. Blir kvalm av å tenke på all skitten.

Uff så grusomt...heretter skal jeg mye heller la meg rundsleike i ansiktet av en hund.

Skrevet

Maken til bakteriehysteri! Jeg har da enda ikke blitt syk av å spise frukt, jeg gjør intet annet med den enn å vaske den i rennende vann, bare appelsiner, klementiner, meloner, kiwi og bananer jeg skreller.

Glad jeg har et immunsystem som tåler litt basselusker, så slipper jeg å gå rundt og tenke på absolutt alt som inneholder bakterier....

Skrevet

Tja, ofte er andre kunder et minst like stort problem.

Jeg har jobbet i butikk selv, og butikkansatte skal bruke engangshansker når de håndterer frukt/grønt, og vaske hendene først. Men for all del: det syndes helt sikkert på dette mange steder.

Hva andre kunder angår, ble jeg stadig sjokkert av hva enkelte kunne få seg tilå gjøre. Jeg så bl.a. en dame som åpenlyst stod og hostet rett på eplene. Eller folk som mister noe på gulvet, og så legger det tilbake, i stedet for i søppelbøtta som står rett ved siden av. Oppdaget også flere ganger halvspist frukt og slik. Blæ.

Men ærlig talt - som mange har nevnt før meg - det får da være måte på hysteri? Vi er skapt for å tåle en normal dose bakterier. Så lenge du vasker frukt og grønnsaker burde det være godt nok. De bakteriene du får i deg da, får du også i deg på andre måter.

Skrevet

I de tre butikkene jeg stort sett handler frukt og grønt, er de ansatte flinke til å bruke hansker. Ikke for at det gjør meg så mye, for kundene har jo IKKE hansker....

Men heldigvis er jeg ikke hysterisk for bakterier og kan til og med finne på å spise uvasket frukt på tur hjem fra butikken.

Skrevet
Maken til bakteriehysteri! Jeg har da enda ikke blitt syk av å spise frukt, jeg gjør intet annet med den enn å vaske den i rennende vann, bare appelsiner, klementiner, meloner, kiwi og bananer jeg skreller.

Glad jeg har et immunsystem som tåler litt basselusker, så slipper jeg å gå rundt og tenke på absolutt alt som inneholder bakterier....

Kunne ikke vært mer enig

Gjest StockDama
Skrevet
Men heldigvis er jeg ikke hysterisk for bakterier og kan til og med finne på å spise uvasket frukt på tur hjem fra butikken.

Samme her, og jeg lever enda :overrasket:

Gjest Gjest_Mathilda_*
Skrevet

Jeg spiser pærer, epler og druer hver dag - gjør aldri noe annet enn å vaske frukten under rennende vann .. Lever ennå i beste velgående - man må slutte med dette vanvittige bakterie-hysteriet.

Tror faktisk det er en sykdom i seg selv det å være så livredd å få i seg bakterier.

Skrevet
Tror faktisk det er en sykdom i seg selv det å være så livredd å få i seg bakterier.

Definitivt. Jeg kjenner faktisk en person som vasker potetene sine med antibakteriell såpe (!) og så skreller dem! Skummelt? O'yes.

Det morsomme er jo at antibakteriell såpe ikke hjelper.

Skrevet
Jeg har jobbet i butikk selv, og butikkansatte skal bruke engangshansker når de håndterer frukt/grønt, og vaske hendene først. Men for all del: det syndes helt sikkert på dette mange steder.

Oi, dette høyrde eg aldri noko om då eg jobba i matbutikk ...

Eg er for øvrig lite redd bakteriar. Om eg skulle bli sjuk ein gang, så har vi leger og medisinar. Men eg har jo tross alt levd nokre år utan å bli sjuk hittil (av frukta), så eg ser det som lite sannsynleg at eg skulle begynne å bli sjuk no.

Skrevet

Og jeg da - jeg mitt svin vasker aldri frukten før jeg spiser den... Og har verken magetrøbbel eller andre helseproblemer av den grunn

Skrevet

Det er ikke snakk om å dø eller noe som helst. Men det er EKKELT. Kanskje har noen vært på do og tørket seg bak der. Ikke vasket hendene. Så går vedkommende i butikken og tar på frukten. Yummi! Vel bekomme :fnise:

Skrevet
Det er ikke snakk om å dø eller noe som helst. Men det er EKKELT. Kanskje har noen vært på do og tørket seg bak der. Ikke vasket hendene. Så går vedkommende i butikken og tar på frukten. Yummi! Vel bekomme :fnise:

Dette hadde jeg ikke tenkt på :overrasket:

Skrevet

Herlighet.

Tenk om noen har vært på do og ikke tørket seg på hendene før de

- gir deg tilbake penger

- håndhilser på deg

- tar på stoppknappen på bussen før deg

- tar på et dørhåndtak før deg

- tar på innpakket mat før deg, bare at du kjøper den, også tar du på innpakningen og så på maten, og så spiser du den!!!

- har hånda på bardisken

- tar på bensinpumpa før du skal fylle

og så videre... det er rart vi ikke er døde alle sammen?

Skrevet

Hva hvis vedkommende har brukt dopapir da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...