milja Skrevet 13. februar 2009 #1 Skrevet 13. februar 2009 Hei, er 28 år og har hatt diabetes i snart 11år. Jeg har ikke sykdommen min under kontroll overhode...Har ikke hatt det p mange år. Det fører jo til at jeg sliter med mange ting, speseilt energi, orker ingenting. Så jeg har vært sykemeldt i 1 år og er nå på 2.året med rehabelietrings penger. Jeg har jo et problem i forhold til angst, jeg ahr angst for leger, sykhus osv osv. Fastlegen min tvang meg til pkomme 1 gang i uka for at hun skulle kurere meg og fikk meg til å begynne på cipralex. Å beynne på cipralex var noe jeg egentlig ikke ville, men jeg gjorde det og følte ikke det hjalp stort. Jeg gikk også til psykolog i 1 år og det føltes godt å snakke ut om angsten.Etter 1 år sa hun at hun kunne ikke hjelpe mer før diabetesen min kom i kontroll igjen for den har mye å si på psyken når bls er høyt konstant. Problemet mitt da var at fastlegen min vil ikke høre på det, jeg har slutett å gå på cipralex for jeg føler de værste problemenen mine er over, jeg er ikke så redd lenger som jeg var. NÅ får jeg bare ikke til diabetesen min. ' Men for at jeg fortsatt skal få rehabeliterings penger fra nav må hun skrive brev og hun er kjempe vanskelig for hun mener at diabetes min er bra(hba1c er på 14! den er IKKE bra)og at det bare er det psykiske jeg slite rmed. Hun presser med til å ta medesiner. Mannen min er enig med meg, psykologen er enig med meg, dia.sykepleieren er enig med meg. Så problemet mitt er at jeg klarer ikke akkurat nå og jobbe og fastlegen min tvinger med til å gå på lykkepiller jeg mener selv er helt feil. Kjempe frustrert! Skal sies at fastlegen min er utenlandsk og er utrolig sur og grinete, snakker dritt om dia.sykepleieren min om psykologen min osv. Hun kommer fra en kultur hvor rangstige er viktig.
Veronica88 Skrevet 13. februar 2009 #2 Skrevet 13. februar 2009 Skift fastlege. Rett og slett. Ja du må lære en ny person å kjenne, men hva faen taper du på det? Dette hørtes helt forferdelig ut. Vet du ikke hvordan, prat med sykepleieren og psykologen og si at du vil skifte. Jeg ville også sagt hva denne legen sa om dem. Er ikke bra når helsepersonell sitter og prate piss om hverandre som ikke er sant. Det er uproft. En ting er å advare mot dårlige leger, dessverre beholder noen jobben selv om de aldri burde hatt en fot på et sykehus, men dette høres jo bare ut som tull og tøys?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #3 Skrevet 13. februar 2009 Du må skifte lege! Kontakt Norsk Diabetikersenter (ligger på Lilleaker i Oslo) tlf: 22517980. ring i kveld! tror de tar tlf fram til kl. 20.00. Dersom du ikke bor i nærheten av Oslo kan de helt sikket henvise deg til en lege som kan hjelpe deg der du bor. Som diabetiker bør du vel strengt tatt holde deg langt unna fastleger. De har sjelden peiling og gjør masse feil med tanke på behandling. Huff huff. Lykke til! (med en Hba1c på plass bedrer sikkert depresjonen seg, men det vet du vel)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå