Gå til innhold

Yankee candle fans

Hva er din favorittduft? Kom gjerne med flere tips og forslag!  

80 stemmer

1. 1. Hva er din favorittduft?

• Clean Cotton
      27
    • Sweet strawberry
      9
    • Fluffy towels
      13
    • Baby powder
      9
    • Farmers marked
      4
    • Holiday home sweet home
      8
    • Annen duft
      27
    • Macintosh Spice
      5
    • River Valley
      4
    • Creamy Caramel
      4
    • Warm spice
      8
    • Kitchen Spice
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide med en ny bestilling nå for min del ;p

Vurderer Napa valley sun, sandalwood and vanilla og home sweet home. Har noen av dere prøvd disse? Hva syns dere og hvilke andre lukter kan evt sammenlignes?

Anonym poster: 941bd0492df4dd586fc8411588340afd

For min del ble sandalwood for stram og voldsom, men jeg liker best sånne lukter som Beach Walk, Clean Cotton, Autumn Fruit, altså litt lettere dufter. Så det kan være du liker den godt, hvis du liker litt tyngre, musk-aktige dufter :) For meg ble den litt for...manneparfyme. Men det syns jeg om River Valley også (at den blir for manneparfyme, selv om den er "lettere" enn sandalwood), og den syns mange at er kjempegod!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del ble sandalwood for stram og voldsom, men jeg liker best sånne lukter som Beach Walk, Clean Cotton, Autumn Fruit, altså litt lettere dufter. Så det kan være du liker den godt, hvis du liker litt tyngre, musk-aktige dufter :) For meg ble den litt for...manneparfyme. Men det syns jeg om River Valley også (at den blir for manneparfyme, selv om den er "lettere" enn sandalwood), og den syns mange at er kjempegod!

Da var det godt at jeg hoppet over den sandalwood, er ikke så glad i musk lukter. Har du prøvd fluffy towles eller soft blanket? Hva syns du evt om de i forhold til clean cotton?

Og de kokoslysene på siden før her, så jo himmelske ut! Synd de bare er i store krukker, tar ikke sjansen på å bestille - vet ikke hvem av herlighetene jeg skulle prøvd en gang.

Skrevet

Tror det var fluffy towels jeg har prøvd, og den likte jeg omtrent like godt som clean cotton :) Syns kanskje fluffy towels er hakket mer allsidig, for clean cotton passer best på badet syns jeg. Begge er kjempegode!

• Liker 1
Skrevet

Hva bestiller dere, egentlig? Jeg har bare kjøpt duftvoks, men man får jo krukker (små og store) og smeltelys også. Hva er det som er best?

Skrevet

Jeg har bare kjøpt smeltelys, men vurderer krukker av favorittene :)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Da var det godt at jeg hoppet over den sandalwood, er ikke så glad i musk lukter. Har du prøvd fluffy towles eller soft blanket? Hva syns du evt om de i forhold til clean cotton?

Og de kokoslysene på siden før her, så jo himmelske ut! Synd de bare er i store krukker, tar ikke sjansen på å bestille - vet ikke hvem av herlighetene jeg skulle prøvd en gang.

jeg liker soft blanket bedre enn både fluffy towels og clean cotton, syns soft blanket er rundere og varmere i lukten, de to andre luker mere spisst.

Skrevet

Jeg kjøper bare voksplater. Bruker å brekke de opp, brenner lyset til hele biten er smeltet og blåser ut igjen. Siden jeg bor i en skoeske av en leilighet har jeg ikke behov for noe større.

Jeg har funnet ut at jeg egentlig ikke er så glad i duftlys, så jeg brenner stort sett bare i førjulstida for stemninga. Hadde jeg hatt større plass, så lukta ikke ble så overveldende, så kanskje jeg hadde gjort det resten av året også.

Skrevet

Jeg kjøper også voksplater. Prøver å finne frem til en (eller flere) favoritter som jeg kan kjøpe i store, men det er ikke så lett :fnise: Jeg blir så fort lei luktene tror jeg, de jeg syns luktet kjempe godt en gang kan jeg bli kvalm av neste gang.

Skrevet

Syns soft blanket er helt nydelig. Mild, fin, ren babylukt. Har kjent på et par av kokoslysene, og for å være ærlig, luktet det solkrem. Ikke det at det er vondt, men passet liksom ikke til lys.

Skrevet

De krukkelysene, har de lang "luktetid"? Jeg pleier bare å kjøpe voksplater og de små lysene, og synes de mister lukta så fort. Så lurer på om de store er verdt prisen sin mtp at de kanskje lukter lengre?

Skrevet

Oioioi på ebay har de MANGE lukter som ikke finnes her hjemme. Fant Raspberry cream f. eks. Bare synd at mange av de (kanskje de fleste) er i krukker og frakten blir kjeeempe dyr ...

Dere som bestiller på ebay, hvordan blir det med frakt hvis dere bestiller mange duftvoks? Må dere betale frakt for hver sak? Det blir jo også ganske dyrt.

Skrevet

Har prøvd 14 forskjellige lukter nå. Kun creamy caramel og clean cotton jeg ikke likte - førstnevnte ble kvalmende og CC gav meg rett og slett skikkelig ekkel spenningshodepine.

Favorittene her i huset må være midsummers night og camomile tea. Begge er skikkelig herlige, MN lukter manneparfyme (type den nature's paintbrush, bare ikke så krydrete) og CT lukter skikkelig nybrygget te. NAM! Ellers går det myemyemye drift away i dette huset, den lukter så utrolig ålreit!

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå har jeg ikke lest gjennom hele, men jeg er på jakt etter noe spesielt..

Så ren vaniljelukt som mulig. Jeg liker veldig godt de "vanlige duftelysene" med vanilje man får kjøpt i Norge, men jeg har hørt fra flere hold at yankee candle er sterkere.

Så, hvilken vanilje duft burde jeg bestille?? Og hvordan fungerer "tarts" ?

Skrevet

Binta Ba: jeg er veldig glad i vanilla satin, den lukter på en måte ''ren'' vanilje. Ikke for sterk, men ikke for svak heller. :) Ellers liker jeg også veldig godt lavender vanilla om du vil ha noe annet, men med deilig vaniljelukt. :nigo:

Tarts er en ren voks som avgir lukt når den smeltes. Da trenger du en oljebrenner av noe slag. Favoritten min er denne, fra yankeestore.no (mulig du finner på ebay til en litt billigere penge - jeg gidder ikke å lete :gjeiper: ). Ellers har jeg et par som ligner denne, kjøpt på Indiska til 40 kroner. De har som regel oljebrennere i de fleste sånne type butikker. :Nikke:

Skrevet

Binta Ba: jeg er veldig glad i vanilla satin, den lukter på en måte ''ren'' vanilje. Ikke for sterk, men ikke for svak heller. :) Ellers liker jeg også veldig godt lavender vanilla om du vil ha noe annet, men med deilig vaniljelukt. :nigo:

Tarts er en ren voks som avgir lukt når den smeltes. Da trenger du en oljebrenner av noe slag. Favoritten min er denne, fra yankeestore.no (mulig du finner på ebay til en litt billigere penge - jeg gidder ikke å lete :gjeiper: ). Ellers har jeg et par som ligner denne, kjøpt på Indiska til 40 kroner. De har som regel oljebrennere i de fleste sånne type butikker. :Nikke:

Tuuusen takk:) Kom over denne via ebay-tråden, skal bestille meg begge typene du nevnte.. Elsker vaniljeduften, men må holde meg til te-lys siden familiemedlemmer reagerer på røkelse..så da tenker jeg at yankee er en fin ting:)

*bestille!*

Skrevet

Tuuusen takk:) Kom over denne via ebay-tråden, skal bestille meg begge typene du nevnte.. Elsker vaniljeduften, men må holde meg til te-lys siden familiemedlemmer reagerer på røkelse..så da tenker jeg at yankee er en fin ting:)

*bestille!*

Den selgeren er helt super! Sender veldig raskt, og så koster det jo omtrent ingenting. :ler:

Jeg synes ihvertfall at Yankee Candle sine dufter lukter mye mer ekte enn andre lys. Man skulle tro at man ikke kunne gjøre så mye feil med vaniljelukten, men der skjønte jeg raskt at jeg tok feil. :fnise: Og de duftvoksene er helt supre når røkelse ikke er et alternativ. De lukter MYE!

• Liker 1
Skrevet

Er litt lettpåvirkelig her, så har bestilt 10 duftvokser fra yankeeonline og en "oljebrenner" fra en tilfeldig ebay selger. Har en røkelsebrenner allerede, men greit med alternativer.

Endte opp med en kombi av ti juledufter, men blir nok å teste ut mer etterhvert.

Brant vaniljetelys fra Ikea idag, ga meg skikkelig høststemning, så satser på at Yankee er ti ganger bedre...

Skrevet

Jeg bestilte en gjeng med ti små lys (som visstnok skal brenne i opptil 14 timer) akkurat nå:-) Noen som kjenner til følgende dufter?:

Sparkling snow

Soft blanket

Apple and pine needle

Snow in love

White cristmas

Skrevet

Jeg bestilte en gjeng med ti små lys (som visstnok skal brenne i opptil 14 timer) akkurat nå:-) Noen som kjenner til følgende dufter?:

Sparkling snow

Soft blanket

Apple and pine needle

Snow in love

White cristmas

Anonym poster: a169472ace2ef64b03ea85f5bd4832bb

Skrevet

Sparkling snow

Soft blanket

Apple and pine needle

Snow in love

White cristmas

Sparkling snow, soft blanket og white christmas, synes jeg er heltnydelige! De to andre har jeg ikke prøvd, men de høres i hvertfall gode ut. Jeg har kjøpt mange av mine duftlys på en face-book shop: https://www.facebook.com/YANKEE.VILLAGE.CANDLE.NORWAY?ref=stream

Anonym poster: a169472ace2ef64b03ea85f5bd4832bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...