Gå til innhold

Yankee candle fans

Hva er din favorittduft? Kom gjerne med flere tips og forslag!  

80 stemmer

1. 1. Hva er din favorittduft?

• Clean Cotton
      27
    • Sweet strawberry
      9
    • Fluffy towels
      13
    • Baby powder
      9
    • Farmers marked
      4
    • Holiday home sweet home
      8
    • Annen duft
      27
    • Macintosh Spice
      5
    • River Valley
      4
    • Creamy Caramel
      4
    • Warm spice
      8
    • Kitchen Spice
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har leg lest litt i denne tråden... en ting jeg lurer på; lukter det faktisk ordentlig/mye av disse lysene og oljene eller blir det like svakt som sånn typisk ikea- og andre duftlys? Noen syntes jo at slike er sterke på lukt, derfor jeg spør :sjenert:

Jeg har også sånne duftoljer fra Kremmerhuset - både sånn man blander med vann og sånn glass med 'pinner i'.. Jeg syntes ikke det lukter SÅ mye liksom :P haha

Skrevet

Nå har leg lest litt i denne tråden... en ting jeg lurer på; lukter det faktisk ordentlig/mye av disse lysene og oljene eller blir det like svakt som sånn typisk ikea- og andre duftlys? Noen syntes jo at slike er sterke på lukt, derfor jeg spør :sjenert:

Jeg har også sånne duftoljer fra Kremmerhuset - både sånn man blander med vann og sånn glass med 'pinner i'.. Jeg syntes ikke det lukter SÅ mye liksom :P haha

[/qu

Duftlysene fra Yankee Candle og Village Candle, er noe helt for seg selv. Naturtro dufter, som holder gjennom hele lyset. Prisen taler nok for seg selv. Noen har sterkere duft enn andre, men vi er jo også veldig forskjellige på hva vi liker. Du burde prøve deg ut på duftene med små smeltelys og duftvoks, før du event. kjøper store glass, men til større lyset er, dufter det selvfølgelig mer. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver å tester forskjellige dufter for å finne mine favoritter, har ennå ikke funnet noen helt klare favoritter, men tror min høstduft blir Orchard pear. Hadde vært gøy å vite hva deres favoritter er, å få litt tips :)

Hva er deres favoritt yankee candle lukt for:

- sommer

- høst

- vinter

- jul

- vår

- evt andre høytider/kategorier

Anonym poster: 941bd0492df4dd586fc8411588340afd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver å tester forskjellige dufter for å finne mine favoritter, har ennå ikke funnet noen helt klare favoritter, men tror min høstduft blir Orchard pear. Hadde vært gøy å vite hva deres favoritter er, å få litt tips :)

- sommer

- høst

- vinter

- jul

- vår

- evt andre høytider/kategorier

Anonym poster: 941bd0492df4dd586fc8411588340afd

Sommer: sun & sand, pink sands, beach flowers ++

Høst: Natures painbrush, autumn fruit, mountain lodge ++

Vinter: Sparkling snow, soft blanket, frosty air ++

Jul: Applewreath, eggnog, applecider, mulling spices ++

Vår: Spring days, beatyful day, early sunrise ++

Veldig mange gode dufter - men når jeg har brent en stor krukke, vil jeg kjenne en annen duft. Dufter jeg stadig vender tilbake til er clean cotton, vanilla lime og country linen.

Anonym poster: b03b6169a10808ab97e31095fa32a753

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg leste hele tråden og dette MÅ jeg bare teste:P hehe. Veldig spent, men har bare noen spørsmål først.

Dere som bruker duftvoks, hva varmer dere dem i? Har veldig lyst til å teste, men ikke min smak de jeg finner på nettsiden til yankeestore. Noen tips om andre plasser man kan finne slikt?

Har også lyst til å finne noe som gir lukt til badet uten å tenne lys. Hva anbefaler dere da? Jeg kikket på de som heter travel tin, kan det være noe? Trenger god lukt på badet;)

Har veldig lyst til å teste ut litt forskjellige lukter før jeg kjøper glasskrukker. Men jeg bare lurer på dere som bruker disse. Setter dere bare en stor glasskrukke på bordet? Jeg er sånn at jeg liker å ha to eller tre av ting stående sammen og kan vel ikke akkurat tenne opp flere av disse lysene samtidig:P

Anonym poster: b76d7d741fae1b30ae5473a9efa9ffc5

Skrevet

Nå har jeg leste hele tråden og dette MÅ jeg bare teste:P hehe. Veldig spent, men har bare noen spørsmål først.

Dere som bruker duftvoks, hva varmer dere dem i? Har veldig lyst til å teste, men ikke min smak de jeg finner på nettsiden til yankeestore. Noen tips om andre plasser man kan finne slikt?

Har også lyst til å finne noe som gir lukt til badet uten å tenne lys. Hva anbefaler dere da? Jeg kikket på de som heter travel tin, kan det være noe? Trenger god lukt på badet;)

Har veldig lyst til å teste ut litt forskjellige lukter før jeg kjøper glasskrukker. Men jeg bare lurer på dere som bruker disse. Setter dere bare en stor glasskrukke på bordet? Jeg er sånn at jeg liker å ha to eller tre av ting stående sammen og kan vel ikke akkurat tenne opp flere av disse lysene samtidig:P

Anonym poster: b76d7d741fae1b30ae5473a9efa9ffc5

Hei. Anbefaler denne linken til facebook:

https://www.facebook.com/YANKEE.VILLAGE.CANDLE.NORWAY

De har et kjempeutvalg i duftvoks, og forskjellige andre størrelser. Har handlet masse der, og er veldig fornøyd med utvalg og service.

Travel-tin er små lys du tenner, tror jeg, så anbefaler duftpinner som står i olje. De er kjempefine! Voksen varmer du i vanlig oljebrennere.

Skrevet

- sommer : Sun and Sand, Beach Walk

- høst :Nature's Paintbrush

- vinter : Sparkling Snow

- jul : Warm Spice

- vår : Drift Away

---

Til annen AB: Jeg kjøper mine duftvokser herfra. Duftvoks heter tart på engelsk.

Du kan bruke hvilken som helst oljebrenner. Jeg har kjøpt fine og billige på Indiska, men synes allikevel den jeg har fra Yankeestore er mest praktisk.

Jeg har ingen erfaring med lysfrie lukter, men jeg har en oljebrenner som står fast på badet, med favoritten Drift Away oppi. Det holder å la lyset brenne til voksen er helt smeltet, så lukter det i mange timer.

Jeg bruker for det meste duftvokser, og bytter både titt og ofte. Da spyler du bare varmt vann på undersiden av oljebrenneren og vipper voksen ut med en kniv. Jeg oppbevarer dem i plastfolie oppi en boks og bruker dem flere ganger.

Gjest notetur nomen
Skrevet

Kan man kjøpe feks dette her i presang til kjæresten sin som en fødselsdagsgave? :sjenert:

Skrevet

Kan man kjøpe feks dette her i presang til kjæresten sin som en fødselsdagsgave? :sjenert:

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått dette i presang av mannen min. :jepp:

Gjest notetur nomen
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått dette i presang av mannen min. :jepp:

Oki, det var bra.

Hvor stor pakke bør man satse på?

Er det fint med en seks, syv smeltelys feks? Eller bør man heller ha noen krukker?

Eller skal man kjøpe sånne lysestakedingser til å smelte voks?

Damen min har endel lysestake-ting fra før. Og ting til å brenne røkelse. Så da er det kanskje dumt å kjøpe mer av det?

Skrevet

Oki, det var bra.

Hvor stor pakke bør man satse på?

Er det fint med en seks, syv smeltelys feks? Eller bør man heller ha noen krukker?

Eller skal man kjøpe sånne lysestakedingser til å smelte voks?

Damen min har endel lysestake-ting fra før. Og ting til å brenne røkelse. Så da er det kanskje dumt å kjøpe mer av det?

Jeg ville kjøpt voks først, siden krukkene er enorme og det er kjipt å få en svær krukke av en duft man kanskje ikke liker så godt.

Vet du at det er oljebrenner hun har? Da kan de fint brukes altså. Men det må være en sånn sak man legger voksen oppi, og så har man et telys man tenner på under som varmer opp voksen.

Gjest notetur nomen
Skrevet (endret)

Jeg ville kjøpt voks først, siden krukkene er enorme og det er kjipt å få en svær krukke av en duft man kanskje ikke liker så godt.

Vet du at det er oljebrenner hun har? Da kan de fint brukes altså. Men det må være en sånn sak man legger voksen oppi, og så har man et telys man tenner på under som varmer opp voksen.

Jeg er ikke helt sikker på hva det hun har heter.

Det er én leiresak med lotusblomst-formet åpning i siden og plass til telys inni. Så er det en slags fordypning på toppen med plass til litt vann. Der drypper man i eterisk olje.

Så er det et slags stativ i smijern med en telysholder under en liten plattform til å strø røkelse på.

Hun har også to andre typer lysestake av den typen man heller vann i en fordypning og tilsetter olje. Den ene er med en englefigur som holder hendene i skålfasong og den andre er med en fe som holder et løst, lite glassfat.

Edit: Jo, også har hun ørten forskjellige lysglass.

Endret av notetur nomen
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva det hun har heter.

Det er én leiresak med lotusblomst-formet åpning i siden og plass til telys inni. Så er det en slags fordypning på toppen med plass til litt vann. Der drypper man i eterisk olje.

Så er det et slags stativ i smijern med en telysholder under en liten plattform til å strø røkelse på.

Hun har også to andre typer lysestake av den typen man heller vann i en fordypning og tilsetter olje. Den ene er med en englefigur som holder hendene i skålfasong og den andre er med en fe som holder et løst, lite glassfat.

Edit: Jo, også har hun ørten forskjellige lysglass.

Det går helt fint å bruke alle de du nevner. :jepp:

Gjest notetur nomen
Skrevet

Det går helt fint å bruke alle de du nevner. :jepp:

Ok, det var bra.

Men da tenker jeg at jeg skal bestille noen slike i forskjellig duft. :)

Takker for hjelpen. :blomst:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg lagt inn bestilling på duftvoks!

Autumn fruit, beach flowers, drift away, bahama breeze, pink dragonfruit og early sunrise er på vei! :rodmer:

Autumn fruit vet jeg er kjempegod, samme med bahama breeze. Er spent på de andre :)

Absolutt favoritt hittil må være mango peach salsa tror jeg.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Nå har jeg lagt inn bestilling på duftvoks!

Autumn fruit, beach flowers, drift away, bahama breeze, pink dragonfruit og early sunrise er på vei! :rodmer:

Autumn fruit vet jeg er kjempegod, samme med bahama breeze. Er spent på de andre :)

Absolutt favoritt hittil må være mango peach salsa tror jeg.

Bahama breeze er nydelig. Kjøpte en sånn car jar til soverommet og badet siden jeg ikke liker å brenne lys der inne :jepp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nye lys på vei i posten til meg - gleder meg :rolleyes:

Liker virkelig de der Car Jars'ene, de lukter skikkelig godt, lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...