Gå til innhold

Klamydiatest

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Var inne på www.klamydia.no og bestilte en klamydiaprøve! Jeg går IKKE til legen med dette problemet da jeg bor i en liten bygd og det er fetteren min.

Dette koster penger, skjønner ikke hvorfor helsenorge kan opprette en slik side så man kan bestille gratis. Helt sikker på at mange vegrer seg for å gå til lege med et slikt problem. Fikk hvertfall kjempeservice på www.klamydia.no. De sendte meg et urinbeger og bruksanvisning + info om kjønnssykdommen + en konvolutt jeg skulle sende prøven inn igjen. Bare 5 dager etterpå ble jeg ringt opp av en lege. Det viste seg at jeg dessverre hadde klamydia. Han gav meg masse info og tok seg god tid til å prate med meg.. og ringte ut resept på det apoteket jeg ønsket slik at jeg ble kvitt dette. Ganske mye enklere enn å oppsøke lege...........

HVORFOR KAN IKKE HELSENORGE TILBY NOE SLIKT GRATIS?? DA KAN VI KANSKJE BLI KVITT KLAMYDIA (NESTEN) HELT..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja skal være enig der. Men det er ihvertfall viktig å ikke bare bestille en test og få det bekreftet, men at man faktisk tar medisiner og sørger for å vite hvor lenge man bør være avholds fra sex osv.

Lite vits å vite at man har klamydia hvis man ikke behandler det rett og bare fortsetter å smitte andre.

Bor du i en liten bygd så kan du helt sikkert skifte til fastlege i en annen kommune (eller i en annen del av kommunen), siden du da kjenner fastlegen din privat. Det burde jo være et argument for å få skiftet ihvertfall! Så må du heller ta bussen litt langt, men da har du en lege å gå til som du ikke "kjenner".

Skrevet

Det som er synd er at det er så skambelagt. Nei, det er ikke smart å ha sex uten kondom hvis du ikke vet om partneren er sykdomsfri, men slikt skjer. Å oppfprdre til å være flinkere til å beskytte seg er viktig, men det bør ikke være tabu å teste seg. Har man hatt ubeskyttet sex så er det ansvarsfullt å teste seg. Alle kan gjøre feil, det viktige er å lære av dem.

Jeg hadde gjerne betalt litt for å få det ut av verden eller ventet en time på en helsestasjon for ungdom. Der får man også god informasjon.

Gjest Elfrida
Skrevet

Test og behandling for Klamydia er faktisk gratis hos fastlegen. Men jeg skjønner godt at man ikke ønsker å gå dit når det er en slektning og man bor på et lite sted.

Skrevet (endret)

Er det gratis på denne nettsiden da? Det koster ikke så veldig mye å gjøre det hos en lege heller... som ELfrida sier så er det gratis, nettopp fordi de vil ha bukt med sånne problemer lettest mulig!

Det er ikke HelseNorge sin skyld at du har valgt en fetter som fastlege.

Endret av Strix
Skrevet

Øhm...Klamydiatest hos legen er GRATIS, også behandlingen er GRATIS.........tror du har misforstått noe her...det er faktisk gratis, uansett hvor gammel du er.

Skrevet

Stemmer at det er gratis hos lege. Hos olafiaklinikken får man gratis hjemmetest, men kun om man bor i nærheten av oslo.

Det er også viktig å ta en ny prøve etter behandling, for å være sikker på at man har blitt kvitt det.

Skrevet
Er det gratis på denne nettsiden da? Det koster ikke så veldig mye å gjøre det hos en lege heller... som ELfrida sier så er det gratis, nettopp fordi de vil ha bukt med sånne problemer lettest mulig!

På nettsiden koster EN klamydiatest 495,-

Når du tester deg hos lege betaler du KUN for legetimen, som ofte er mellom 170,- ca, men testen og behandlingen er gratis...

Tester du deg på helsestasjonen for ungdom er det også gratis....

Man kan bytte fastlege også til noen som man ikke er i slekt med...

så sånn jeg ser det brukte TS unødvendig mye penger på noe hun kunne fått gratis...

Skrevet
På nettsiden koster EN klamydiatest 495,-

Når du tester deg hos lege betaler du KUN for legetimen, som ofte er mellom 170,- ca, men testen og behandlingen er gratis...

Tester du deg på helsestasjonen for ungdom er det også gratis....

Man kan bytte fastlege også til noen som man ikke er i slekt med...

så sånn jeg ser det brukte TS unødvendig mye penger på noe hun kunne fått gratis...

Oi, nesten 500 for en test.

Mistenker man at man er smittet med klamydia, har en krav på gratis test og evt behandling hos lege, du skal ikke betale noe for legetimen.

Skrevet

Der jeg kommer fra er et typisk "alle kjenner alle sted", og det er bare et legekontor, og ca 5 mil til nærmeste. Det er heller ikke et reellt valg mellom legene der, pga at det er fellesliste, og du må enten gå til den som har ledig, eller risikere opp til 16 uker venting.

Jeg hadde uten tvil valgt et slikt alternativ i stedet for å gå dit. Heller ikke umulig jeg kommer til å velge dette nå også, av prakiske årsaker.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Må man ta GU når man skal sjekkes for klamydia??? Uff, mistenker at jeg kan ha det nemlig.. Ubrukelige kondom som sprakk : :nei: Har hatt endel magesmerter i underlivet de siste par ukene, og det kan så vidt jeg har skjønt være et symptom..

Skrevet
Må man ta GU når man skal sjekkes for klamydia??? Uff, mistenker at jeg kan ha det nemlig.. Ubrukelige kondom som sprakk : :nei: Har hatt endel magesmerter i underlivet de siste par ukene, og det kan så vidt jeg har skjønt være et symptom..

For å ta klamydiatest, tisser du i en kopp.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_kristian_*
Skrevet

Dere skjønner vel at noen vegrer seg veldig for å gå med dette problemet til legen selvom det er gratis?? Folk er forskjellig... Da er det enkelt å bestille en test på www.klamydia.no. Tester du positvt får du ringt ut medisin av lege derfra og info om sykdommen og hva du skal gjøre. Veldig fornøyd med det opplegget der selvom jeg testet positvt.. og selvom det koster penger. Uansett tar det meg tid og komme til lege etc. Alt tar kanskje 2 timer så kan liksågodt jobbe de to timene og ha tjent opp til testen..

MEN selvfølgelig skjønner at andre folk synes det er helt greit og dra til legen og få utført dette gratis..

Bare forstå begge synspunktene...

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Hmm, i oslo har man iallefall Olafia-klinikken, og vet det finnes noe lignende i Tr.heim -der trenger man ikke å bestille time, man bare møter opp og venter på tur. På Olafia så får man testet seg for alt som har med underliv å gjøre unntatt graviditet og gratis er det også! ;)

Endret av Colargol
Skrevet

Legen min sa at det faktisk går ann å kjøpe klamydiatest på apoteket også. Men er sikrere å ta en urinprøve/undersøkelse hos legen.

Skrevet

Siden klamydia kan sitte i både urinrør og livmorhalsen så er det tryggest å ta en test fra begge steder, og det må gjøres av legen.

• 4 år senere...
Skrevet

Anbefaler ikke klamydia.no

bestilte test fra dem for 2-3 uker siden, har enda ikke fått denne tilsendt, de svarer hverken på e-post eller telefon. folkens! vær forsiktig med disse folkene,virker som svindel!

Anonymous poster hash: 0c987...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...