Gå til innhold

Uutholdelige smerter i underlivet!


Gjest Gjest_Jente18_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente18_*

Må bare dele dette! Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Det gjør så SINNSYKT vond! Går i perioder.. Svir, brenner og klør!

Har vært slik siden sist jeg hadde samleie med kjæresten min på søndag. Jeg klarer ikke la vær å legge press på området feks med hånden/eller at jeg sitter på foten min.. Gjør utrolig vondt å ta på det! Spesielt rundt selve åpningen og de indre kjønnsleppene (området er litt rødt) og jeg får små rifter osv når jeg tørker meg pga jeg gjør det litt hardt pga smertene.. Har nettopp tatt to paracet for smertene..

Har også andre sammensatte problemer med smerte under samleie osv.. Vet ikke om det kan ha en sammenheng.. Er ca 1 mnd igjen til jeg har time hos gynekolog.. Klarer ikke vente!!

Noen som vet hva dette kan være eller har noen tips mot smertene osv!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare dele dette! Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Det gjør så SINNSYKT vond! Går i perioder.. Svir, brenner og klør!

Har vært slik siden sist jeg hadde samleie med kjæresten min på søndag. Jeg klarer ikke la vær å legge press på området feks med hånden/eller at jeg sitter på foten min.. Gjør utrolig vondt å ta på det! Spesielt rundt selve åpningen og de indre kjønnsleppene (området er litt rødt) og jeg får små rifter osv når jeg tørker meg pga jeg gjør det litt hardt pga smertene.. Har nettopp tatt to paracet for smertene..

Har også andre sammensatte problemer med smerte under samleie osv.. Vet ikke om det kan ha en sammenheng.. Er ca 1 mnd igjen til jeg har time hos gynekolog.. Klarer ikke vente!!

Noen som vet hva dette kan være eller har noen tips mot smertene osv!?

Kjære deg!

Dette høres ut som vestibulitt/vaginisme... Søk etter vestibulitt på dette forumetn og der vil du finne mer om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente18_*
Kjære deg!

Dette høres ut som vestibulitt/vaginisme... Søk etter vestibulitt på dette forumetn og der vil du finne mer om dette

Har man de smertene etter samleie da?

Jeg har lest masse om det.. Og har hatt tanker om det ja :/ Men viste ikke at det var sånn ellers på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, vet ikke hva som er uutholdelige smerter for deg, alle oppfatter jo smerte ulikt..

men det kan også høres ut som sopp.

for dette svir/klør så intenst at det virker vondt, og man "må" gjerne legge press / klø seg.

innimellom blir det helt uutholdelig og man vrir seg og blir smågal.

selverfart, og jeg kjøpte canesten kombipakke på apoteket, smerter og klør forsvant etter et par dager.

prøv dette først du, før du begir deg ut på noe så mye som vaginisme o.l.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg var også sopp. For det kan gjøre uutholdelig vondt! Ingen klumpete utflod? Heller ikke i sjeden? Jeg hadde under graviditet mye problemer med sopp, men hadde svært lite utflod. Lite kløe, mere brennende smerter, spesielt rundt sjedeåpningen.Men når jeg stakk en finger litt opp i sjeden var det ingen tvil om at det var sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente18_*

Jeg tørr nesten ikke ta flere soppkurer fordi dette er en av grunnene til at man kan få vestibulitt! Vil vente med dette til jeg evt har fått bekreftet eller avkreftet hos gynekologen! Håper selvfølgelig ikke at jeg har det.. Men jeg vil ikke gjøre vondt værre!

Tørr påstå at jeg har ganske høy smerteterskel.. Når man klør seg til blode sier jo det litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Jente18_*

Når det gjelder smertene så er de moderate i noen timer.. Hvis jeg tar på området det er da de blir helt ekstreme! Og jeg klarer da ikke slutte å ta på det på en måte... Og jeg må jo berøre området når jeg har vært på do/vasker meg osv..

Men det jeg egentlig lurer på er om det finnes noe smertestillende man kan smøre på? Noe som kanskje kjøler ned litt.. Har prøvd Xylocain, men det svir og brenner bare enda mer! I tillegg til at jeg ikke kan bruke den når jeg får sår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Lactal jevnlig, etter sex, rundt mens osv, hos meg har det forebygget sopp, og merker jeg ubehag så tar jeg en tube.

Ved sopp selvdiagnostiserer jeg ikke, og kjørerpå med canesteen, det er ikke bra for underlivet. Få heller da resept på en engangstablett som du svelger. Får resept hos legen.

Og du, kom deg til legen, ikke vent... *litt streng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente18_*

Jeg var hos legen i desember.. Legen kan jo ingenting.. Jeg ble henvist til gynekolog.. Skal dit om 1 mnd.. Er ikke noe vits å dra til legen igjen.. :P Det er sånn opp og ned.. Nå gjør det nesten ikke vondt.. I går var det helt uutholdelig...

Er det ingen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så for@£$£ når jeg hører om andre som også har lege som ikke bryr seg og en må vente i mnd vis før de kommer til undersøkelser med henvisning fra lege. :kjefte:

(Jeg byttet lege selv nettopp pga årsak av en slik lege)

Legen kan faktisk skrive hastesak å få folk raskere til undersøkelser om de gidder å bry seg.

På slutten av tiden hos min (dårlige) lege ba jeg om rekvisisjon hvor jeg kunne ringe rundt selv. Tok gule sider fatt og ringte rundt selv.

Da kom jeg som oftest mye raskere til andre undersøkelser \ behandling\ MR osv.

Har du NIMI, Volvat eller andre private lege\ gunokologer i nærheten av deg ?

Der kan du ofte komme inn meget raskt.. på under en uke.

Koster litt,, men har en vondt er det garangtert verd vært øre.

Ikke vent en hel mnd. før du gjør noe.

Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Issy_*

Skjønner heller ikke hvordan det kan ta så lang tid å komme til en gynekolog fra lege.

Jeg hadde en gynekolog jeg kunne ringe til , og kanskje få time dagen etter, eller på sene ettermiddager fordi han jobbet lenge.

En annen gang , legen sa han kunne fikse time for meg " til uka"...

Hvis det er så ille så går du til legen så fort som mulig, du kan ikke gå sånn i en mnd hvis det skal fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Jente18_*

Takk for svar! :)

Jeg er faktisk bedre nå :) Går i perioder.. Men er helt jævlig når det står på.. Får nesten bare vente til neste gang det blir sånn.. Sannsynligvis neste gang jeg har sex.. Som jeg derfor skal prøve å la være å ha til jeg har kommet meg til gynekolog.. Men når man er i et avstandsforhold er det helt jævlig å ikke kunne vise denne intimiteten når man først er sammen.. Er deilig uten selve penetreringen og selvfølgelig. Men føler det er noe som mangler!

Det er uaktuelt å gå til noe privat nå.. Er elev/student så har så vidt råd til å gå til offentlig! Ca 400 kr.. Så sånn er den saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til gynekologen du skal ha time med og hør om du kan komme tidligere.

Er det pga dette du har fått henvisning til gynekolog eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...