Gå til innhold

"Bardisk"


ty_pennington

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart til med bygging av en bardisk (ca. 190cm lang og 40-50cm bred) i leiligheten min. Har tidligere bygget en bardisk som var 110 cm høy, fordi IKEA anbefalte denne høyden til de barkrakkene jeg hadde kjøpt. Har imidlertid alltid syntes at denne disken ble for høy og ukomfortabel.

Ser at IKEA opererer med to høyder på barkrakkene sine, 63 og 74 cm, som svarer til 90 og 110cm barhøyde.

Denne gangen skal jeg ihvertfall IKKE bygge 110cm høy bar. Derfor står jeg mellom 90 høy og 100 høy (100 anbefales på endel amerikanske nettsider). Til barkrakk tenkte jeg kanskje å kjøpe disse: Nero bar stool, og de er høyderegulerbare, så baren kan være i hvilken som helst høyde.

Hva tenker dere, 90 eller 100?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker 95. Standard benkehøyde hos endel kjøkkenleverandører, vår kjøkkenøy er så høy. Vi har barstoler fra ikea, og syns det er helt perfekt høyde, enda stolene ikke er justerbare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjøkkenbenk som er 90 cm høy og barkrakker fra IKEA som står under den når de ikke er i bruk. Om du vil ha 90 eller 100 kommer kanskje an på hvor høy du er selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...