Gå til innhold

Ingen metthetsfølelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Vero_*
Skrevet

Hei!

Er det noen her som ikke lenger føler om de er sultne eller mette? Pluss at du ikke en gang får avført ordentlig, bare tisset? Dette skjer med meg og det er veldig plagsomt..

Har dere noen råd om hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første jeg tenker er at du sliter med en spiseforstyrrelser. Spiser du veldig lite? Da stopper ting opp! Drikker du vann så kommer det jo så klart ut igjen den veien..

Mangel på sult fikk jeg av å spise lite, kroppen tenkte tydeligvis at det ikke var vits å være sulten, den fikk jo ikke noe uansett.

Mangel på metthet kommer jo av at man gjerne spiser mye mer enn man burde, og tvinger i seg maten. Da gir kroppen opp å fortelle deg at den er mett, for du eter likevel..

Eller så kan det kanskje være matallergi av noe slag, som gjør at kroppen stopper opp og ikke orker mat, fordi den bare blir dårlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med samme problem. Blir værken sulten eller mett og har uregelmessidhet i avføring. (varierer fert også hvordan den er hard\bløt ets)

Jeg fikk det tidlig i tennårene etter at jeg hadde hatt en del år med spiseforstyrrelse. Jeg var overvektig i barn\tidlig ungdoms år. Ble mobbet for det av både voksne og barn. Sluttet å spise annet en et par tørre knekkebrød + vann. Var rundt 45 kg før jeg ble "tvangsforet" av mamma. Da kom det gjerne opp igjen veldig fort om det ikke var veldig små biter.

Etter det har jeg værken metthet eller sult følelse. Så det blir vanskelig å "huske på" å spise. Spiser gjerne etter klokken. Eller at jeg kommer på at unga må ha mat,, da spiser jeg også.

Eneste som kanskje kan virke som sultfølelse er om jeg har gått en 10-12 t uten mat og blir svimmel og litt slapp.

Jeg er godt voksen nå (40år) men mangler fremdeles å føle sult eller metthet. Spiser litt ca vær 3 t på dagen. Prøver passe vekta. Men kan ikke spise noe ekstra uten at kiloene fyker i været. Lurer på om jeg har ødelagt forbrenningen eller opptak av vitaminer ets. i kosten. For jeg får stadig mangel symptomer på mye.

Aner ikke hvordan en kan snu dette. Så jeg er også nyskjerrig på om noen har noen råd å gi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...