Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Igår hadde jeg en ubehagelig opplevelse på Volvat. Jeg bestilte time der forrige uke via kontaktskjema på internett og der sto det at man skulle oppgi i stikkordsform hva man ønsket behandling for-jeg skrev depresjon og angst og regnet da med at jeg skulle til psykolog. Igår hadde jeg time og kontordamen sa jeg hadde fått time hos allmennlege og at jeg ikke hadde opplyst korrekt i emnefeltet. Videre sa hun surt at psykologer selvfølgelig ikke jobbet om kvelden(jeg var der 17.30). Videre sa hun at jeg burde har bestilt per telefon( Hvorfor har de da kontaktskjema på internett?) jeg mener kontaktskjemaet da har tydelige mangler.Jeg sliter med angst og det er derfor vanskelig for å ringe og snakke i telefoner. jeg gikk til legen, jeg måtte jo betale allikevel, men jeg har allerede fastlege og timen var derfor bortkastet tid og penger. Og det er frykelig dyrt. Jeg får rehabiliteringspenger og har derfor dårlig råd, men tok meg råd til dette for jeg trenger rask hjelp. Tror dere at det er et sted hvor jeg kan klage på dette, eller er dette en tapt sak? Jeg ble så utafor og lei meg da jeg var der, at jeg ikke orket å stå der og krangle med en fryktelig arrogant og sur kontordame, det var tydelig at hun ikke ville hjelpe meg på noen som helst måte.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Hei Jeg synes du bør klage til Volvat direkte, de har sikkert en slags kundebehandler du kan nå pr mail - hvis de er seriøse tar de å booker deg til en psykolog, uten kostnad. Lykke til!
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Takk for svar! Men det eneste telefonnummer som står oppgitt, er telefon for timebestilling og på nettsidene er det ingen opplysninger om evt, klagerett. det er jo forsåvidt forståelig, da de vel ikke har direkte interesse av å hjelpe pasienter med dette.... Jeg opplevde servicen som fryktelig dårlig og kontordamen var spydig og frekk, det er noe av grunnen til at dette ble en ubehagelig opplevelse og jeg synes ingen bør bli behandlet slik på slike steder. De lever tross alt av sine pasienter og er avhengig av at folk kommer til dem. Jeg synes vennlighet er et minimum for den prisen de tar seg betalt. Er det flere som har råd eller har opplevd lignende?
Aint Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Støtter meg til innlegget over.. Send de en mail hvor du forklarer din situasjon, fortell at du pga din angst valgte å bestille time over net og ikke telefon, og at du hadde forventet å få en time hos en psykolog og ikke hos en allmennlege som du allerede har. Skriv deretter at du ønsker en ny time, denne gangen hos psykolog og at du håper at du ikke skal måtte betale da du ikke fikk det du betalte for sist.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjenner ikke til systemet hos Volvat, men jeg synes det høres ut som om trådstarter har misforstått skjemaet og fylt inn noe som gjelder for fastlegen. Da hjelper det nok ikke så mye å krangle med dem, og det skal vel mye til å få en ny, gratis time når du allikevel brukte tiden hos legen den første gangen.
angeleyes Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 I hvilken by var du på Volvat, ts? Når jeg går inn på bestillingsskjemaet til Volvat så kommer det opp at du skal krysse av for hva du skal, f. eks allmennlege eller psykolog. Hva krysset du av? Hvis du satte allmennlege her har du nok en tapt sak. Men å klage på måten du ble mottatt på kan du.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 jeg gikk inn på linken som det sto spesialist så psykolog, deretter fylte jeg ut kontaktskjemaet i den tro at det var psykolog jeg bestilte. Jeg synes dette skjemaet er villedende, da det har et emnefelt hvor det står at man oppgi "hvorfor ønsker du time?", altså ikke at du må oppgi yrkestittel til den du skal til, men årsak til at du bestiller-årsak til at jeg bestiller er ikke psykolog-men nettopp depresjon som jeg jo skrev. Det er uansett grammatisk sett feil å formulere skjemaet slik synes jeg. Grunnen til at jeg allikevel gikk på timen var fordi kontordamen sa jeg måtte betale uansett, fordi timen måtte avbestilles 24 timer på forhånd for å ikke betale. Jeg sto der og gråt nesten, men hun var tydelig opptatt å forsvare at hun hadde rett. Sa "det er ikke så lett med dette internettet" . Nedlatende kommentar, dessuten er det merkelig av henne å åpenlyst mislike en tjeneste klinikken hun jobber på har. Jeg har ingen problemer med internett i det daglige jeg.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 jeg tenker også at når hun så åpenbart mislikte denne typen timebestilling, at det er noe de har opplevd problemer med før og har dårlige erfaringer med. Enda en grunn til å prøve å komme med forslag til en løsning fremfor å krangle med pasienter om hvem som har gjort feil eller ikke.
Gjest meggie Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Syns ikke du har rett til å klage dersom du ikke spesifiserte at du ville snakke med psykolog.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 sett på den måten, var det heller ikke noe sted man skulle krysse av for allmennlege
Gjest strykebrett Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 Hva du har krysset av for eller ikke aner ikke jeg, men jeg syns uansett du burde klage på måten du ble mottatt på. Jeg er sjef i en bedrift som behandler kunder på daglig basis, og jeg er veldig interessert i å få høre om det dersom noen har hatt negative opplevelser. Jeg vil gjerne at alle kundene skal bli fornøyd, men jeg får jo ikke rettet opp i problemet hvis jeg ikke vet om det. Kanskje de ansvarlige ikke aner at de har en sur og frekk dame i resepsjonen. Kanskje de ønsker å tilby deg gratis oppfølging for å rette opp inntrykket du har fått? Nå vet jeg ingenting om ledelsen i Volvat, men slik tenker i alle fall jeg som leder. Send en mail du, håper det ordner seg
Gjest amu Skrevet 13. februar 2009 #12 Skrevet 13. februar 2009 jeg gikk inn på linken som det sto spesialist så psykolog, deretter fylte jeg ut kontaktskjemaet i den tro at det var psykolog jeg bestilte. Jeg synes dette skjemaet er villedende, da det har et emnefelt hvor det står at man oppgi "hvorfor ønsker du time?", altså ikke at du må oppgi yrkestittel til den du skal til, men årsak til at du bestiller-årsak til at jeg bestiller er ikke psykolog-men nettopp depresjon som jeg jo skrev. Det er uansett grammatisk sett feil å formulere skjemaet slik synes jeg. Grunnen til at jeg allikevel gikk på timen var fordi kontordamen sa jeg måtte betale uansett, fordi timen måtte avbestilles 24 timer på forhånd for å ikke betale. Jeg sto der og gråt nesten, men hun var tydelig opptatt å forsvare at hun hadde rett. Sa "det er ikke så lett med dette internettet" . Nedlatende kommentar, dessuten er det merkelig av henne å åpenlyst mislike en tjeneste klinikken hun jobber på har. Jeg har ingen problemer med internett i det daglige jeg. Gikk inn på sidene til volvat og titta. Er helt enig med deg at skjemaet ikke er godt nok. I noen av byene volvat har senter er det tydlig hva man bestiller, men ikke hos alle. Er man inne på siden der det står om psykolog behandling og trykker på bestill time, tror man jo at man bestiller psykolog. Dette er for dårlig. Som du sier er volvat opptatt av kundeservice. Ser ikke ut som de har oppgitt e-post adresse. Hva om du sender et brev i posten? Så klart det er skuffende å bli møtt på en slik måte når en endelig tar tak i ting man sliter med. Håper det ordner seg for deg og at du får time hos psykolog
Glitnir Skrevet 13. februar 2009 #13 Skrevet 13. februar 2009 Gikk inn og tittet på Volvats sider jeg også. For Oslo så var det i alle fall helt klart hva man bestilte timer til, men for Bergen var det annerledes opplagt. Som det sies over her, så ville jeg ha sendt en mail til Volvat om jeg var deg. Forklar hva som skjedde, og be om å få en time til psykolog gratis siden det var dette du etter din mening bestilte også sist. Eventuelt be om å få pengene for legen tilbake isteden.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 13. februar 2009 #14 Skrevet 13. februar 2009 tusen takk for alle svar, jeg trengte virkelig tilbakemeldinger på dette:) Jeg synes det for egen del hadde vært bra å få sagt fra om dette, men jeg er litt usikker på om et brev er tingen, det må vel i så fall sendes til en overordnet? Sender jeg det til adressen, er det nok de i resepsjonen som åpner det og da regner jeg med at det ikke kommer videre. Kanskje er en mail som noen foreslår bedre, jeg er litt usikker
angeleyes Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Gikk inn og tittet på Volvats sider jeg også. For Oslo så var det i alle fall helt klart hva man bestilte timer til, men for Bergen var det annerledes opplagt. Det tenkte jeg også. Derfor jeg lurte på hvilken by dette gjaldt.
prinsessa Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 Det du skal gjøre er å skrive et brev eller en mail til det senteret det gjelder. Din klage vil da bli sendt videre til riktig person som vil behandle klagen din, ta gjerne med at du ble møtt på en dårlig måte av person som satt i resepsjonen. Hvis du vil blir jeg veldig glad om du kan sende meg en PM så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 13. februar 2009 #17 Skrevet 13. februar 2009 til 'prinsessa' ;hva er PM, jeg er litt nybegynner her inne:) til deg som lurte, dette var på Volvat i Bergen
prinsessa Skrevet 13. februar 2009 #18 Skrevet 13. februar 2009 Du må registere deg som bruker, da kan du sende meg en PM (personlig melding) som bare du og jeg kan lese.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #19 Skrevet 13. februar 2009 Så dårlig av Volvat! De tilbyr psytkolog-tjeneste, men har ikke dette som et valgalternativ på sitt kontaktskjema på nettsidene?! Det er for dårlig! Volvat må skjerpe sine rutiner! Har sendt klagge på Volvat før for noe annet: jeg bestilte en operasjon og var ikke fornøyd med resultatet. Det ble lang sak og Volvat tapte.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2009 #20 Skrevet 16. februar 2009 Så dårlig av Volvat! De tilbyr psytkolog-tjeneste, men har ikke dette som et valgalternativ på sitt kontaktskjema på nettsidene?! Det er for dårlig! Volvat må skjerpe sine rutiner! Har sendt klagge på Volvat før for noe annet: jeg bestilte en operasjon og var ikke fornøyd med resultatet. Det ble lang sak og Volvat tapte. Hei jeg ble litt nysgjerrig på hva du ikke var fornøyd med hos Volvat og på hvilket grunnlag du vant over dem? Er nemlig i en situasjon jeg også som jeg kanskje tror er lignende din, og misfornøyd med resultatet, så jeg skulle gjerne visst litt mer om hva du var misfornøyd med, hvordan du gikk frem med klagen, og på hvilket grunnlag du vant?? Takknemlig for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå