Gjest Gjest_mille_* Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Hei: ) Jeg har tenk til og bytte p-pller, igjen . Har førut gått på yasmin, og p-plaster, og går nå på synfase. Sluttet på yasmin pga av humørsvingningene jeg fikk av de, men har da funne ut i ettertid at det får du av nesten alle uansett; ) P-plasteret var alt for dyrt, så sluttet på det også. Nå går jeg på synfase som er gratis for meg, siden jeg er 19. Tabletten koster under 100 kr, derfor blir den da gratis etter rabatten: ) Men etter jeg begynte på den har jeg hatt utrolig mye soppinfeksjoner, og fant ut at det kanskje var pga. at tabletten inneholder østrogen . Og det kan vel ha noe å si, har jeg hørt. Tenkt til og begynne på cerazette. Noen som har noen bra eller dårlige erfaringer med den? Eller noen som har andre p-piller som de anbefaler? Takk på forhånd: )
Miel Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Alle p-piller inneholder østrogen og gestagen, men i litt ulike varianter og konsentrasjoner. Det er også ganske meningsløst å anbefale ditt eller datt, da mange reagerer svært forskjellig på de ulike merkene, også de som på papiret inneholder nøyaktig det samme. Du må rett og slett prøve deg fram.
Gjest Charming Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Det er også ganske meningsløst å anbefale ditt eller datt, da mange reagerer svært forskjellig på de ulike merkene, også de som på papiret inneholder nøyaktig det samme. Jeg kan hvertfall si at jeg har prøvd nesten hvert bidige merke som finnes på det norske markedet - og i grunnen ikke likt noen, hatt uregelmessig mens, mellomblødninger og det ene og det andre problemet med de fleste - inntil jeg kom over YASMINELLE. Nå vet jeg nøyaktig hvilken dag jeg får mensen på, ingen mellomblødninger. Ingenting. Bare fryd og gammen Men det er jo som sagt MEG.
Veronica88 Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Microgynon er også gratis for deg nå, når du fyller 20 blir det 79 per pakke. Ikke stort det heller, det er jo verdt pengene for trygg prevensjon. Jeg har ikke hatt noen problemer på den, men det erjo meg. Har også gått 2 år uten menspause ogdet har fungert uten særlig mange eller store mellomblødninger (noen dråper her og der, men ingenting katastrofalt, eller over 2 døgn).
Gjest *Ulla* Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg går på Cerazette, og er vel igrunn fornøyd. Har mensen et par ganger i året bare, og foreløpig ikke gravid Alt er såre vel.
Maneo Skrevet 13. februar 2009 #6 Skrevet 13. februar 2009 Yasmin funket aldri for meg. Loette liker jeg veldig bra, bortsett fra at det er umulig å hoppe over med dem. Sist hadde jeg småblødninger i over en måned.
inuz Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Du må nesten finne noe som funker for deg og din kropp, vanskelig for andre å anbefale. Fastlegen min hadde den oppfatning at uansett hvilke symptomer jeg hadde( om det så var vondt i foten eller en mørk føflekk!!), var svaret å bytte p-pille merke... Vært innom de fleste! Nå har jeg byttet både fastlege og prevensjon, NuvaRing fungerer helt perfekt for meg! Plastring man fører inn i sjeden og bare har den der i 3 uker, "ringfri uke", og inn med ny ring. Helt bekymringsløst:) Fastlegen min mente den ar bra fordi jeg fikk jevn hormonpåvirkning (er røyker også..) og litt rotehue når det kommer til tidspunkt.. Koster 299 for 3 ringer da, så litt dyrere enn de rimeligste pillene. Men en må jo ha noe en fungerer på
Involvert Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Jeg går på Cerazette, og er vel igrunn fornøyd. Har mensen et par ganger i året bare, og foreløpig ikke gravid Alt er såre vel. signerer! Bare at jeg ikke har mensen
Avalon Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Loette funket ikke på meg etter en stund. Yasmin funket bra, bortsett fra bivirkninger i en hel måned. har nå nettopp begynt på cerazette, foreløpig ingen bivirkninger. Virker disse bra skal jeg gå over på P-stav. Cerazette inneholder det samme som p-stav. Jeg krysser fingrene for at jeg ikke får mensen igjen, da det ikke er gunstig for meg å ha mensen i det hele tatt (anbefaling fra sykehuset hvis noen lurte)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå