Gå til innhold

Pyramidene reiser - noen som har reist med dem til Egypt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kan skrive litt om hvordan det var å reise med Pyramidene reiser?

Hadde de norsktalende reiseledere i Egypt?

Ser de flyr egyptisk fly - Air Cairo. Har flyene like høy standard som skandinaviske fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har reist med Pyramidene reiser, det samme har flere venner. Alle flyene har vært nye og ikke vært noe dårligere enn andre charteroperatørers fly. Matserveringen synes vi var dårlig, men nå er vi ikke fan av flymat i utgangspunktet. De serverer ikke alkohol, da det er et muslimsk flyselskap.

De har med en reiseleder på flyet som ordner med visum, tror det var kr 200 vi betalte per person kontant til han. Ellers hadde de reiseledere som snakket et av de skandinaviske språk i Egypt.

Vi vurderer å reise med dem igjen...så det sier vel sitt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med dem, og det gikk helt fint! Flyturen var behagelig nok den, og reiselederne er veldig hyggelige mennesker. Det var endel skandinaviere, men også noen lokale på enkelte turer - for eksempel i Kairo. Men alle snakket godt engelsk i såfall.

Så pyramidene kan anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som kan skrive litt om hvordan det var å reise med Pyramidene reiser?

Hadde de norsktalende reiseledere i Egypt?

Ser de flyr egyptisk fly - Air Cairo. Har flyene like høy standard som skandinaviske fly?

Pyramidene er helt greitt, og har OK hoteller i Egypt. Men flyselskapet likte jeg IKKE. Noen år siden jeg reiste med dem, men det var et utrolig slitent fly hvor flyvertinnene ikke bekymret seg for at nødutgangene ble blokkert av bagasje og maten smakte ille, og du merket på bakken på Gardemoen at de som satt bak spakene ikke var vant med å håndtere vinterføre. De har norsktalende reiseledere, dog traff vi på et menneske som var prototypen på hvordan en reiseleder ikke skal fungere..... Var rett og slett dum i hodet og hadde mer enn nok med å ta vare på seg selv. Måtte faktisk le av håpløsheten hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyramidene er helt greitt, og har OK hoteller i Egypt. Men flyselskapet likte jeg IKKE. Noen år siden jeg reiste med dem, men det var et utrolig slitent fly hvor flyvertinnene ikke bekymret seg for at nødutgangene ble blokkert av bagasje og maten smakte ille, og du merket på bakken på Gardemoen at de som satt bak spakene ikke var vant med å håndtere vinterføre. De har norsktalende reiseledere, dog traff vi på et menneske som var prototypen på hvordan en reiseleder ikke skal fungere..... Var rett og slett dum i hodet og hadde mer enn nok med å ta vare på seg selv. Måtte faktisk le av håpløsheten hennes...

Det var ulike opplevelser! Jeg reiste i desember/januar, men merket aldri noen problemer med flyet. Får håpe det er standarden i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...