Gå til innhold

WELLBUTRIN

Gjest Gjest_Lina_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

hei! har noen av dere erfaring med wellbutrin mot angst? fastlegen min snakket om å prøve denne(er ny på markedet i norge og gir ikke bl.a bivirkninger som vektøkning) men har lest på nettet at denne etter all sannsynlighet ikke har noen god effekt mot angst,bare depresjon. noen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei! har noen av dere erfaring med wellbutrin mot angst? fastlegen min snakket om å prøve denne(er ny på markedet i norge og gir ikke bl.a bivirkninger som vektøkning) men har lest på nettet at denne etter all sannsynlighet ikke har noen god effekt mot angst,bare depresjon. noen? :)

Den er , etter hva jeg vet, kun indisert dersom bruk av SSRI og NSRI har gitt uønsket eller ingen effekt. DVs. du må ha prøvd ut to typer antidepressiva før man kan prøve Wellbutrin.

Gjest Gjest_lina_*
Skrevet

jes, jeg vet det. og jeg har brukt både ssr og snri. men det var jo ikke det jeg spurte om..

Skrevet

Har ingen erfaring med den, men vet at den i alle fall blir brukt mot depresjon... Har faktisk lest at man kan bli utrolig av den og få angst, men det er jo så utrolig individuelt hvordan folk reagerer på de medisinene! Den inneholder dopamin, og kanskje det er nettopp det du har lite av. Ville bare prøvd den. Fungerer den ikke er det jo bare å slutte :)

Ville nok spurt om dette på et forum for psyk syke. Er nok flere som har prøvd den der :)

Skrevet

ville ikke anbefalt denne mot angst! gikk på den selv mot depresjon og ble et totalt angstvrak istedet, wellbutrin "girer" deg opp og det er vel sjelden det man trenger når man sliter med angstproblematikk...

Skrevet

Tror fremdeles det varierer fra person til person. Jeg bruker venlafaxin. Har lest om mange som ble så dårlige at de bare måtte slutte på den. Jeg har hatt sååååå god effekt. Er frisk nå!

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Svimle_*
Skrevet
Tror fremdeles det varierer fra person til person. Jeg bruker venlafaxin. Har lest om mange som ble så dårlige at de bare måtte slutte på den. Jeg har hatt sååååå god effekt. Er frisk nå!

Hei! Kan jeg spørre hva slags angst du brukte den for, og evt hvor lang tid det tok før den virket? Min psykiater har nevnt den som alternative medisiner for angst. Jeg har generalisert angst, og for tiden bruker jeg bare sobril for å dempe de kroppslige symptomene som i hovedsak er svimmelhet!!! Holder på å klikke for meg av og til for denne svimmelheten kontrollerer livet mitt. Utenom den har jeg ingen problemer...

• 11 måneder senere...
Gjest fornøyd
Skrevet (endret)

Jeg bruker Wellbutrin mot angst og depresjon og for meg virker den bra,har heller ingen bivirkninger. Det er så individuellt med disse medisinene, at man ikke kan gi andre råd om de

Endret av SportyShorty
innlegg endret pga slettet innlegg over
Skrevet

Tråden er ryddet

SportyShorty, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...