Silfen Skrevet 1. juli 2003 #1 Skrevet 1. juli 2003 Jeg blir gal! På an igjen og ny antibiotikakur. Er det vanlig å få så mange halsbetennelser på rappen? Har ikke mandler heller. Jaja, får trøste meg med at jeg hvertfall ikke har feber og er sengeliggende denne gangen!
LilleBille Skrevet 1. juli 2003 #2 Skrevet 1. juli 2003 Spis Cura Med Hals eller vekk i morgen i kjempemengder (hele tiden) - det hjalp for meg ... har ikke hatt halsbetennelse på mange år nå - før hadde jeg minst 2-3-4-5 hvert år. God bedring...
Leo Skrevet 1. juli 2003 #3 Skrevet 1. juli 2003 Det som slår meg er streptokokker! Har legen tatt prøver som utelukker dette?
Silfen Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2003 Har ikke tatt noen prøver. Har heller ikke vært syk de siste 4-5 år før nå! Eter på Azitromax. De småjævlene koster 55 kr pillen! Jammen glad jeg bare skulle ha tre!
Gjest gjesta Skrevet 1. juli 2003 #5 Skrevet 1. juli 2003 Jeg hadde en streptokokkinfeksjon en gang. Gikk på to antibiotikakurer, den siste skikkelig sterk. Da halsbetennelsen kom tilbake for tredje gang sa legen at det var lite han kunne gjøre. Tror jeg slet i et halvt år. Stadig tilbakevendende halsbetennelse, men litt lettere for hver gang. Og har aldri hatt halsbetennelse siden :D
VesleBråka Skrevet 2. juli 2003 #6 Skrevet 2. juli 2003 Jeg hadde i en periode betennelser med en dag eller to imellom, i hals, øre, bihule som vekslet på. Min mor leste et sted at man ikke måtte ha fredslilje på soverommet - som jeg hadde. Jeg kastet ut den, og var ikke syk på 5-6 år, inntil jeg igjen kom i litt for nær kontakt med fredslilje ifjor vinter.. kastet ut dem, og har ikke vært syk siden. Det er mulig jeg har blitt ømfintlig for dem etter for mye nærkontakt. Har foreslått det for legen, men han var en arrogant dritt som ikke gadd høre, han var opptatt med å skrive regning. Dessverre er fredsliljer tydeligvis favoritt å ha i beplantninger på offentlige steder og kontorer etc.
Silfen Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2003 Det problemet har ikke jeg. *ser på sine meget ugrønne fingre og mangel på en eneste plante i huset* Jeg syns nå det er litt rart at min "jernkropp" ikke har blitt kvitt det her.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2003 #8 Skrevet 2. juli 2003 Mange som plages gjevnt med halsbetennelse prøver alternativ medisin for å holde det i sjakk. Homeopati, soneterapi, o.l. Ellers så er streptokokker vanlige bakterier i likhet med andre bakterier, slik at kjennetegnet er det samme. Legekontorene har som regel hurtigtester for slike, men en CRP vil heller gi et bedre bilde på om det er bakterielt eller virus. (Finnes ikke medisiner for virus) Det er også viktig å gå antibiotikakuren helt ut, fordi om du føler deg frisk etter halv kur, er bakteriene der ennå og hvis du da slutter før tiden vil de blomstre opp igjen. Alkohol under en antibiotikakur bryter også ned antibiotikaen. Immunforsvaret blir jo litt svekket under halsbetennelsene, derfor er det noen som får det lettere igjen. Så prøv å forebygg før du får betennelse. Håper det ordner seg for deg, og lykke til.
Tatum Skrevet 2. juli 2003 #9 Skrevet 2. juli 2003 Har ikke tatt noen prøver. Har heller ikke vært syk de siste 4-5 år før nå! Eter på Azitromax. De småjævlene koster 55 kr pillen! Jammen glad jeg bare skulle ha tre! Utrolig merkelig at ikke legen har tatt ut prøver til dyrkning for å finne ut mer om bakteriene evt. virus du tydeligvis har i halsen. Det er viktig for å finne ut om det er noe resistent. Har du tatt samme type antibiotika hver gang, eller har det vært forskjellige antibiotika?
Silfen Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2003 Jeg tok apocillin første gangen, ingenting andre og azitromax denne tredje. Men jeg er ikke syk som sist, med masse feer og sengeliggende. Så det er et pluss da. Får jeg enda en, skal jeg jammen be om at det dyrkes litt kulturer her og der.
Silfen Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2003 Noe slo meg, er jeg helt på vidden nå? Tidligere i år fikk jeg min første visdomstann. Den kom med en jævlig betennelse. Nå holder jeg på å få min andre. Kan den være årsaken til infeksjonen? Jeg har aldri hørt om det, men det slo meg altså nå sånn plutselig at det miligens kan være en sammenheng.
majan Skrevet 2. juli 2003 #12 Skrevet 2. juli 2003 heisann høres ut som meg for noen år siden dette, gikk på den ene pencilinkuren etter den andre og ble aldri kvitt halsbetennelsen, så til slutt krevde jeg og få fjernet mandlene og etter det har jeg aldri følt meg bedre. Får aldri forkjølelse og influensa i den store graden at jeg blir sengeliggende som jeg gjorde før og det er tterst sjelden at jeg får feber. Så reis til legen din og spør om det er mulig og fjerne mandlene
Silfen Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #13 Skrevet 2. juli 2003 Majan: takk for tips, men det gjorde jeg for, skal vi se, ca 22 år siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå