Gjest bekymret Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Egenlig skulle kanskje dette innlegget ligget på samlivsforumet, men jeg legger det her fordi det etter min mening angår ett barn. Jeg har en kollega ( dame) som er 42 år. Hun er samboer, har 5 barn på 19, 16, 5, 4 og 2 år. Jeg merket plutselig en dag at hun snakket mye med en gutt på 16 år som er ekstrahjelp hos oss. Syntes dette var merkelig, så jeg spurte henne hvorfor. Da kunne hun fortelle at de hadde veldig godkjemi og kunne snakke om alt. De hadde vært på kino sammen, og på diverse turer sammen. Hun sa ikke rett ut at de har et forhold, men det skinte tydeligigjennom. Jeg ble direkte uvel. Hva gjør jeg med dette? Først og fremst har jeg tenkt å fortelle henne hva jeg mener, men skal jeg si fra ti foreldrene hans, eller til samboeren hennes? Hva ville dere gjort? Hun gjør jo ingenting ulovlig, da han er "lovlig".
NoAngel Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 høres sært ut--- ikke noe jeg hadde gjort hvertfall.. men det er strengt tatt ikke din sak?
helenen Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Ville spurt henne ut om det, om de hadde et forhold. Hvis ja hadde jeg sagt fra til samboeren.. Stakkars fyr. Er det ikke noen regler om at ansatte ikke skal innlede kjæresteforhold til hverandre? Vil ihvertfall tro at sjefen vil bli glad for å få greie på det..
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Egenlig skulle kanskje dette innlegget ligget på samlivsforumet, men jeg legger det her fordi det etter min mening angår ett barn. Jeg har en kollega ( dame) som er 42 år. Hun er samboer, har 5 barn på 19, 16, 5, 4 og 2 år. Jeg merket plutselig en dag at hun snakket mye med en gutt på 16 år som er ekstrahjelp hos oss. Syntes dette var merkelig, så jeg spurte henne hvorfor. Da kunne hun fortelle at de hadde veldig godkjemi og kunne snakke om alt. De hadde vært på kino sammen, og på diverse turer sammen. Hun sa ikke rett ut at de har et forhold, men det skinte tydeligigjennom. Jeg ble direkte uvel. Hva gjør jeg med dette? Først og fremst har jeg tenkt å fortelle henne hva jeg mener, men skal jeg si fra ti foreldrene hans, eller til samboeren hennes? Hva ville dere gjort? Hun gjør jo ingenting ulovlig, da han er "lovlig". Har du som vane å spørre kolegaer o hvorfor de snaker mye med den eller den kolega? Jeg snakker med de yngre på jobb, kansje noen mer enn andre,men ingen finner dette mistenksomt Du er en sladderkjerrng, mistenksom. Tenk om det ligger helt andre ting ba
Piper Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Ville spurt henne ut om det, om de hadde et forhold. Hvis ja hadde jeg sagt fra til samboeren.. Stakkars fyr. Er det ikke noen regler om at ansatte ikke skal innlede kjæresteforhold til hverandre? Vil ihvertfall tro at sjefen vil bli glad for å få greie på det.. For å spørre ut noen på den måten, skal man ha et veldig godt og nært forhold. Jeg snakker mye med ekstrahjelpene hos oss, og jeg hadde blitt forbanna om noen antydet at det lå noe mer bak bare fordi man ahr bedre kjemi med enkelte. Og sjefen ahr da virkelig ikke noe med hvem de ansatte dater, får være måte på hva sjefer skal blande seg inn i. Så lenge det ikke går ut over jobben, mener jeg at sjefen ikke har noe med dette å gjøre. Og det skal være et meget spesielt yrke, for at det skal være greit at sjefen skal kunne blande seg inn i den private delen av livet til de ansatte. Til ts: Du får vel leke dektektiv, for å finne ut om det ligger noe mer bak dette. Men egentlig mener jeg at du ikke har noe med det å gjøre Endret 12. februar 2009 av Piper
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 TS: gud bedre for en sladrekjerring du er. Dette har du ingenting med. Bare det å spørre henne om hvorfor hun snakket mye med ekstrahjelpen er langt over grensen. Jeg snakker også mye med unge ekstrahjelpe, på samme måte som jeg snakker mye med vaskehjelpen, resepsjonsdamen, og de andre kollegaene. Hvorfor i alle dager skal du snakke om dette til noen andre? Det er ingen som har noe som helst med hvem hun snakker med. Og hvorfor hopper du til den konklusjonen at de har et kjæresteforhold? Tror du hun ville lagt ut om det til en annen kollega om det var tilfellet? Det kan rett og slett hende at hun tar på seg en morsrolle overfor denne gutten. At hun ser en ung gutt som gjerne trenger en morsfigur, eller noe ved ham vekker morsinstinktet i henne. Og så tar hun seg litt av ham. Hva har barna hennes med saken å gjøre? Pass dine egne saker! Det er ingenting galt med å snakke med ynge kollegaer.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Ville spurt henne ut om det, om de hadde et forhold. Hvis ja hadde jeg sagt fra til samboeren.. Stakkars fyr. Er det ikke noen regler om at ansatte ikke skal innlede kjæresteforhold til hverandre? Vil ihvertfall tro at sjefen vil bli glad for å få greie på det.. I Norge er det fritt frem hvem man vil være kjæreste med. Sjefen har ikke noe som helst med det å gjøre. Jeg tror du har sett litt for mye på amerikanske serier. Hvorfor i alle dager skulle sjefen ha noen som helst interesse av dette? At en kollega snakker og gjør sosiale ting med en ekstrahjelp? Om ts går til sjefen, vil hun få stempel som jobbens Sladrehank og Sladrekjerring, som er akkurat det hun oppfører seg som.
LukaFrost Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Jeg merket plutselig en dag at hun snakket mye med en gutt på 16 år som er ekstrahjelp hos oss. Syntes dette var merkelig, så jeg spurte henne hvorfor. Det er da ikke noe merkelig at man snakker mer med enkelte kolleger enn andre. Det er da positivt at man snakker med andre enn de på egen alder. Hun sa ikke rett ut at de har et forhold, men det skinte tydeligigjennom. Jeg ble direkte uvel. Her er det meget mulig du gjør en fjær til ti høns. Du må virkelig ikke finne på å spre slike antagelser. Det er sånn rykter oppstår og rykter har ødelagt for mange. Ikke legg deg borti dette uansett om du måtte få vite noe som helst. Det er ikke din sak, og heller ikke noe som foreldrene hans har noe med. Hold deg til dine egne saker du.
LukaFrost Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Er det ikke noen regler om at ansatte ikke skal innlede kjæresteforhold til hverandre? Vil ihvertfall tro at sjefen vil bli glad for å få greie på det.. Er det vanlig med sånne regler på jobb? Jeg kan ikke se at kjæresteforhold mellom ansatte har noe å si, sånn stort sett. Så jeg synes ikke sjefen har noe med dette å gjøre.
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Kanskje gutter har det litt vanskelig hjemme og hun tar seg av han. Farlig å legge konklusjoner før man vet sikkert i hvertfall.
babord Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Jeg synes det er veldig spesielt å drive å gå på kino og turer med en ekstrahjelp på 16 uten at de andre på jobben og hjemme vet om det. Men, det kan være lett å oppfatte noe feil tror jeg.. Jeg har jobbet i et miljø dominert av godt voksne menn fra jeg var 15 til nå(19), og jeg har jo vært på kaffe hjemme hos en del, og vært sammen med de på jobbfester, reiser og middager, både i grupper og sammen med bare en kollega. Jeg har aldri tenkt på at noen kunne mistenke oss for å være i et forhold! Det hadde vært absurd..
Gjest Gjest_Iris_* Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Egenlig skulle kanskje dette innlegget ligget på samlivsforumet, men jeg legger det her fordi det etter min mening angår ett barn. Jeg har en kollega ( dame) som er 42 år. Hun er samboer, har 5 barn på 19, 16, 5, 4 og 2 år. Jeg merket plutselig en dag at hun snakket mye med en gutt på 16 år som er ekstrahjelp hos oss. Syntes dette var merkelig, så jeg spurte henne hvorfor. Da kunne hun fortelle at de hadde veldig godkjemi og kunne snakke om alt. De hadde vært på kino sammen, og på diverse turer sammen. Hun sa ikke rett ut at de har et forhold, men det skinte tydeligigjennom. Jeg ble direkte uvel. Hva gjør jeg med dette? Først og fremst har jeg tenkt å fortelle henne hva jeg mener, men skal jeg si fra ti foreldrene hans, eller til samboeren hennes? Hva ville dere gjort? Hun gjør jo ingenting ulovlig, da han er "lovlig". Jeg er ganske sikker på at om de virkelig hadde et kjæresteforhold, så ville de (i allefall hun) opptredd svært diskret for å ikke bli avslørt, da hun jo har en samboer OG barn på samme alder som denne gutten. Glem mistankene dine .
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 Jeg vil tro at om denne kollegaen hadde vært en MANN på 42, og tok med seg en 16 årig jente på kino og diverse turer så hadde de fleste her på forumet ment at det ikke var særlig greit..? Jeg synes ihvertfall ikke det høres ok ut! Men tar hun samtidig med sine egne barn på disse turene så er det selvfølgelig en annen sak.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Det er bare en ting du skal gjøre, absolutt ingen ting. Du har inge verdens ting med hvem hun er sammen med, eller han. Det er heller ikke et ulovlig forhold. Og en 16 åring er ikke akkurat et barn heller, selv om de ikke er myndig. Er jo ikke sikker de er sammen en gang, og er de, hva så? Nei, ligg så langt unna dette som overhode mulig. Du ville nok ikke likt om andre blandet seg inn i ditt kjæresteliv, og kanskje ødelag det?
NoAngel Skrevet 13. februar 2009 #15 Skrevet 13. februar 2009 Jeg er ganske sikker på at om de virkelig hadde et kjæresteforhold, så ville de (i allefall hun) opptredd svært diskret for å ikke bli avslørt, da hun jo har en samboer OG barn på samme alder som denne gutten. Glem mistankene dine . hva som er greit og ikke i mine øyne har ikke noe med saken å gjøre.. poenget er at ts her burde holde seg langt unna....
angeleyes Skrevet 13. februar 2009 #16 Skrevet 13. februar 2009 Kanskje gutter har det litt vanskelig hjemme og hun tar seg av han. Farlig å legge konklusjoner før man vet sikkert i hvertfall. Jeg tenkte på akkurat det samme. Det trenger ikke være et romantisk forhold de har. Kanskje gutten trenger en voksen og snakke med. Det kan være mange ting som plager en 16 åring og da kan det være godt å snakke med en voksen om dette.
Gjest ts Skrevet 14. februar 2009 #17 Skrevet 14. februar 2009 Uff da, nå ble jeg sladrekjerring... Greit med sånne forum for da kan jeg diskutere med dere, og ingen andre. Jeg har ingen planer om å nevne dette til en levende sjel, men hun bekreftet for meg i går at de faktisk har et forhold. Det verste er at hun har brukt meg og en annen kollega som alibi på disse turene sine med den unge elskeren. Vi er bare 5 fast ansatte, så det er ikke så mange å velge mellom. Jeg springer ikke rundt og mistenker folk for slikt bare fordi de snakker mye sammen, men det var noe med måten de gjorde dette på. Jada... vet jeg er fæl. Men dere har rett, jeg skal ikke legge meg mere borti, såfremt hun ikke bruker meg som unnskyldning overfor samboeren igjen.
LukaFrost Skrevet 14. februar 2009 #18 Skrevet 14. februar 2009 Jeg synes fortsatt ikke at du skal blande deg, men du kan godt si at du vil ha deg frabedt å bli brukt som allibi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå