Gå til innhold

Matallergi.....?

Fremhevede innlegg

Skrevet

:snurt: Ja,jeg frykter egentlig det nå...sønnen min har kastet opp jevnt og trutt siden 4 dag jul.Har tatt avføringsprøve,men fant ingen ting.Føler at legen ikke tar veldig alvorlig.Sier at barn kan ha omgangsyke over en lengre periode,og at dette er helt normalt.Men det kan da ikke være normalt og spy 2 ganger i uka siden jul...

Har prøvd og se hva han spiser,og kutta ut melk og brød,men så er det vanskelig og...noen som har opplevd noe lignende.Han skal til lege i dag.

Fortvila nå ja....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med ungen til legen og få tatt en blodprøve, med hensyn til mattallergi :jepp: .Det gjorde jeg med poden min. Venter på svaret nå. Ikke at han kasta opp, men jeg lurte lell.

Hvis du føler at fastlegen ikke ar deg på alvor, bestill time på nærmeste barnelegesenter. Der er de jo spesialister på barn. Lykke til :) .

Skrevet
:snurt: Ja,jeg frykter egentlig det nå...sønnen min har kastet opp jevnt og trutt siden 4 dag jul.Har tatt avføringsprøve,men fant ingen ting.Føler at legen ikke tar veldig alvorlig.Sier at barn kan ha omgangsyke over en lengre periode,og at dette er helt normalt.Men det kan da ikke være normalt og spy 2 ganger i uka siden jul...

Har prøvd og se hva han spiser,og kutta ut melk og brød,men så er det vanskelig og...noen som har opplevd noe lignende.Han skal til lege i dag.

Fortvila nå ja....

Jeg vil ikke skremme deg, men sønnen min kastet opp 2-3 dager i uken i over 7 år...

Først etter så lang tid fant vi årsaken, han hadde glutenintoleranse (nesten det samme som cøliaki)

Men jeg har også en bror som kastet opp med jevne mellomrom over lang tid (flere år), og han var det ingenting galt med...

Men uansett er det veldig viktig at du ikke kutter ut brød!!! (Mange utropstegn for å understreke hvor viktig dette er!)

Hvis han ikke får i seg nok gluten/hvete kan du bidra med å kamuflere et problem hvis det er snakk om allergi/intoleranse mot hvete, og det kan ta enda lenger tid før dere får svar på om det er noe galt, og eventuelt hva.

En annen ting er at ved å kutte ut brød kutter du ut mye av guttens inntak av næring, og det må erstattes med noe tilsvarende. Dette må du være veldig forsiktig med uten å ha snakket med en kostholdsveileder/ernæringsfysiolog.

Skrevet

Prøv en alternativ blodprøve for matintoleranser - som er noe helt annet enn matallergi - DERSOM legen ikke finner noe annet galt. (må selvfølgelig sjekke at det ikke er noe alvorlig galt gjennom legetester først!)

Om matintoleranse

EU biotek - enkel blodprøve

Jeg har slitt med store mageproblemer i mange år som legene ikke finner noen god grunn for -men denne blodprøven ga meg svar som har hjulpet meg "tilbake til livet" energimessig og fordøyelsesmessig.

Kan være mye rart han reagerer på - alt fra e stoffer til myse, fruktose eller gliadin (et stoff i hvetemel)

Kan også være psykisk når barn reagerer sånn - uten at barnet selv er klar over hvorfor... er det noe som plager han?? Har det vært noen endringer i livssituasjonen i det siste? Noen som plager han på skole/barnehage? Noe han gruer/gleder seg til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...