Gå til innhold

Bryllupsdagbok for Vinterbrud


VinterBrud09

Anbefalte innlegg

Da skal jeg også begynne på min bryllupsdagbok. Dagen nærmer seg med stormskritt og jeg mrker at jeg begynner å bli ganske stresset.... :skratte:

Skal oppdatere med hva som er under kontroll etterhvert...

LITT OM OSS:

Han heter Joakim og jeg heter Jeanette. Hjemme har vi hunden Cindy på 4år og Adriana på 1,5år. Han kjøpte hunden Ice av meg, som nå bor hos en hyggelig familie i Geilo.

Vi skal gifte oss 18april 2009 i Bø kirke. Feiringen skjer på Solstua på Lifjell tre dager til ende fra 17-19april. Da har vi invitert 60 familie og venner til storslått feiring.

Dere kan også besøke vår hjemmeside: www.123hjemmeside.no/jeanetteogjoakim

Vi møttes sommeren 2007. Jeg hadde ett dobermann valpekull og Joakim bestillte en valp fra mitt oppdrett. På den tiden var jeg høygravid med vesle Adriana som ikke er vårt felles barn. Jeg var alenemor og etter en stund begynte vi å gå en del turer sammen.

Jeg syntes det var gøy å følge opp valpen fra mitt oppdrett. Turene ble hyppigere, vi hadde en god tone. Vi snakket om alt fra hund til kjærlighet. Begge følte at vi forstod hverandre, vi hadde en god tone og turene ble lengere og hyppigere.

Noe som bare skulle være ett vennskap utviklet seg veldig fort til noe helt annet. Vi begynte å se på hverandre som mer enn bare venner. Men Joakim bodde i Asker og jeg i Sandefjord, og ingen var interresert i å flytte. Begge parter setter venner og familie høyt og likte ikke tanken på å flytte fra alt for å starte på nytt. Så vi ville ikke la det utvikle seg til noe mer enn vennskap.

Men etterhvert måtte begge innse at vi hadde mer følelser enn bare venner. Vi bestemte oss for å gi slipp, prøve dette ut og se hvordan det gikk.

Og det kunne ikke gått bedre! Vi fant fort ut hvor perfekte vi var for hverandre. Vi ønsket det samme i livet. Hadde de samme verdiene og trivdes i hverandres vennskap. Vi var som skapt for hverandre på alle måter!

Alt var bare overveldende når vi først hadde gitt slipp på alle følelser. Jeg fant fort ut at jeg virkelig elsket denne mannen. Dette var noe helt nytt. Og med alle tilfeldigheter som gjorde at vi ble sammen, var begge overbevist at det var en mening med dette. Vi var virkelig skapt for hverandre!

Man ser på tv, leser i bøker og hører fra andre om den virkelig store kjærligheten. Den man ikke kan leve uten. Før jeg møtte Joakim trodde jeg ikke på dette. De måtte overdrive. Jeg hadde selv ikke opplevd noe liknende, så det var vanskelig å forestille seg at man kunne elske noen så høyt. Og at han følte akkurat det samme gjorde det hele til en drøm!

Begge syntes at familien er en stor del av livet som man må ta vare på. At jeg ble så godt tatt imot av Joakim sin familie og venner betyr veldig mye for meg. Det er fantastiske mennesker alle sammen! Jeg vet også at min familie og mine venner liker han like godt. Jeg tror mye av grunnen til dette er at alle ser hvor bra vi er for hverandre!

Vi nyter de små tingene i livet! Koser oss med de hverdagslige tingene. Å lage en god middag, være sammen med venner, pusse opp hjemmet vårt eller gå tur. Uansett hva vi gjør sammen har vi det hyggelig.

Joakim er en fantastisk pappa for lille Adriana. Han kom inn helt fra begynnelsen og har fått med seg alt i livet hennes. Selv om hun ikke er hans biologiske barn, kom papparollen helt automatisk. Og ingen kan kalle seg mer far for henne enn Joakim. Noe som jeg vet hun koser seg med. Det rører meg når hun klatrer opp i fanget hans for en liten kosestund. Uansett hva vi planlegger inkluderer han henne. Tiden med henne blir prioritert, noe som vi begge koser oss med.

Nå skal vi bli en familie på papiret. Vi skal bli mann og kone. Jeg hadde aldri trodd dette når han kom hit første gangen. Jeg så på han som en pappagutt fra Asker som ville ha en stor og kul dobermann hanne. Og han så på meg som ei høygravid jente med ankler så store som lår, hadde hus, og stasjonsvogn i garasjen. Manglet bare stakittgjerde rundt hagen.

Nå skal vi markere dagen i resten av vårt liv! Starte begynnelsen på fremtiden vår sammen. Jeg vet vi kommer til å takle både motgang og glede. Vi er ment for hverandre. Det er ekte kjærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BUDSJETT:

Alt merket med blått er ordnet! :)

KLÆR BRUDEN:

Kjole: 9.600,- (fikk 2000,- av bess, betalte 7.600kr ink slør)

underskjørt: 1.000,- (fant på ebay til 400kr)

slør: 1.500,- (fikk 10%. kom på 1050,-)

Kåpe leie: 1.800,-

sko: 2.000,-

undertøy: 1.500,-

Sminke: 1.000,-

Frisør: 2.000,-

Brudebukett: 2.000,-

Frisør og sminke Miriam: 1.500,-

sum: 23.900,-

totalt forbruk: 20.850,-

under budsjett: -3.050kr :jepp:

KLÆR BRUDGOM:

dress: 5.500,- (låner 0,-)

sko: 2.000,- (kjøpt 600,-)

Diverse: 1.500,-

sum: 9.000,-

totalt forbruk: 2100,-

under budsjett: -6900kr :jepp:

KLÆR BLOMSTERPIKE:

kjole: 1.000,- (kjøpt på nettet 750kr)

undeskjørt: 500,- (ebay 100,-)

Sko: 500,-

Kåpe: 1.000,- (ebay 300,-)

blomsterkurv: 400,- (ebay 150,-)

silkeblomster: 200,-

sum: 3.600,-

totalt forbruk: 2.000,-

under budsjett: -1600kr :jepp:

ELLERS:

Forlovelsesringer: 30.000,-

Gifteringer: 9.800,-

Vigsel: 2.000,-

Blomster i kirken: 1.000,- (spleise med annet brudepar. 500kr)

Lokale: 27.000,-

Bordpynt/lys/servietter: 4.000,-

Blomster: 3.000,-

Invitasjoner: 1.400,-

bordkort: 700,-

takkekort: 2.000,-

Fotograf m/slede, i studio og ute: 5.000,-

Film kirken: 3.000,-

Hest og slede: 3.000,-

Dokurver: 600,-

Diverse: 2.000,-

sum: 92.500,-

totalt forbruk: 94.000,-

under budsjett: -500kr :jepp:

MAT:

Kake: 3.000,- (en venn av pappa som baker for 1000,-)

Spekemat Fredag: 3.000,-

Mat Lørdagen ink. kokk: 15.000,- (fått det ned i ca 9.000kr)

Nattmat (pølse i brød) 2.000,-

Frokost begge dager: 4.000,-

Snacks: 1.000,-

Brus: 1.000,-

Alkohol: 20.000,- (0,- Får av brudgommens mor)

Servitører: 3.000,-

sum: 36.000,-

totalt forbruk: 19.000,-

under budsjett: -18.000kr :jepp:

BEREGNET BUDSJETT: 178.100kr

Reelt Budsjett: 137.950kr

Penger spart: 40.450

Hjelp vi har fått:

- pengegave til mat 12.000,-

- Gave til kjole: 2.000

- Gave til drikkevarer: 20.000

Igjen å betale: 90.000,-

Endret av VinterBrud09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! :velkommen: til bryllupsdagbøkene!!

Så fint det du hadde skrevet om hvordan dere møttes var!! Håper du kommer tilbake og oppdaterer oss på hvordan planleggingen går videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...