Gå til innhold

Barn i privat barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det sånn at man mottar kontantstøtte dersom man har barn i privat barnehage?

Jeg har hørt snakk om det, men kan ike helt skjønne at det stemmer. Der hvor jeg bor er ikke den private barnehagen spesielt dyrere enn den komunale, så det virker jo veldig merkelig..

På NAV sine sider står det at man ikke mottar kontantstøtte dersom barnet har fulltidsplass i en barnehage, som mottar kommunal støtte. Det står ikke noe om barnehager som ikke gjør dette..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde barn i privat barnehage. Vi fikk ihvertfall ikke kontantstøtte. Om de fikk kommunal støtte, vet jeg ikke.

Gjest Wrangler
Skrevet

De aller fleste barnehage mottat støtte, er for dyrt uten.

Så om du finner barnehage som ikke gjør det, så mottar du fremdeles kontantstøtte.

Skrevet

Hvis du finner en barnehage som ikke mottar statsstøtte, så tror jeg du trenger den kontantstøtta, for å si det sånn....

Skrevet

Hvis du har 100 % plass i barnehage har du ikke rett på kontantstøtte. Har du barnet ditt hos dagmamma har du rett på kontantstøtte.

Skrevet

Veldig oppklarende, tusen takk :)

Skrevet

mange oppfatter også fx familiebarnehager som private barnehager, noe som er feil. Vi bruker familiebarnehage i det kommunale systemet, dvs at vi er tildelt plass av kommunen og betaler makspris, og selvsagt ikke kontantstøtte.

Skrevet

De aller aller fleste privatbarnehager får støtte... Hvis ikke blir det VELDIG dyrt... Husk at er barnehageplass koster mye mer enn det man betaler, men staten tar mellomlegget ;)

Skrevet

ALLE godkjente private barnehager får støtte, familiebarnehager også.

Unntaket er dagmammaer, de får ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...