Gå til innhold

Å kutte ut margarin på brød


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ludovie

:klø:

Hvis dette fører til at ditt totale kaloriinntak går ned, så ja.

Jeg vil imidlertid anbefale deg å gå over til smør, og/eller majones. Smør fordi det smaker bedre, majones fordi det smaker godt, og fordi det for det meste inneholder umettede fettsyrer (i hvertfall gjelder dette Hellman's. Jeg må inrømme at jeg ikke har særlig oversikt over hva andre majoneser inneholder idet jeg ikke har erfaringer med disse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jeg gå ned i vekt dersom jeg kutter ut margarinet på brødskivene? ca 4 skiver pr dag?

Med mindre du har en pakke smør på fire skiver så tror jeg ikke det alene vil gi store nedgangen. Du må nok gjøre litt andre endringer, men begynn i det små.. Du kan kanskje fortelle oss litt mer om deg, din hverdag, matinntak og forhold til trening om en skal kunne hjelpe deg med tips til vektnedgang..

Men for en sunn og varlig nedgang er det beste at du spiser ett kosthold du kan leve med resten av livet og ikke noe diett for en periode. Moderte mengder er nøkkelord for kosthold som en kan leve med og ikke innebærer noe fy-mat som dietter ofte har. Om du er glad i smør på skiven skal ikke dette stå i veien for nedgang, men jeg et ikke hvordan kostholdet ditt ellers ser ut da..

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at hvis man kutter ut smør på brødskiva i ett år vil man automatisk gå ned 5 kg i løpet av det året.. Også er det en veldig vanesak! Jeg merker ikke lenger at jeg ikke har smør på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk en del tid på å sette deg inn i kosthold (det finnes mange seriøse artikler på nettet og andre steder), det er det beste tipset jeg kan gi deg. Det tar litt tid...ja, men igjen så finner du ut hvor mye du kan spise av f.eks. margarin på brødskiva (og da kan du spise det med god samvittighet)

dersom du bruker lite margarin på brødskiva, så tviler jeg på at det kommer til å gjøre den store forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kutta ut brødskivene og spist margarinen...

Altså, jeg ville heller gått over til havregryn og knekkebrød. Brød er jo bare hvitt mel og luft. "Fisemat" som jeg liker å kalle det...

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går ikke ned i vekt av å alene kutte ut en av matvarene du bruker. Det er ikke slik at om du lar vær å spise smør på brødskiven så er du slank om noen uker - eller måneder for den sak skyld :) Det må nok litt mer til. Det skal flere kalorier ut enn det som kommer inn i løpet av en dag :)

Dersom du i tillegg til måltidene dine spiser en halv pose potetgull eller en pakke kjeks hver dag, da synes jeg vi kan snakke om å kutte ut en matvare og kanskje gå ned i vekt :)

Ellers så synes jeg at det er greit å tenke over at man skal kutte ut smør og særlig margarin og transfett som ikke er bra for kroppen og legger seg inni blodårene våre. Rett meg om jeg tar fullstendig feil her folkens, men jeg synes å huske det var slik og jeg gidder ikke lete opp kilder akkurat nå :)

Annikken: ikke alle brød er hvitt mel og luft da :) Men ja, du får sikkert større vektnedgang om du bytter fra lyst til veldig grovt brød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Tror at selv om det ikke er så mye det smøret utgjør, så hjelper det nok litt i det lange løp. Som du sier 5kg i løpet av ett år, og hørte at 0,33l med cola hver dag utgjorde en 7kg det og. Så hvis du kutter ut mange sånne ting, så blir det jo en del da.

Personlig kunne jeg ikke kuttet ut smøret. Det er jo halve gleden med brødskivene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kutta ut brødskivene og spist margarinen......

Mmmm... Høres godt ut.. Smør med pålegg.. =) :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting som litt sammenrulla servelat med smør :mrgreen:

Litt salt smør, brelett feks. med hvitost er også meget godt, kan spise det som snacks jeg, mange finner det ekkelt, men smaken er som baken =) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...