Gjest TS Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Det har seg sånn at jeg har en føflekk jeg ikke liker som jeg vil ha fjernet men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Alternativene er fjerning ved laserbruk eller fjerning dem kirurgisk av hudspesialister. Noen som har erfaring ved med den ene eller andre måten? Jeg tenkte først laser, men fikk høre at det var litt skummelt siden man ikke har kommet så langt ennå med forskningen av konsekvenser ved bruk av laser. Samtidig ønsker jeg ikke arr selv om hudspesialister visst nok gjør at det blir ingen eller minimale merker. Så hvis noen har gode eller dårlig erfaringer og tips og vet hva slikt som dette koster hadde det vært fint =) Og noen som vet om man skal være forsiktig etter en operasjon og være i klorvann og slik siden jeg ofte er i svømmehallen?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Det har seg sånn at jeg har en føflekk jeg ikke liker som jeg vil ha fjernet men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Alternativene er fjerning ved laserbruk eller fjerning dem kirurgisk av hudspesialister. Noen som har erfaring ved med den ene eller andre måten? Jeg tenkte først laser, men fikk høre at det var litt skummelt siden man ikke har kommet så langt ennå med forskningen av konsekvenser ved bruk av laser. Samtidig ønsker jeg ikke arr selv om hudspesialister visst nok gjør at det blir ingen eller minimale merker. Så hvis noen har gode eller dårlig erfaringer og tips og vet hva slikt som dette koster hadde det vært fint =) Og noen som vet om man skal være forsiktig etter en operasjon og være i klorvann og slik siden jeg ofte er i svømmehallen? Jeg har fjernet føflekk, på grunn av mistante om kreft. Fort gjort, et par sting, og ikke noe stort arr.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Noen føflekker får du ikke velge hvordan du vil fjerne, fordi man ønsker å fjerne "røttene" ved mistenkelige føflekker. Da tar man dem vel kirurgisk. Men du vet kanskje hvilke alternativer du har? Moren min fjernet en ganske stor føflekk i ansiktet for noen år siden, jeg mener det var kirurgisk, og det synes ikke i det hele tatt.
amyrlinn Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 heihei. jeg fjernet en litt stor føflekk på ryggen min. jeg fikk lokalbedøvelse rundt den før legen skar den vekk. så sydde han ett par sting. jeg har arr, men siden det er bak på ryggen bryr det meg ikke hvis din er på ett sted som er litt mer utsatt tror jeg nok det blir gjort finere enn med min bak på ryggen var forresten ikke noe vondt, og jeg kunne bade/dusje neste dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå