Gå til innhold

Suppediett


Gjest Gjest_Lisa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*

Ødelegger du forbrenningen ved å gå på suppedietter? Du spiser jo ofte, men du får jo i deg langt ifra så mange kcal som du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludovie

Vet ikke, men det er i hvertfall ikke sunt å ha et såpass ensformig kosthold.

Jeg synes at det ikke er særlig smart å gå på diett med mindre disse har blitt foreskrevet av lege/ernæringsekspert, eller at det dreier seg om allment anerkjente dietter som f.eks. Vektklubben eller Grete Roede. Hvis formålet med å gå på diett er å gå ned i vekt, er det aller beste å ikke gå på diett i det hele tatt, men å heller legge om livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lisa_*

Jeg skjønner jo at dietten kanskje ikke er helt bra, men jeg er alikevel interessert i å prøve for å kvitte meg med noen kilo :) Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ML

nei nei nei, hva er du tenker på? jeg trener relativt mye og spiser seks måltid om dagen (går fortsatt ned i fett%). Jeg er 168cm, veier 57 kg og spiser (når jeg deffer, dvs når jeg skal ned i fett%) 1800kcal (40proteiner, 40% karbohydrater og 20% fett). ser mange jenter tror de skal spise 1200kcal (det å sulte seg selv).

tren med vekter, da får du en fin kropp! du får ikke en fin kropp med å sulte kroppen din (med f.eks. suppe som ikke inneholder den næringen kroppen din trenger). Ser mange jenter som ikke tar i når de trener. slapp av, man får ikke store mannemuskler av å trene med vekter (det er da man strammer opp). Knebøy, markløft og benk (enkle basisøvelser som alle jenter burde ta, da strammer man for alvor opp bl a rumpe). selv om man mister vekt, så vil ikke formen på kroppen forandre seg med mindre man strammer opp...hvorfor kan ikke jenter forstå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lisa_*
nei nei nei, hva er du tenker på? jeg trener relativt mye og spiser seks måltid om dagen (går fortsatt ned i fett%). Jeg er 168cm, veier 57 kg og spiser (når jeg deffer, dvs når jeg skal ned i fett%) 1800kcal (40proteiner, 40% karbohydrater og 20% fett). ser mange jenter tror de skal spise 1200kcal (det å sulte seg selv).

tren med vekter, da får du en fin kropp! du får ikke en fin kropp med å sulte kroppen din (med f.eks. suppe som ikke inneholder den næringen kroppen din trenger). Ser mange jenter som ikke tar i når de trener. slapp av, man får ikke store mannemuskler av å trene med vekter (det er da man strammer opp). Knebøy, markløft og benk (enkle basisøvelser som alle jenter burde ta, da strammer man for alvor opp bl a rumpe). selv om man mister vekt, så vil ikke formen på kroppen forandre seg med mindre man strammer opp...hvorfor kan ikke jenter forstå dette?

Så er det slik at jeg ikke har peiling på mat. jeg klarer ikke å vite hvor mange g proteinter jeg har spist osv ;s sikkert derfor mange tyr til slike "lettvinde" kurer. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ML_*

jeg mener at alle bør ha en bevissthet på hva man spiser, men for all del...en suppe kan jo inneholde hva som helst, så den trenger ikke nødvendigvis å være usunn dersom du lager den selv.

men å spiser slike ferdigsupper som man får kjøpt inneholder lite av den næringen man trenger; derfor er det spesielt heldig pga at en slik diett klarer man ikke å leve med et helt liv. kg vil mest sannsynlig komme tilbake, og da er også enklere at de kommer i form av fett, og ikke muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, men det er i hvertfall ikke sunt å ha et såpass ensformig kosthold.

Jeg synes at det ikke er særlig smart å gå på diett med mindre disse har blitt foreskrevet av lege/ernæringsekspert, eller at det dreier seg om allment anerkjente dietter som f.eks. Vektklubben eller Grete Roede. Hvis formålet med å gå på diett er å gå ned i vekt, er det aller beste å ikke gå på diett i det hele tatt, men å heller legge om livsstilen.

Enig her.. Livsstilendring fører til ett sunt vekttap som faktisk varer og du slipper tilleggene som kommer med en dietts slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jenter...det er ikke så vanskelig som man skal ha det til altså. bruk litt tid på kostholdet, og finn ut en plan som kan følges livet ut.

(jojoslanking er jo uansett ikke bra for kroppen)

ei venninne av meg har nettopp gått ned masse kg, det hun gjorde; bevisst forhold til hva hun spiser og endring av livsstil (hun har ikke angret et sekund, det er det ingen som gjør). men igjen...tren styrke dersom du har tenkt å gå ned mange kg, hvis ikke blir du ikke fornøyd med resultatet (kjenne noen jenter som spiser tre mariakjeks, noen knekkebrød og cola light for dagen, de gikk jo ned, men kroppene hadde jo ingen fin figur)

PS:

oppskrift for sprettrumpe, samt faste lår, også innside og utside: KNEBØY

sterk rygg: MARKLØFT

fast overkropp: BENK OG MILITÆRPRESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...