Gå til innhold

Pyramider?


Skatt :)

Anbefalte innlegg

I Egypt, er det bare pyramider i nærheten av Kairo? Tenkte å dra på ferie til Hurghada, og da forstår jeg det slik at det tar 7 timer en buss en vei for å se på pyramidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de pyramidene man kjenner til i Egypt ligger utenfor Kairo (Giza og Saqqara).

Går også an å ta fly, men disse nattkonvoiene med busser er nok mest normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjente pyramidene er utenfor Kairo ja. vi bodde i Hurghada og hotellet arrangerte turer til pyramidene. Tror hele turen var litt under et døgn. Kjempetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Hurghada nå, fant da ut att å ta fly til Kairo koster 330 kr en vei, flyet tar 40 min. Fra hotellene er det vel og bare 15 min til flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Hurghada nå, fant da ut att å ta fly til Kairo koster 330 kr en vei, flyet tar 40 min. Fra hotellene er det vel og bare 15 min til flyplassen.

Smart...og det går helt sikkert an å bestille billetter via internett og printe ut boardingkort....så slipper man å betale tusenvis av kroner for en sånn utflukt til en reisearrangør.

*****

Når dere kommer til flyplassen i Kairo er det bare å kaste seg på en skramlekjerre av en buss inn til sentrum...også finne en taxi ut til Giza derfra. Eller taxi strake veien hvis man vil bli kvitt mest mulig penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...